Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ter voorkoming van gedoe bij niet Citroenspecialisten (APK, banden) zet ik hem op de brug altijd in de hoogste stand.
Dan heb je geen "inzakprobleem" of ontploffende tanks.
Dan heb je geen "inzakprobleem" of ontploffende tanks.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2013 18:23
Auto: C5 tourer 2009 exclusive 2.2 hdi 210 pk 6,5 op 100 km
Opties: alles, behalve opschakelindicator!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 2890000
Kleur: Noir perla
KPH: Achter
Locatie: Goedereede
Ha, JW, hoe kun je dat dan wel het beste doen bij apk, zonder drukloos maken met lexia?
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
andere auto's:c2 2004, c3 pluriel, Xantia activa 2.0 tct (rijdt fantatisch!!), chevrolet nationale 1928 Vroeger: BX 16tgi, Opel Kadett 2.0GSI met Heku-carcamp, bestel-eend, datsun 1200, renault 5 TD. Het ergst: Mazda 323(gelukkig niet in gestorven).c3 trefle 1925
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2013 18:23
Auto: C5 tourer 2009 exclusive 2.2 hdi 210 pk 6,5 op 100 km
Opties: alles, behalve opschakelindicator!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 2890000
Kleur: Noir perla
KPH: Achter
Locatie: Goedereede
Mijn ervaring is dat de druk niet van de rubbers af is.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
andere auto's:c2 2004, c3 pluriel, Xantia activa 2.0 tct (rijdt fantatisch!!), chevrolet nationale 1928 Vroeger: BX 16tgi, Opel Kadett 2.0GSI met Heku-carcamp, bestel-eend, datsun 1200, renault 5 TD. Het ergst: Mazda 323(gelukkig niet in gestorven).c3 trefle 1925
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Over welke rubbers heb je het nu?
Bij elke auto zal tijdens de APK keuring van de wielophanging "druk" blijven bestaan op de wielophanging, dat doen de veren. Als je 'm dan "optilt" staan ze onder druk.
Vervolgens wordt met een koevoet gecheckt hoe het zit met spelingen.
Groet,
JW
Bij elke auto zal tijdens de APK keuring van de wielophanging "druk" blijven bestaan op de wielophanging, dat doen de veren. Als je 'm dan "optilt" staan ze onder druk.
Vervolgens wordt met een koevoet gecheckt hoe het zit met spelingen.
Groet,
JW
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2013 18:23
Auto: C5 tourer 2009 exclusive 2.2 hdi 210 pk 6,5 op 100 km
Opties: alles, behalve opschakelindicator!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 2890000
Kleur: Noir perla
KPH: Achter
Locatie: Goedereede
Ik bedoel het rubber onder de fusee, daar waar de wishbone vast zit, bijvoorbeeld
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
andere auto's:c2 2004, c3 pluriel, Xantia activa 2.0 tct (rijdt fantatisch!!), chevrolet nationale 1928 Vroeger: BX 16tgi, Opel Kadett 2.0GSI met Heku-carcamp, bestel-eend, datsun 1200, renault 5 TD. Het ergst: Mazda 323(gelukkig niet in gestorven).c3 trefle 1925
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zoals ik in m'n vorige posting schreef: dat rubber staat bij elke auto onder enige spanning als je 'm optilt.
Met een koevoet wordt dan gecheckt hoe het met de speling daar zit.
Zet je de auto echter in de hoogste stand, dan staat er teveel spanning op, en valt dat niet meer fatsoenlijk te controleren.
Groet,
JW
Met een koevoet wordt dan gecheckt hoe het met de speling daar zit.
Zet je de auto echter in de hoogste stand, dan staat er teveel spanning op, en valt dat niet meer fatsoenlijk te controleren.
Groet,
JW
C5club Die-Hard


Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
Vrienden Citroboys (en -dames)
Dank voor de vele reacties, maar heb tot nu nog geen uitsluitsel over mijn eigenlijke vraag....
Of ik zelf de LDS-olie ken vervangen zonder hefbrug of smeerput ??
Heb wel een Lexia voor het volledig "op de grond leggen", maar kan daar uiteraard niet ruggelings onder.
En, ingeval ik ergens aan een brug kan geraken, hoe laat iok de olie dan af ?? Opnieuw vullen via de tank neem ik aan, maar moet ik dan ontluchten ??
Dank alvast.
Gr
Jos
Dank voor de vele reacties, maar heb tot nu nog geen uitsluitsel over mijn eigenlijke vraag....
Of ik zelf de LDS-olie ken vervangen zonder hefbrug of smeerput ??
Heb wel een Lexia voor het volledig "op de grond leggen", maar kan daar uiteraard niet ruggelings onder.
En, ingeval ik ergens aan een brug kan geraken, hoe laat iok de olie dan af ?? Opnieuw vullen via de tank neem ik aan, maar moet ik dan ontluchten ??
Dank alvast.
Gr
Jos
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Ik heb een paar maanden geleden bij 185.000 km de LDS laten vervangen door GJO, kreeg te horen dat dat nog best een klusje was geweest. Heb er zelf helaas geen ervaring mee. Vering is toen ook gecalibreerd. Ik vind de vering op korte oneffenheden nog steeds niet echt comfortabel. Aan de bollen zou dat niet kunnen liggen volgens Johan, hoewel ik toch de schokdempertjes in de bollen verdenk. Maar om daarvoor toch op proef voor 1000 euro alle bollen te vervangen gaat me nog wat ver .
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


