Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 02 sep 2010 11:52
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12124
Productienummer: 0377
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Bourrasque blauw
Locatie: Damme
Hallo,
Graag een beetje advies!!
Ik had graag m'n remblokjes achteraan vervangen daar deze hun beste tijd wel gehad hebben...
Nu heb ik zo een tool om deze achteruit te duwen/draaien maar die elektrische handrem daar maak ik me wel wat zorgen in... Kan ik deze beschadigen? Moet die piston met behulp van lexia ofzo aangestuurd worden...
Alle info is welkom
MVG
Bram.
Graag een beetje advies!!
Ik had graag m'n remblokjes achteraan vervangen daar deze hun beste tijd wel gehad hebben...
Nu heb ik zo een tool om deze achteruit te duwen/draaien maar die elektrische handrem daar maak ik me wel wat zorgen in... Kan ik deze beschadigen? Moet die piston met behulp van lexia ofzo aangestuurd worden...
Alle info is welkom
MVG
Bram.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De elektrische handrem moet in zijn demontagestand staan. Dit is idd alleen mogelijk met diagnose apparatuur
Na aanbrengen dient de handrem gecalibreerd te worden ook met diagnose apparatuur.
Na aanbrengen dient de handrem gecalibreerd te worden ook met diagnose apparatuur.
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 02 sep 2010 11:52
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12124
Productienummer: 0377
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Bourrasque blauw
Locatie: Damme
Alle vooruit, al een geluk dat ik begin deze week op ebay de lexia heb besteld... laat die nu maar snel aankomen!!!
Wijzen de menu'tjes zichzelf een beetje uit? Of is het zoeken om deze in de onderhoudsstand te zetten en daarna terug te kalibreren??
Wijzen de menu'tjes zichzelf een beetje uit? Of is het zoeken om deze in de onderhoudsstand te zetten en daarna terug te kalibreren??
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Dat zal enig zoeken worden aangezien je geen documentatie meekrijgt.
Ik heb ze nog nooit vervangen en kan je ook niet vertellen waar je moet zijn in het menu.
Ik heb ze nog nooit vervangen en kan je ook niet vertellen waar je moet zijn in het menu.
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 02 sep 2010 11:52
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12124
Productienummer: 0377
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Bourrasque blauw
Locatie: Damme
Thx!!
Iemand anders hier mss meer ervaring mee??
Iemand anders hier mss meer ervaring mee??
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gezien het een C5-3 betreft ga ik er vanuit dat je minimaal diagbox software nodig zal hebben ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 02 sep 2010 11:52
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12124
Productienummer: 0377
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Bourrasque blauw
Locatie: Damme
Tis ondertussen 2 weken geleden maar het is gelukt om de remblokken te vervangen...
Lexia is goed van pas gekomen, was wel even zoeken naar de maintenance stand en de kalibratie knop voor de achterremmen, maar je hebt het nodig...
Heb screenshots genomen stap voor stap dus als nog iemand het zelf zou willen doen dan moet jet maar even vragen mail ik ze (of ik zet ze hier wel nog eens alsk eens tijd heb...).
Voor de rest ist blokjes vervangen zoals bij een andere wagen...
Bram.
Lexia is goed van pas gekomen, was wel even zoeken naar de maintenance stand en de kalibratie knop voor de achterremmen, maar je hebt het nodig...
Heb screenshots genomen stap voor stap dus als nog iemand het zelf zou willen doen dan moet jet maar even vragen mail ik ze (of ik zet ze hier wel nog eens alsk eens tijd heb...).
Voor de rest ist blokjes vervangen zoals bij een andere wagen...
Bram.
Berichten: 224
Lid geworden op: 20 mei 2010 18:28
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: glas dak,19",pack concert exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12314
Productienummer: 10361
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 42000
Kleur: blanc nacre (kwed)
Locatie: Panningen
Hallo heb je de print screens voor me?
Ben overigens nu bij de dealer
De monteur zegt dat je ze achter gewoon kan vervangen
Zonder hem in een bepaalde stand te zetten of opnieuw te calibreren
Wat is waar????
Ben overigens nu bij de dealer
De monteur zegt dat je ze achter gewoon kan vervangen
Zonder hem in een bepaalde stand te zetten of opnieuw te calibreren
Wat is waar????
Citroën verzamelaar 
C5 tourer exclusive thp 2010
C4 picasso Ethp 2016
Saxo 1.6 16V VTS 2003
Jumpy 2.0 Bleuhdi 150 2016 (zaak)
Jumper 2.2 hdi 130 2016 (zaak)
C5 tourer exclusive thp 2010
C4 picasso Ethp 2016
Saxo 1.6 16V VTS 2003
Jumpy 2.0 Bleuhdi 150 2016 (zaak)
Jumper 2.2 hdi 130 2016 (zaak)
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2013 18:23
Auto: C5 tourer 2009 exclusive 2.2 hdi 210 pk 6,5 op 100 km
Opties: alles, behalve opschakelindicator!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 2890000
Kleur: Noir perla
KPH: Achter
Locatie: Goedereede
de remblokken kan je vervangen met elektrische handrem.
Die handrem moet wel uit staan.
Je moet de cilinders terugdraaien er zitten 2 gaatjes in. Let wel dat de nokje op de blokken ook in deze gaatjes vallen.
Toen ik mijn auto kocht waren die blokken door een dealer in Culemborg verkeerd gemonteerd. Gevolg de achterremmen blokkeert. Ik heb hierdoor een hel set banden in korte tijd versleten. De ABS gaat dan ook op ander wielen remmen.
Die handrem moet wel uit staan.
Je moet de cilinders terugdraaien er zitten 2 gaatjes in. Let wel dat de nokje op de blokken ook in deze gaatjes vallen.
Toen ik mijn auto kocht waren die blokken door een dealer in Culemborg verkeerd gemonteerd. Gevolg de achterremmen blokkeert. Ik heb hierdoor een hel set banden in korte tijd versleten. De ABS gaat dan ook op ander wielen remmen.
andere auto's:c2 2004, c3 pluriel, Xantia activa 2.0 tct (rijdt fantatisch!!), chevrolet nationale 1928 Vroeger: BX 16tgi, Opel Kadett 2.0GSI met Heku-carcamp, bestel-eend, datsun 1200, renault 5 TD. Het ergst: Mazda 323(gelukkig niet in gestorven).c3 trefle 1925
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Eindelijk antwoord op Low-D, maar hij zal het ook al wel weten! 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
@Roekske
"Heb screenshots genomen stap voor stap dus als nog iemand het zelf zou willen doen dan moet jet maar even vragen mail ik ze (of ik zet ze hier wel nog eens alsk eens tijd heb...)."
Lijkt me voldoende als je even schrijft welke stapjes je in diagbox hebt aangeklikt..
"Heb screenshots genomen stap voor stap dus als nog iemand het zelf zou willen doen dan moet jet maar even vragen mail ik ze (of ik zet ze hier wel nog eens alsk eens tijd heb...)."
Lijkt me voldoende als je even schrijft welke stapjes je in diagbox hebt aangeklikt..
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Ik heb vorige weekend ook mijn achterremblokken vervangen (deze thread had ik toen nog niet gezien)..
Met Diagbox heb ik inderdaad de elektrische handrem ontspannen waardoor het vervangen van de achterremblokken een klusje van niets was.
Die elektrische handrem terug in werking krijgen was blijkbaar wel iets lastiger. 'Calibratie' heb ik nergens teruggevonden in Diagbox. Wel 'Programmering', maar daarvoor bleek een internetverbinding noodzakelijk te zijn, wat ik op dat moment niet voorhanden had waardoor Diagbox weigerde om de procedure te starten.
Op goed geluk heb ik dan gewoon geprobeerd op de handrem terug aan te laten spannen, wat wel lukte volgens de computer, maar de wielen bleven even los staan.
De handrem terug ontspannen resulteerde vervolgens in een storing van het automatische handrem-systeem waardoor die gewoon stopte met werken. De handrem-knop in de wagen deed niets meer.
Diagbox gaf meteen een hoop alarmerende storingen waaronder behalve rem-systeem storingen, diverse communicatie-storingen, problemen bij het uitlezen van de wagensnelheid en bandenspanning en zelfs een melding van een plotse en onverwachte reset van de BSI.
Pas na herhaaldelijk wissen van de storingen (zowel op het 'secundaire remsysteem' als de BSI) en volledig uitschakelen van de wagen (en ontkoppelen diagbox) heb ik dan de handrem terug aan de praat gekregen en lijkt die ook terug correct te werken..
Dat gaat dus ook
Met Diagbox heb ik inderdaad de elektrische handrem ontspannen waardoor het vervangen van de achterremblokken een klusje van niets was.
Die elektrische handrem terug in werking krijgen was blijkbaar wel iets lastiger. 'Calibratie' heb ik nergens teruggevonden in Diagbox. Wel 'Programmering', maar daarvoor bleek een internetverbinding noodzakelijk te zijn, wat ik op dat moment niet voorhanden had waardoor Diagbox weigerde om de procedure te starten.
Op goed geluk heb ik dan gewoon geprobeerd op de handrem terug aan te laten spannen, wat wel lukte volgens de computer, maar de wielen bleven even los staan.
De handrem terug ontspannen resulteerde vervolgens in een storing van het automatische handrem-systeem waardoor die gewoon stopte met werken. De handrem-knop in de wagen deed niets meer.
Diagbox gaf meteen een hoop alarmerende storingen waaronder behalve rem-systeem storingen, diverse communicatie-storingen, problemen bij het uitlezen van de wagensnelheid en bandenspanning en zelfs een melding van een plotse en onverwachte reset van de BSI.
Pas na herhaaldelijk wissen van de storingen (zowel op het 'secundaire remsysteem' als de BSI) en volledig uitschakelen van de wagen (en ontkoppelen diagbox) heb ik dan de handrem terug aan de praat gekregen en lijkt die ook terug correct te werken..
Dat gaat dus ook
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Nog wel een waarschuwing. Las ergens dat iemand de kabels had losgemaakt en na vervangen van de blokken aan 1 kant was vergeten hem weer te bevestigen. Bij aanzetten van de handrem verdween e.e.a. dus in de leiding/unit. Heeft 1200 euro gekost voor komplete nieuwe aut. handremunit. Dan is de 160 euro bij de dealer toch voordeliger 
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2013 18:23
Auto: C5 tourer 2009 exclusive 2.2 hdi 210 pk 6,5 op 100 km
Opties: alles, behalve opschakelindicator!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 2890000
Kleur: Noir perla
KPH: Achter
Locatie: Goedereede
je moet opletten dat die nokken van de blokken in die cilinders vallen, anders blijft die rem blokkeren en slijten alle vier je banden. Dit hadden de kloothommels van een dealer in Culemborg gedaan. Kostte mij een complet set banden. Ik kwam erachter omdat die banden zo hard aan het slijten waren.
Je kunt zonder de calibratiestand de cilinders terugdraaien
Je kunt zonder de calibratiestand de cilinders terugdraaien
andere auto's:c2 2004, c3 pluriel, Xantia activa 2.0 tct (rijdt fantatisch!!), chevrolet nationale 1928 Vroeger: BX 16tgi, Opel Kadett 2.0GSI met Heku-carcamp, bestel-eend, datsun 1200, renault 5 TD. Het ergst: Mazda 323(gelukkig niet in gestorven).c3 trefle 1925
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030




