In de sneeuwstand gaat de bak ook anders schakelen, dat is bedoeld om abrupte overgangen te vermijden. Dat merk je met name bij het terugschakelen, dat gaat later en soepeler. De bedoeling daarvan is om snelle veranderingen in het koppel op de voorwielen te voorkómen, daarmee wordt de kans op (door)slippen verminderd.
Maar C5GSPallas heeft het toch over "Snowmotion" bij een BVM6? Op mijn ex-C5 stond dat ook op het randje bij de pook, handgeschakelde 6-bak (1.6 THP)...
In de tijd dat wij onze huidige C5 kochten (2009) probeerde Citroën (ook met TV-reclamespotjes) goede sier te maken met "Snowmotion", een systeem waarmee je op gladde ondergrond (zoals bij sneeuw) veiliger zou kunnen rijden. Inmiddels is deze term daarvoor in onbruik geraakt en nu heet het "Intelligent Traction Control". Het was en is volgens mij beschikbaar op alle modellen (hand en automaat) en heeft niets met de sneeuwknop van de automaat te maken. Over een aantal weken krijgen wij ook een nieuwe-met-automaat. Ben benieuwd of er dan bij ons ook zo'n term bij de sneeuwknop staat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum