Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
LPG i.c.m. 16. automaat https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=8131 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | edegroot [ 08 okt 2010 11:33 ] |
Berichttitel: | LPG i.c.m. 16. automaat |
Beste allen, ik ben met op dit moment aan het orienteren op de C5 Tourer. Binnenkort kan ik een leaseauto bestellen en ik vindt deze C5 een schoonheid. Daarnaast hoor en lees ik erg goede ervaringen, onder andere hier op het forum. Op dit moment kijk ik naar de C5 Tourer Limited Business uitvoeringen. Vooral de 1.6 THP automaat en de 1.6 HDi. Vanwege het aantal kilometers dat ik ga rijden, zal het erom hangen welke uitvoering ik kan gaan rijden. Ik zou graag een automaat rijden, maar in de diesel variant wordt dat te duur aangezien je dan gelijk de 2.0 HDi moet gaan rijden. Ik ben nu benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met de 1.6 THP op LGP met automaat. Dit lijkt mij een fijne combinatie. Het elke dag tanken, neem ik op de koop toe (goed voor de airmiles) ![]() Ik lees graag jullie reactie. Groeten, Eric |
Auteur: | JW-C5 [ 08 okt 2010 11:49 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
Er is, vooralsnog, geen mogelijkheid om de 1.6 THP van LPG te voorzien ![]() Groet, JW |
Auteur: | Henk Hulde [ 08 okt 2010 15:53 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
Vanaf binnenkort bestelbaar: 1.6 E-Hdi met 6 traps semi-automaat (gerobotiseerde 6 versnellingsbak). Benieuwd? Kijk op de configurator van citroen.fr voor de specs. Tevens zie je daar dat er een 1.6 Vti versie aan komt, eveneens met de 6 traps semi-automaat. Die zal itt de Thp wel op LPG gaan. |
Auteur: | breakexclusive [ 08 okt 2010 16:14 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
Heren, ik wil even wat stoute opmerkingen maken, maar het feit dat citroen bepaalde motoren niet homologeerd voor LPG wil nog niet zeggen dat het niet kan. Vialle is een systeem dat als gevolg van het benzine volg systeem en vloeibare inspuiting uitermate geschikt is voor motoren met turbo en compressor. Ook GFI heeft inmiddels een kit beschikbaar voor bijvoorbeeld mercedes c compressor en citroen c5 v6 tourer! Vialle levert ook vaak aan turbomotoren van Volvo en Saab en inmiddels geloof ik TSI van volkswagen (GFI eveneens). Overigens 2 keer per dag tanken valt in de praktijk ook nog wel eens mee tenzij dit meer dan 500km per dag betreft. Gewoon efkes rondzoeken. |
Auteur: | Roman [ 08 okt 2010 18:04 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
Henk Hulde schreef: Vanaf binnenkort bestelbaar: 1.6 E-Hdi met 6 traps semi-automaat (gerobotiseerde 6 versnellingsbak). Benieuwd? Kijk op de configurator van citroen.fr voor de specs. Tevens zie je daar dat er een 1.6 Vti versie aan komt, eveneens met de 6 traps semi-automaat. Die zal itt de Thp wel op LPG gaan. die 1.6 vti staat in belgie in de configurator.. en heeft 120 pk ![]() |
Auteur: | EvilTwin [ 09 okt 2010 10:10 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
breakexclusive schreef: Heren, ik wil even wat stoute opmerkingen maken, maar het feit dat citroen bepaalde motoren niet homologeerd voor LPG wil nog niet zeggen dat het niet kan. Vialle is een systeem dat als gevolg van het benzine volg systeem en vloeibare inspuiting uitermate geschikt is voor motoren met turbo en compressor. Ook GFI heeft inmiddels een kit beschikbaar voor bijvoorbeeld mercedes c compressor en citroen c5 v6 tourer! voorhet gemak stap je hier even overheen 1) een Mercedes compressor is geen turbo, maar een compressor, 2) een C5 V6 heeft geen turbo, 3) de THP heeft directe inspuiting. |
Auteur: | stephan [ 09 okt 2010 19:22 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
Vialle Vialle is technologisch wereldwijd marktleider op het gebied van alternatieve brandstofsystemen. Vialle heeft ondermeer een vloeibaar injectiesysteem ontwikkeld, LPi genaamd. Met deze nieuwe technologie wordt het LPG niet langer verdampt, maar vloeibaar in het inlaatspruitstuk geïnjecteerd. Hierdoor kan de injectie van de brandstof beter gecontroleerd worden, wat resulteert in betere performance en optimalere verbranding. Het LPi-autogassysteem kan toegepast worden op de moderne direct injectie, lean burn en turbo motoren. Daarbij blijven alle oorspronkelijke eigenschappen van de motor volledig behouden. Direct van de vialle website geplukt. ![]() ![]() ![]() Wil natuurlijk niet zeggen dat alle motoren geschikt zijn voor lpg. |
Auteur: | EvilTwin [ 10 okt 2010 10:19 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
Zelfs de Vialle website geeft voor de 308 alleen de VTi als optie, niet de THP. De Mini (ook THP) staat er helemaal niet tussen. Dus waarom zou nu ineens een C5 THP wel kunnen? Die motor is er al een tijdje en LPI ook, maar totdusver wordt er geen THP LPI aangeboden. |
Auteur: | Henk Hulde [ 11 okt 2010 11:58 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
Roman schreef: die 1.6 vti staat in België in de configurator.. en heeft 120 pk ![]() De E-Hdi staat daar ook, en tevens de nieuwe 2.2 HDI! De belgen hebben dan wel nog geen regering maar hiermee zijn ze wel veel vlotter. Zo te zien is er ook wel wat veranderd in de accessoire mogelijkheden. Benieuwd wat dat voor Nederland gaat betekenen. Overigens schat ik in dat de 2.0 HDI BVA6 Excl in Nederland zal sneuvelen gezien de veel geringere uitstoot van de 2.2 HDI BVA6 (155g tov 179g) |
Auteur: | breakexclusive [ 11 okt 2010 12:55 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
@evil twin, ik begrijp je denk ik niet helemaal met punt 1 t/m 3. Misschien had ik moeten schrijven: Vialle of GFI hebben inmiddels al diverse kits beschikbaar voor auto's die of een turbo of een kompressor hebben of zelfs allebei. Ik kan het weten want ik heb naast de C5 V6 een mercedes c klasse met kompressor. Bij GFI kun je inmiddels een kit krijgen die voor deze motor geschikt is en bij Vialle zijn er meerdere systemen de krijgen dan de LPI. Zoals bijvoorbeeld Vialle LPdi en je raadt het al dat is bestemd voor direct ingespoten motoren zoals de c5 v6 tourer. was maar ter info allemaal |
Auteur: | EvilTwin [ 11 okt 2010 15:52 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
Dan zeg ik het nogmaals: Een turbo is niet een op een te vergelijken met een compressor dus dat er een MB met compressor loopt op LPI is irrelevant voor de THP. De C5 V6 (es9) is INDIRECT ingespoten dus dat is geen enkel probleem voor LPI en opnieuw irrelevant voor de THP want die is DIRECT ingespoten. Je kunt dat ook bijvoorbeeld zien bij MB, want de gewone 350 motor (3,5L V6) is wel om te bouwen, maar de 350CGI (directe inspuiting) staat niet in de Vialli lijst. |
Auteur: | Menno [ 11 okt 2010 15:55 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
breakexclusive geeft enkel aan dat er vaak meer kan dan men denkt, maar idd nog niet voor de THP ... |
Auteur: | breakexclusive [ 11 okt 2010 16:05 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
menno helemaal goed verwoord. Ik had namelijk al lang en breed opgemerkt dat er bij vialle nog niets beschikbaar is voor de THP. Maar wat er nu niet is kan nog komen ![]() Als je wel eens op duitse sites rondstruint zie je wel eens een megabak voorbij komen zoals een bmw 5 serie op gas met een topsnelheidje van +300km/h. Ik ben gewoon buitengewoon geïnteresseerd naar de mogelijkheden die deze brandstof biedt. |
Auteur: | exroosje [ 11 okt 2010 22:08 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
Ik heb eea over de directe injectie installatie van Vialle voor TSI motoren gelezen bij AMT. Complexiteit is dat je ook een directe injector in de cylinderkop moet hebben voor de vloeibare lpg. Voor een aantal TSI motoren is die nu ontwikkeld. Wil de THP op gas gaan, moet er voldoende emplooy voor zijn om ook daarvoor iets te ontwikkelen. En moet het natuurlijk technisch ook nog mogelijk zijn. Naar verluid heeft Vialle voor de tsi een injector ontwikkeld die ipv de benzine injector komt en zowel gas als benzine injectie doet. Zoiets zou ook voor de THP mogelijk kunnen zijn, maar misschien ook wel niet. En het is sowieso duur. |
Auteur: | Henk Hulde [ 16 dec 2010 15:07 ] |
Berichttitel: | Re: LPG i.c.m. 16. automaat |
De mogelijkheid de THP op LPG te zetten bestaat: www.carconcepts-ilg.com Ze geven 5 jaar garantie. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |