Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Waar vindt ik de common-rail (sensor) onder de motorkap 
Auteur Bericht
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar vindt ik de common-rail (sensor) onder de motorkap
Misschien kun je je vraag ook nog eens stellen op http://www.problemcar.nl/
Daar komen particulieren en, vooral ook, profesionals uit de auto wereld samen om problemen op te lossen en adviezen te geven, ook over ervaring met tunen.
Over de zgn powerbox is al veel geschreven net zoals over andere vormen van tunen.
Er zitten op problemcar ook een enkele tuningsbedrijf die, gevraagd en soms ook ongevraagd, informatie geven of mee denken bij vragen en problemen.
Wat je ook vindt van tunen, en wat je ervaringen of theorieen ook zijn, als we over dezelfde powerbox praten, dan praat je niet ver de kwalitatief beste vorm van tunen. Persoonlijk zou ik dan naar een tuningsbedrijf gaan. Die werken ook vaak met metingen voor en na het tunen. Maar doen ook aan garantie en het zgn fine-tunen.
Een paar jaar gelden kocht ik een gebruikte Xantia 2.1TD die wel erg rap was. Na een meting bleek er 135pk ipv 110 pk uit te komen. Een en ander uitzoeken leverde op dat de Xantia door een tuner voorzien was van andere elektronica. We hebben er van genoten, ook in technische zin. Bij een kmstand van 300000 km hebben we hem ingeruild met nog goede motor.
De xantia was getunend bij een kmstand van 20000. Deze was profesioneel getunend, en niet voor een koopje. Als 2e eigenaar was ik blij met de keuzen van de eerste eigenaar.
In die tijd me best veel verdiept in tuning en de zgn powerbox kwam er niet best af. Leverde soms/vaak problemen bij motoren en afstellingen/roetmetingen etc op.
Op dit forum waar best veel technische kennis en ervaring voorhanden is, net als uitgsproken meningen trouwens ;) , kun je eigenlijk een vraag verwachten of je de consequenties van tuning overziet. Bij storingen aan de motor in garantietijd, zijn dealers dol op dergelijke ontdekkingen.
Je krijgt echt een probleem met de garantie bij bv de al genoemde "schoonbranden" van het roetfilter. Uiteraard vind ik dat je zelf volkomen vrij bent om te kiezen. Onze Xantia 2.1TD met 135 pk was een heerlijk soepel en snelle bak om mee te rijden. De 1.9TD leenauto kon niet in zijn schaduw staan voor mijj gevoel.
De wens begrijp ik best wel, maar de techniek en de manier van tunen vraagt wel om nadere beschouwing. Onze 2.0HDI 110 pk zal ik nooit tunen. De AL4 automatische bak zit te dicht tegen zijn max koppel aan. Hoe is dat bij jouw combinatie?
Johan


21 mei 2010 14:10
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar vindt ik de common-rail (sensor) onder de motorkap
EvilTwin schreef:
C5Tourer schreef:
Zou het niet in je opkomen dat het er onder de kunsstof afdekplaat op de motor nog meer draden en stekkerverbindingen zitten dan alleen die van de common rail? Zeker zelf er nog niet onder gekeken!!


Het schofferen van mensen die je proberen te helpen zal je zeker niet verder brengen.
:roll:


proberen te helpen............ in jou geval van de regen in de drup !!


21 mei 2010 14:34
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar vindt ik de common-rail (sensor) onder de motorkap
JHV schreef:
Misschien kun je je vraag ook nog eens stellen op http://www.problemcar.nl/
Daar komen particulieren en, vooral ook, profesionals uit de auto wereld samen om problemen op te lossen en adviezen te geven, ook over ervaring met tunen.
Over de zgn powerbox is al veel geschreven net zoals over andere vormen van tunen.
Er zitten op problemcar ook een enkele tuningsbedrijf die, gevraagd en soms ook ongevraagd, informatie geven of mee denken bij vragen en problemen.
Wat je ook vindt van tunen, en wat je ervaringen of theorieen ook zijn, als we over dezelfde powerbox praten, dan praat je niet ver de kwalitatief beste vorm van tunen. Persoonlijk zou ik dan naar een tuningsbedrijf gaan. Die werken ook vaak met metingen voor en na het tunen. Maar doen ook aan garantie en het zgn fine-tunen.
Een paar jaar gelden kocht ik een gebruikte Xantia 2.1TD die wel erg rap was. Na een meting bleek er 135pk ipv 110 pk uit te komen. Een en ander uitzoeken leverde op dat de Xantia door een tuner voorzien was van andere elektronica. We hebben er van genoten, ook in technische zin. Bij een kmstand van 300000 km hebben we hem ingeruild met nog goede motor.
De xantia was getunend bij een kmstand van 20000. Deze was profesioneel getunend, en niet voor een koopje. Als 2e eigenaar was ik blij met de keuzen van de eerste eigenaar.
In die tijd me best veel verdiept in tuning en de zgn powerbox kwam er niet best af. Leverde soms/vaak problemen bij motoren en afstellingen/roetmetingen etc op.
Op dit forum waar best veel technische kennis en ervaring voorhanden is, net als uitgsproken meningen trouwens ;) , kun je eigenlijk een vraag verwachten of je de consequenties van tuning overziet. Bij storingen aan de motor in garantietijd, zijn dealers dol op dergelijke ontdekkingen.
Je krijgt echt een probleem met de garantie bij bv de al genoemde "schoonbranden" van het roetfilter. Uiteraard vind ik dat je zelf volkomen vrij bent om te kiezen. Onze Xantia 2.1TD met 135 pk was een heerlijk soepel en snelle bak om mee te rijden. De 1.9TD leenauto kon niet in zijn schaduw staan voor mijj gevoel.
De wens begrijp ik best wel, maar de techniek en de manier van tunen vraagt wel om nadere beschouwing. Onze 2.0HDI 110 pk zal ik nooit tunen. De AL4 automatische bak zit te dicht tegen zijn max koppel aan. Hoe is dat bij jouw combinatie?
Johan


Bedankt voor de tips :smt023

Mijn C5 is een handgeschakelde met 2.0 HDI 163 pk, en het is een duitse C5 dus al vlotter dan de nl uitvoering. Je voelt gewoon dat er nog veel meer in zit wat prestaties betreft. De auto rijdt regelmatig zeer lange stukken op hoge snelheid, ook meestal langdurig op topsnelheid, (Ich liebe die autobahn 8-) ) Je voelt dat ie bij de top gewoon begrensd is en dat er nog veel meer in zit. Dat stukje meer wil ik misschien er proberen uit te halen middels de powerbox :o


21 mei 2010 14:40
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.