Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 voiture wil niet meer starten na gas ombouw 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 mei 2013 23:45
Berichten: 341
Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 197000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: voiture wil niet meer starten na gas ombouw
Heren, en eventuele dames,

De Voiture is inmiddels gemaakt! (dan wel eindelijk goed werkend opgeleverd).

De weg naar vreugde is met narigheid bezaaid zegt men, en ik begin te geloven dat dit een natuurkundige wet is.

Enfin de maandag morgen kwam, en aangezien ik een beetje kon uitslapen was ik uiteraard juist een uur vroeger dan normaal wakker. Na enkele uren met mijn eigen gedachten en 2 aanhalige katten te hebben door geworsteld, was het uit eindelijk tijd om de gas in-bouwer te bellen, het was immers 8 uur en dan gaan ze volgens opgave open. De eerste poging geen gehoor, nu goed dit kan natuurlijk, dus dan nog maar even een kwartiertje wachten, opnieuw geen gehoor. Dit maakte mij achterdochtig want ik had ook al een mail gestuurd op vrijdag avond dus men kon mij verwachten. Daar ik dit helaas al vaker had mee gemaakt, dus maar wat drastischere maatregelen nemen en de nummerherkenning uitgeschakeld, dit was het wondermiddel er werd nagenoeg direct opgenomen. bij het opnemen was men aan de andere zijde heel opgewekt tot men mijn naam hoorde, het was duidelijk, de mail was al reeds gelezen. Hierdoor liet ik mij niet hinderen en verhaalde nogmaals wat mijn bevindingen waren, dit werd beantwoord dat het allemaal heel erg onwaarschijnlijk was, en dat de auto zelf de oorzaak moest zijn en dat het hele maal niet mogelijk was dat als de zekeringen van de gas computer waren getrokken, dan kon het niet anders dan dat de motor moest gaan lopen. Ook was men verbolgen dat ik hun meteen verdacht van een fout (montage, of anderzins). Hier op ik aan deze persoon uitgelegd dat het redelijk normaal is dat als je ergens voor 2200 euro aan je brandstofsysteem hebt besteed en de auto er na 15 kilometer mee kapt dat zij dan toch logischerwijs als eerste opgebeld worden met de vraag "wat zou er aan de hand kunnen zijn?" Aan de andere kant van de lijn werd geschamperd dat als ik dacht het hun fout was dat ik dan de wagen bij hun kon brengen en dan zou men wel effe kijken. U begrijpt, een totaal gebrek aan respect voor de klant en mee willen denken ho-maar.. Einde eerste gesprek...

Wat nu? tja gelukkig heb ik een wegenwacht abonnement, en die had ik vrijdag avond expres niet opgeroepen... laten we het op een onderbuik gevoel houden...

Een klein uurtje later was de man van de wegenwacht er, de man bleek een vakman te zijn met verstand van gas installaties, hij ging heel methodisch te werk en zo werden achtereen volgens de bsi, de brandstofpomp, de nokkenas sensor en de krukas sensor van alle blaam gezuiverd. En om deze mijlpaal te vieren werd het bewijs geleverd door een shot ether in de lucht inlaat te blazen bij het starten wat tot een mooie V6 grom van de motor leidde, uiteraard tot de ether op was want de benzine injectoren deden nog net zoveel als de afgelopen dagen, NIETS dus..

De man van de wegenwacht wilde nu er het zijne van weten en samen hebben we de tamelijk ver weg gestopte gas computer gevonden en ook daar de bekabeling nagekeken, het kan immers zo zijn dat 1 lullige connector het feest verpest. dat bleek allemaal er prima uit te zien. Dus nu over op wat licht drastischere maatregelen en de isolatietape van de injector bedrading verwijderd om te kunnen meten of er wel een puls richting de injector gaat, Hoezee! er kwam een puls van uit de benzine computer !...... Jammer genoeg werd die nu juist van af daar omgeleid naar de gas computer en die deed er niks mee, ook niet doorgeven zoals dat zou moeten!

Conclusie van de ANWB man "het ingebouwde gas systeem heeft een probleem"

Aangezien ik zelf ijverig had mee gezocht was ik het direct met de man eens en besloot derhalve de gas in-bouwer te bellen met de man van de ANWB naast mij.

Het gesprek nam eigenlijk vrij snel de zelfde wending en na 2 vragen van de gas in bouwer was het de ANWB man al duidelijk dat men mij probeerde af te poeieren.. Hij stak zijn hand uit, waarin ik terstond de telefoon plaatste. De man van de ANWB was zo gezegd glashelder en aan de andere kant van de lijn moest men bakzijl halen, echter mee denken hoe de auto daar te krijgen was er nog immer niet bij. Einde telefoongesprek.

Daar stonden we dan, de man van de ANWB en ondergetekende.. Kort werd nog overwogen om de onderbroken injector bedrading te herstellen (de gas computer er dus weer tussen uit) maar dat betekende een hoop werk en wat voor ongewisse dingen halen we allemaal over hoop als we het inlaatspruitstuk met alles er op en aan weg nemen, om de achterste rij injectoren te her-verbinden? Dit hebben we dus als geen optie beschouwd. bleef echter het probleem hoe de auto daar te krijgen?

Strikt genomen, zo werd mij uitgelegd, word er van af een huis adres niet afgesleept (ja de voiture stond nog immer bij mij thuis op de parkeer plaats). Wel had ik uiteraard recht op vervangend vervoer als de ANWB mij niet meteen weer op weg kon helpen. Ook hier bleek de man van de ANWB een redder in nood, gewoon toch een afsleep geregeld, ik heb het recht op vervangend vervoer niet eens ter sprake hoeven te brengen. Ja ik hoor de sceptici al denken dat dit voor de anwb de voordeligste optie was, maar al had ik vervangend vervoer gekregen, dan had ik nog steeds met een dode voiture op de parkeerplaats gestaan! U ziet deze man deed wel moeite om mee te denken !

Goed de man moest uit eindelijk toch weer op pad naar het volgen de pech geval, maar hij heeft gedaan wat kon en meer.

Enige tijd later was de sleepwagen daar, en de dame op de lepels mee naar de gas-inbouwer, ondergetekende ging ook mee, want ondanks alles hoopte ik in elk geval of een leen auto mee te krijgen, of dat men het snel kon fixen. Het werd het eerste, bij aankomst werd er al een wat vriendelijker toontje aangeslagen en dat men er geen drama van ging maken etc. Of dit mede door mijn gezichtsuitdrukking en lichaamshouding komt weet ik niet maar er is mij wel eens verteld dat als ik boos ben het er kennelijk niet fotogeniek uitziet..

En dan eindelijk om half vijf dinsdag middag een opgewekt telefoontje dat het allemaal weer in orde was en dat ik m kon ophalen. Nu zat ik toen net in katwijk dus dat werd voor hem even wachten tot ik er zou zijn, dit was geen probleem en ik heb dezelfde dag het Voiture weer opgehaald. De uitleg was voor mij nog al vaag maar ik doe het er maar mee, men had de plus (common) van de injectoren elders aangesloten dan eerst en dat had het opgelost. IK heb het een en ander beleefd aangehoord heb de man een hand gegeven en ben vertrokken.

Tot op heden 24 uur later blijft alles het gewoon goed doen dus tot zover geen klachten meer over de werking van het gas systeem.

Ik moet de auto nog wel even uitlezen of er geen nieuwe (pending) foutmeldingen zijn maar ik heb hoop. (buiten 1 die er al inzit sinds ik de auto heb)

Tot zover dit avontuur in wilde gasinbouw westen..

Zweef...

_________________
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 4


22 sep 2021 18:13
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: voiture wil niet meer starten na gas ombouw
In ieder geval een spannend verhaal.

Fijn dat het is opgelost. Wel vervelend dat je in eerste instantie bent overgeleverd aan onwillende mensen.
Fouten maken kan iedereen, het is vervolgens de manier waarop je zoiets dan weer oplost.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


22 sep 2021 19:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 mei 2013 23:45
Berichten: 341
Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 197000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: voiture wil niet meer starten na gas ombouw
tja je zou verwachten van mensen met een eigen bedrijf dat die zuinig zijn op hun klanten...

zweef..

_________________
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 4


23 sep 2021 17:49
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: voiture wil niet meer starten na gas ombouw
Ik ken meer mensen met een eigen bedrijf heel vaak begrijpen ze hoe het werkt.
En van de anderen begrijp ik waarom ze een eigen bedrijf hebben en niet voor een baas werken [WINKING FACE]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


23 sep 2021 18:41
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 mei 2013 23:45
Berichten: 341
Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 197000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: voiture wil niet meer starten na gas ombouw
mja .... die laatste groep mag van mij naar de sociale werkplaatsen.. worden ze tenminste nog gecorrigeerd op ongewenst gedrag...

_________________
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 4


24 sep 2021 15:17
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: voiture wil niet meer starten na gas ombouw
Beetje ongenuanceerd en denigrerend die laatste opmerking (mijn mening)

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


24 sep 2021 16:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 mei 2013 23:45
Berichten: 341
Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 197000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: voiture wil niet meer starten na gas ombouw
Inderdaad ik beledig hier eigenlijk de mensen die daar werken..(uit ervaring weet ik dat dat meestens juist hele lieve mensen zijn) Ik weet echter geen andere plaats, hier onder beschreven soort "bedrijfs-eigenaren" zou toch op enige manier uit de maatschappij geweerd moeten kunnen worden. (ik weet een utopie)

zweef...

_________________
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 4


24 sep 2021 17:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.