Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 P0016 melding thp na bijvullen olie 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 aug 2018 20:41
Berichten: 65
Auto: C5 Tourer comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 172000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht P0016 melding thp na bijvullen olie
Achja, the saga continues... Nadat de thermostaat vorige week is vervangen heb ik 40 km gereden en kreeg ik respectievelijk een park sensor defect melding met een *ding ding ding* (die weer verdween) en een *ding* olieniveau niet correct. Heb gemeten en er maar een 800 ml helix 5w30 bijgegooid. (staat in het boekje, hoor en lees nu overal dat het 0w30 moet zijn). Volgens mij was ik te optimistisch en is het nu, denk ik ietwat, teveel maargoed...

Hierna kreeg ik na een koude start en een km rijden een motorstoringslampje met een melding incorrecte XXX (niet kunnen lezen want was in een bocht met druk verkeer) met een *DONG*... om even later, na weer van mn bestemming weg te willen rijden, een elektronic brake error met een *dong dong dong* voor mn kiezen te krijgen :evil: Laatste was opgelost door de auto uit te zetten, op contact en handmatig te lossen. Ook niet meer voorgekomen...

Maar het motorstoringslampje dus... Uitgelezen P0016 melding, gewist en door... dacht ik. Maar die komt dus weer terug een km na een koude start.
Ik ben bekend met dit topic viewtopic.php?f=54&t=18117

maar lees ook iets over weerstand en teveel olie op het grote internet. Of moet ik me gaan opmaken voor het grote ketting avontuur? Mijn auto heeft in 2014 bij 83000 een nieuwe motor gekregen en die heeft nu ongeveer 100.000 gedraaid... Hij loopt nog steeds als een zonnetje en soepel ondanks wat bekende interne vervuiling. Geen bijgeluiden. De moed begint me een beetje in de schoenen te zakken na alle dings en dongs dus hoop op nog wat meer positievere oorzaken dan de ketting?


10 feb 2020 23:43
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 aug 2018 20:41
Berichten: 65
Auto: C5 Tourer comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 172000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P0016 melding thp na bijvullen olie
Bij starten op een warme motor (na reset) blijft de melding weg. Rit gehad van 120 km... niks... geeft de mens weer hoop...


11 feb 2020 20:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P0016 melding thp na bijvullen olie
Gewoon de timing even opnieuw afstellen zou ik zeggen.
Eerst even de ketting lengte checken.

Zie BJGDiagnostics

https://sites.google.com/view/bjgdiagno ... /ep6dt-thp


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


11 feb 2020 20:59
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 aug 2018 20:41
Berichten: 65
Auto: C5 Tourer comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 172000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P0016 melding thp na bijvullen olie
Ik kijk het nog even aan en heb enkele reacties om te polsen op evt inruilen van de auto gehad: "fantastische auto zo'n c5, ongeëvenaard met die hydro vering, maar een thp? ownee, daar begin ik echt niet meer aan" x ongeveer 4 garagehouders. :shock: (+ de opmerking vorige week van de citroen monteur "ga kijken naar een mazda" + gisteren de citroen dealer om te vragen of dit nog kon worden opgelost: "vanaf dit moment zou ik m compleet afrijden en dat geld voor reparatie in de zak houden"). Geeft de burger moed niet?

Dus vanochtend kwam de emissiestoring weer, op exact hetzelfde punt vanaf mn huis als eerder. Halve dag stukjes van plm 15 tot 20 km gereden naar her en der, totaal bijna 250 km, en ineens viel me smiddags op dat het lampje uit zichzelf weer was uitgegaan... Op dat moment was de motor volgens de temp meters minder dan lauwwarm.

NB: ze gaven allemaal aan de 2 liter met hydractief III ongezien WEL in te ruilen voor grof geld.


12 feb 2020 22:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.