Auteur |
Bericht |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
Als het goed is merk je er ook niets van..
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
27 okt 2012 17:25 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
Ech wel......moet je maar eens kijken bij het afrekenen aan de pomp! ![Knipoog ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
27 okt 2012 18:05 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
Prijsverschil ligt zo ongeveer 1 euro en 5 cent per liter, simpel gezegt, als ik een keer per week tank 30 liter dan ben ik 30 euro voordeliger uit en betaal per maand ongeveer 10 euro meer aan wegenbelasting dus voordeel??? Oké verbruik is iets hoger maar nooit zoveel ![pot :smt190](./images/smilies/c030.gif)
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
27 okt 2012 18:25 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
Iets hoger? ik heb het idee dat het verbruik 2x zo hoog is ten opzichte van de oude xant op benzine. ![pot :smt190](./images/smilies/c030.gif)
|
28 okt 2012 01:19 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) LPG G3 inbouwen
Jullie zijn de aanschaf van de erg dure LPG ombouw wel snel vergeten zeg. Voorlopig is er niets voordeligs aan en zul je veel km's moeten maken om het "terug" te verdienen ... ![Knipoog ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
28 okt 2012 09:42 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
http://lpg-g3-autogas.nl/Omslagpunt.html" de km daarboven gemaakt zal je idd even doormoeten berekenen naar de eventuele inbouwkosten. Bij 10.000 km per jaar zal dat ongeveer 3 jaar zijn.
|
28 okt 2012 10:06 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
Menno heeft natuurlijk wel gelijk, maar als de brandstofprijzen zich blijven ontwikkelen in negatieve zin wordt die terugverdientijd alweer snel 2 jaar. ![Knipoog ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
28 okt 2012 13:09 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
LPG begint ook al behoorlijk aan de prijs te geraken... ![Verstrooid :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
28 okt 2012 13:42 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
Als de winter aanbreekt wordt LPG altijd duurder dan in de zomer. Gas heeft enigzins een koppeling met de olieprijs. De verhouding zal daardoor altijd wel blijven.
|
28 okt 2012 13:56 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
40.000-45.000/jaar
Das dus heel snel terugverdiend.
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
29 okt 2012 12:09 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
Menno schreef: Jullie zijn de aanschaf van de erg dure LPG ombouw wel snel vergeten zeg. Voorlopig is er niets voordeligs aan en zul je veel km's moeten maken om het "terug" te verdienen ... ![Knipoog ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif) Zo duur was die installatie niet. En mijn omslagpunt ligt bij +- 9000km dus voor mij gunstig. Rij 20-22k p/j. Maar wat ik prettig van gas vind is dat de motor minder vervuild en dat de uitlaat ook minder aankoekt net zoals de bougies.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
26 nov 2012 23:38 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
coffeecup
C5club Bikkel
Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39 Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
Rekensommetje met de moderne dieselmotoren van tegenwoordig heeft voor mij besloten de gasbak aan de kant te zetten. Tijdens de inrijperiode zit de C4 onder de 5 liter / 100km. De C5 zit er na 8.000km net boven. De prijs per kilometer is met een gemiddeld evengrote auto ongeveer net zo hoog. Het ongemak van veel moeten tanken, de extra onderhoudskosten van het op LPG rijden en de toekomstige vervangingskosten van pomp/tank/verdamper/cilinderkop afwegende zorgt ervoor dat ik niet snel nog op gas ga rijden.
Met 70 cent per liter is er geen lol meer aan om iedere 350km aan de pomp te hangen, helemaal niet in de winter. Ik tokkel gemakkelijk meer dan 1.000km op een tank diesel met dezelfde km.prijs.
|
26 nov 2012 23:49 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
Dat zit natuurlijk allemaal tussen de oren, dat gas zoveel schoner zou zijn. Aankoeken van bougies gebeurt alleen als er iets mis is op benzine. En bovendien heb je op gas juist meer bougieproblemen vanwege de grotere belasting van de bobines . Uitlaat aankoeken heb ik ook nog nooit een probleem mee gehad.
En ja de olie is helderder op gas na 30000 km, maar dan gooi het toch ook weg. Tot die tijd heeft het ook op benzine zijn werk gedaan.
Uieindelijk vreet gas wel je kleppen op (al merk je daar door de zelfstellende kleppen niets van tot het zover is). En kan je benzinesysteem ook vast komen te zitten door te weinig gebruik hiervan. Als dat gebeurt heb je bijzonder weinig aan het feit dat je motor zo mooi schoon is.
Ik heb ook op gas gereden maar vond de actieradius wel het grootste nadeel (tankgrootte is altijd een compromis met bagageruimte). Uiteindelijk doe je het gewoon om wat geld te besparen (en daar is overigens niets mis mee). Helaas is het tegenwoordig vrijwel over vanwege de directe injectie (en mis je zo de fijnste benzine motor van de C5).
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
26 nov 2012 23:57 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
Exroosje, als die moderne turbo motoren zonder problemen 3-5 ton halen dan is het idd een mooie motor. Dan ga ik ook over. Ik wacht 1st ff de 1ste golf van deze moderne turbo motoren af. Tenslotte rij ik privé en dan ligt het toch ff anders qua kosten. Als ze net zo betrouwbaar als de diesels zijn dan heb je een punt. Je hebt het er wel over dat die vervuiling niets uitmaakt maar bij die turbo motoren kan dat nog behoorlijk gaan opspelen(qua storingen).
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
27 nov 2012 12:01 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
![Bericht Bericht](./styles/etechgray/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: LPG G3 inbouwen
@exroosje Gasverbranding is per definitie schoner dan benzine/diesel, CO2/Nox en H2O, niks tussen de oren. Bij benzine en diesle komt er echt meer rotzooi uit de pijp.
Actieradius, inderdaad een compromis. Maar hoe lastig is het om per 450-500km te tanken.
Directe inspuiting : Vialle nemen en pomp problemen op de koop toe nemen
Kop : Hier heeft de C5, bij mijn weten, hoegenaamd geen last van (dwz niet meer dan de C5 met benzine)
Kleppen: Vorige C5 bij 325.000 weg gedaan. NOOIT klepproblemen gehad. Geen verhalen bekend van overmatige klepslijtage. Hier zijn additionele koel/smeersystemen voor).
Ik ben wel geinteresseerd in de berekeningen voor de zuinige diesels (incl wegenbelasting en dieselprijs verdisconteerd) en waar daar het omslagpunt ligt. Houdt dan wel rekening met het binnenkort verdwijnen van fiscale voordeeltjes.
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
27 nov 2012 13:57 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
|