Ik heb nu ongeveer 2700 km gereden. Als ik nu op de boordcomputer zie geeft hij aan dat het eerste onderhoud moet gebeuren binnen 9300 km, dat maakt dus op 12000 km.
Echter in de garage zeggen ze dat dit op 20000 km moet zijn en ze hebben geen weet van een eventueel 1ste vroeger onderhoudsbeurt.
Daar ik een 163 pk had die juist uit was, twijfel ik een beetje of ze dit wel zelf weten?
Of liegt mijn boordcomputer?
Nu vroeg ik mij af of dit bij andere C5 rijders ook zo is?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2009 23:32
Auto: Berline exclusive 2.0 hdi 163pk
Opties: 16" velgen,GPS,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 0
Kleur: aluminium
Berichten: 27
Lid geworden op: 31 okt 2009 19:58
Auto: C5 tourer 2.0 HDI 163 pk exclusive
Brandstof: Diesel
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 0
Kleur: fulminator
Locatie: Limburg (België)
ik heb een 2.0 HDI van 163pk, eerste onderhoud voorzien op 20.000km
(auto is 1 maand oud)
(auto is 1 maand oud)
Heb ook een 163 pk nu vanaf einde februari. Oliewissel is om de 20000. Ik heb hem echter via de Lexia op 15000 laten zetten.
Bij mij vorige C5 ph 2 is mijn turbo stuk gegaan wegens onvoldoende smering, vermoedelijk de oliekwaliteit, de garage heeft er de goede olie ingekipt. (heb ik zelf gezien). Er werden dan daarna wel systematisch de zeefjes uit de turbo (olietoevoer) gehaald daar deze soms verstoppen. Dit kan bij oudere olie volgens mij meer gevolgen hebben.
De turbo is stuk gegaan na 70000 km bijna uitsluitend autostrade aan 125 km/u en met een gemiddeld verbruik van 5.8 l op 100 km wat voor een 138pk 25.0 HDI niet slecht is.
DE 163 pk verbruikt tot nu toe (11000km) 6.0 liter op 100 en dat met een automaat erin.
Bij mij vorige C5 ph 2 is mijn turbo stuk gegaan wegens onvoldoende smering, vermoedelijk de oliekwaliteit, de garage heeft er de goede olie ingekipt. (heb ik zelf gezien). Er werden dan daarna wel systematisch de zeefjes uit de turbo (olietoevoer) gehaald daar deze soms verstoppen. Dit kan bij oudere olie volgens mij meer gevolgen hebben.
De turbo is stuk gegaan na 70000 km bijna uitsluitend autostrade aan 125 km/u en met een gemiddeld verbruik van 5.8 l op 100 km wat voor een 138pk 25.0 HDI niet slecht is.
DE 163 pk verbruikt tot nu toe (11000km) 6.0 liter op 100 en dat met een automaat erin.