Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Wannabe C5 rijder vragenlijst
Auteur |
Bericht |
This Game
C5club Bikkel
Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53 Berichten: 274 Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Naar boven
|
 Wannabe C5 rijder vragenlijst
Als sinds ie uit is gekomen in 2008 heb ik de C5-3 regemaltig in de gaten gehouden als mogelijke opvolger. Toch is het eerst een 407 geworden waar ik toevallig langs liep op zoek naar een Nissan 350Z. Logischerwijze is de C5 een prima optie totdat de 370Z betaalbaar wordt (als dat ooit gebeurd), want ben nu eenmaal verslingerd aan een automaat met krachtige motor. Gisteren wezen proefrijden in zowel een C5 op "wokkels" als een Laguna Coupé 2.0 turbo, maar die 2de viel tegen vanwege de schokkerige versnellingsbak, "sportieve" vering en het korte dashboard met vies navigatie display (leek alsof de anti-reflectie laag er grotendeels was afgepoetst, behalve aan de rand). Ook miste die het vermogen op de snelweg om te accelereren, zelfs met kickdown. Wel erg mooi, gaat em toch niet worden. Dus, ik helemaal blij dat ik bijna met keuze gemaakt had, totdat ik op het forum kwam. Nu weet ik dat er relatief veel problemen zichtbaar worden, omdat alleen de echte liefhebbers een forum op zoeken om niet alleen te klagen of te zoeken naar een oplossing. Toch verbaasde ik me dat Citroen anno 2010-2011 nog steeds niet in staat is om een simpele apparaat te leveren met dezelfde functionaliteit als dat er wekelijks in het Aldi krantje staat. Een cd-wisselaar is dan misschien ouderwets, tis ook geen rocket-science om dat aan een radio-systeem te knopen. En als je een goed alternatief hebt voor MP3's was dat ook geen probleem geweest. Niw, hierbij de vragen, die ik gedeeltelijk al op de juiste plek gesteld heb en het verzoek met te helpen aan een C5 of de juiste keuze te maken en te wachten totdat er een beter geschikte op mijn pad komt. 1: Is het echt niet mogelijk om een cd-wisselaar aan het Myway-systeem te knopen? En indien wel, kan die onder de voorstoel/dashboard kastje of weer in de kofferbak zoals in de 407? (Valt die mogelijk te transplanteren incl kabels?) 2: Hoe zeker is het dat in oktober de firmware update uitkomt waardoor de USB-box gaat werken zoals je mag verwachten dat een blokker/kruidvat-usb speler ook doet? Dus, gewoon 32GB stick er in, meer duizend albums in eigen mapje en geen rare kuren als de Myway denkt dat je aan het einde van cd-6 bent aangekomen. 3: ff dubbelchecken, maar de reguliere koplamp verlichting is wel zelf eenvoudig te vervangen? Alleen voor de dagrij moet de bumper er af. 4: Zijn er ooit wel sedans163/200pk hdi-automaten geleverd met hydractieve vering? 5: Kan ik misschien beter wachten totdat er zoiets beschikbaar komt met relatief weinig km's, veel afschrijving  , Xenon en veerbollen. 6: De genoemde DVD navigatie uit voorgaande advertentie, dat is dan de Navidrive3D of toch de eMyway? 7: Ik heb ook proefgereden in een DS4, ga ik daar ooit gelukkig mee worden als ik weet dat een C5 zelfs met normale veren lekkerder rijd? En moet ik daarom de C4 maar helemaal niet overwegen? 8: Heb op het forum al gelezen dat sommigen de speakers in de auto vervangen hebben, alleen niet hoe en door wat precies (alleen het merk Polk Audio heb ik gezien). Ik heb wel gezien dat de deurpanelen er weer uit moeten, geen leuk werk, heb ik helaas al wel vaker gedaan. Ben toch benieuwd of iemand me de inbouw diepte in de (voor) deuren kan vertellen en/of tips voor evt speaker-types heeft. Ik zag dat de Pioneer die ik nu heb ( TS-Q171 zouden moeten passen met enige aanpassing. Deze vind ik alleen niet goed genoeg om over te zetten of weer te kopen. JBL, Inifinity of Polk zouden goede opties zijn en het liefst dan niet de extra platte als het niet nodig is. 9: Heb nu 205x(?)x16 winterbanden op stalen velgen, gaan die ook passen onder de C5? Normale wielen zijn 215x55x17, 5 gaats, weet de steek zo niet. Dus  me om een volwaardig clublid te worden (1e auto een BX 1.9TZi, daarna Xsara Coupé 1.8i, Fiat Stilo Abarth 2.4 selespeed en nu een 407 Diesel).
_________________
|
21 aug 2011 12:25 |
|
 |
Citrowout
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 04 jan 2010 00:10 Berichten: 517 Woonplaats: België - Denderstreek
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
This Game schreef: 4: Zijn er ooit wel sedans163/200pk hdi-automaten geleverd met hydractieve vering? Voor zover ik kan zien voldoet de huidige nieuwe 2.2 HDi aan jouw eisen. This Game schreef: 5: Kan ik misschien beter wachten totdat er zoiets beschikbaar komt met relatief weinig km's, veel afschrijving  , Xenon en veerbollen. 7: Ik heb ook proefgereden in een DS4, ga ik daar ooit gelukkig mee worden als ik weet dat een C5 zelfs met normale veren lekkerder rijd? En moet ik daarom de C4 maar helemaal niet overwegen? Dat moet je zelf maar uitmaken. De nieuwe C5 schrijft (voorlopig) iets minder snel af als de vorige. This Game schreef: 8: Heb op het forum al gelezen dat sommigen de speakers in de auto vervangen hebben, alleen niet hoe en door wat precies (alleen het merk Polk Audio heb ik gezien). Ik heb wel gezien dat de deurpanelen er weer uit moeten, geen leuk werk, heb ik helaas al wel vaker gedaan. Ben toch benieuwd of iemand me de inbouw diepte in de (voor) deuren kan vertellen en/of tips voor evt speaker-types heeft. Ik zag dat de Pioneer die ik nu heb ( TS-Q171 zouden moeten passen met enige aanpassing. Deze vind ik alleen niet goed genoeg om over te zetten of weer te kopen. JBL, Inifinity of Polk zouden goede opties zijn en het liefst dan niet de extra platte als het niet nodig is. Ik ben eigenlijk best tevreden over de standaardluidsprekers. Je kan ook de sub-woofer van de accessoirelijst overwegen voor meer kick. This Game schreef: 9: Heb nu 205x(?)x16 winterbanden op stalen velgen, gaan die ook passen onder de C5? Normale wielen zijn 215x55x17, 5 gaats, weet de steek zo niet Op mijn C5 liggen standaard 225/55/17 banden. De steek tussen Peugeot en Citroën is identiek (407 is ook 5-bouts).
_________________ Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011 Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
|
21 aug 2011 16:46 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
 ad #4/#5 Er zouden HDi160 moeten zijn in Comfort en Exclusive. Daarvan is de automaat voorzien van bollen. Of ze in NL geleverd zijn is een ander verhaal...in principe is er ook een BVM6, maar die is zelfs in Frankrijk zeldzaam.  Tot 2010 was de Ligne Business soms op de Comfort (bollen) soms op de Dynamique gestoeld (wokkels), met ingang van de Limited Business (04/2010) niet meer en is alles wokkels. De 2.2HDi200 is nog maar nauwelijks geleverd ivm fukishima; Japanse onderdelen. Dat is altijd een automaat met bollen. Je zou ook een 2.2HD173 kunnen overwegen uit de eerste modeljaren. Die had in alle versies bollen (ook als ligne business), maar geen automaat. Als je Xenon belangrijk vind (helemaal mee eens) moet je sowieso naar Exclusives kijken en dan komt ook de 2.7V6HDi204 in beeld (altijd exclusive, altijd automaat), evenals de 2.0HDi140 BVA6 Exclusive. De verschillen tussen de diverse vermogensvarianten zijn niet enorm, behalve de 3.0 V6HDi240.  ad #9 die maat is niet gehomologeerd op de C5-3, maar zou mogelijk kunnen passen, maar let op a) de ET, ivm aanloop en sporing, b) de hoogte/afrol moet dan voldoende zijn: 205/70R16, c) de loadindex moet kloppen voor de zwaardere C5-3 (mn als Diesel automaat), d) de zwaardere, meer vermogende varianten (V6+dikke Diesels) hebben grotere remklauwen, 16" is te krap.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
22 aug 2011 11:26 |
|
 |
This Game
C5club Bikkel
Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53 Berichten: 274 Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe, het helpt me op weg naar de beslissing. Wat voor mij essentiele zaken zijn: automaat, meer vermogen (>136pk) en meer versnellingen (>aut4) dan nu, weinig kms (< 90.000). Really nice to have: Xenon, veerbollen en de mogelijkheid tot draaien van meer dan 1 cd/album tegelijk zonder fysieke media te wisselen en gelijktijdig te kunnen navigeren. Leuke maar met prijsnadeel: dikkere motor (verbruik) en uitrusting (verzekering). Zou als ik de keus had natuurlijk gaan voor een V6 Exclusive, echter de kans dat er een recent model, met weinig kms (Diesel, die rijden toch meestal wat meer) bij een lokale dealer waar ik em in onderhoud zou kunnen laten, voorbij komt, gezien het huidige aanbod en dat ze inderdaad weinig verkocht worden, is heel erg klein. Mocht het wel zo zijn dat er 1 op mijn pad komt is degene die ik in het vizier misschien best zonder te veel pijn er op in te ruilen (weinig kms en zuiniger in deze crisis tijden is die LB163 vast makkelijker weer door te verkopen). Heb ff een bandencalculator bekeken als ik uitga dat ik nu 205x65x16 winterbanden heb (nog niet gecheckt) heb ik nu met de 215x55x17 een +0,7% afwijking en straks met de 225x55x17 een -0,9% afwijking, dus bijna hetzelfde. (met hoogte 70 zou het +2% zijn volgens dat tooltje). Ze zijn toch nog maar 5mm, dus misschien moet ik gewoon op zoek naar een set mooie Adriatic velgen voor de zomer 10: Nog een nieuw vraagje, heb geloof ik wel gezien dat iemand een HTC-desire via BT met de Myway succesvol aan de praat heeft gekregen, dus een Desire HD mag ook geen probleem zijn toch?
_________________
|
22 aug 2011 23:05 |
|
 |
This Game
C5club Bikkel
Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53 Berichten: 274 Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
FF gezocht op Exclusive, komt ik deze witte tegen. Super uitrusting, alleen die modekleur, handbak en minder "torqy" motor. Eigenlijk kan dit toch niet tegen die prijs, tenzij het een schadegeval is ofzo. Nieuw zal ie makkelijk over de 35000 komen. Voor de duidelijkheid, ik heb deze op het oog, rij er al een tijdje langs op weg naar Apeldoorn (waar die ander dus staat). Vwb speakers, ik heb nu een Pioneer TS WX77A die ik wil laten overzetten en dan kijken of de normale speakers, zonder loudness maar met de sub het toch een beetje acceptabel doen. Zo niet, dan kan ik achteraf altijd nog de deurspeakers (laten) vervangen en evt nog een boostertje er bij. 11: Zit er geen opbergvakje meer in de middenarmsteun voor? De steun lijkt precies op die van de 407, ik miste alleen het 2de lipje om em open te klappen.
_________________
|
22 aug 2011 23:23 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Minder torque-y? Da's een 1.6THP die heeft effectief meer koppel dan de meeste Diesels! Je moet minimaal een 2.2HDi200 rijden om er echt mee te kunnen ijveren, qua trekkracht. viewtopic.php?p=335859#p335859VWB die advertentie van sleutelbleom, daar staat met grote koeienletters: full options maar hij mist een hoop: geen NG4 navi, (MyWay is standaard) geen Philips HiFi dus geen Pack Concert, dus geen Xenon  (er staat van wel, klopt niet kijk maar naar de foto's) geen schuifdak, geen integraal leder, geen 19")... dus wat nou full options? D'r staan nog meer fouten in: 17" velgen worden als 18" omschreven.  Moeilijk te zien deze Pack Protection heeft. (LDWS, alarm, zijbags) er lijkt een LDWS knopje te zitten, dus ja. Een Alarm is wel essentiëel bij dit soort auto's, ivm de verzekering. En de vraag is: wat klopt er wel? BTW je link is mislukt.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
23 aug 2011 00:36 |
|
 |
This Game
C5club Bikkel
Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53 Berichten: 274 Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Kijk dat is het mooie van dit soort forums, mensen die bijne elk hoekje van de auto kennen Ok, dit is mogelijk mijn volgende auto. Bdw, jouw linkje is ook niet helemaal goed gegaan Mmm, dan ligt het misschien aan de Laguna Coupe die met 2.0 turbo die ik gereden heb, die had ook 270Nm bij 3250rpm maar echt niet meer wilde trekken boven de 50kmh. Deze C5 had dan 240Nm idd bij 1400rpm al, maar toch 100Nm minder dan de diesel. Maar als ik die andere draad zo lees zou een proefrit met de 1.6Thp wel de moeite zijn voor een goed oordeel.
_________________
|
23 aug 2011 05:56 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
V.w.b. trekkracht en vooral het gevoel daarbij: een diesel geeft een heel ander gevoel: lage(re) toeren = veel tot heel veel trekkracht een benzine motor heeft vaak meer toeren nodig om trekkracht te leveren. Na jarenlang dieselen begin ik na een jaartje pas te wennen aan onze dame met benzine / lpg motor, 't vereist een andere rijstijl zal ik maar zeggen. Dus trekkracht vergelijken tussen een diesel (je huidige auto) en een benzine auto is geen duidelijke vergelijking, dan zal je je eigen brein zo'n 1000 tot 1500 toeren later moeten programmeren... 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
23 aug 2011 08:12 |
|
 |
Citrowout
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 04 jan 2010 00:10 Berichten: 517 Woonplaats: België - Denderstreek
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Peebee schreef: een benzine motor heeft vaak meer toeren nodig om trekkracht te leveren. De 1.6 THP is een turbo-benzine en heeft dus ook een heel pak vroeger zijn koppel dan een atmosferische benzine. In de C5 heb ik er nog niet mee gereden maar als verstokte diesel-rijder (zie mijn historie) vond ik hem in de DS3 en de C4 heel vlot trekken in lage toeren hoor!!
_________________ Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011 Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
|
23 aug 2011 11:18 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
This Game schreef: Kijk dat is het mooie van dit soort forums, mensen die bijne elk hoekje van de auto kennen Ok, dit is mogelijk mijn volgende auto. Bdw, jouw linkje is ook niet helemaal goed gegaan Heuh? mijn linkje werkt perfect naar een post van mij over het vermeende verschil tussen Diesel en benzine. viewtopic.php?p=335859#p335859in het grote THP zuigt topic  Zoals Citrowout opmerkt, de THP is meer "Diesel" (trekkracht onderin etc.) dan de meest Dieselige Diesel! @Peebee, check ook even mijn link, voor uitleg hoe de THP zo sterk is onderin.  Jullie moeten je realiseren dat bij benzine (max 6500tpm) vs Diesel (max 4500tpm) je in feite het maximum koppel mag vermenigvuldigen met het verschil. 6500/4500=~150%, dus de max 240Nm van de Benzine is equivalent aan 360Nm voor de Diesel, omdat iedere versnelling van de benzine er tot wel 50% bijmaakt! Simpel hefboomprincipe.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
23 aug 2011 11:30 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Mooi uitgelegd, maar ik had het meer over " gevoelsmatig " dan over " daadwerkelijk ", maar zal dan toch eens met een THP gaan rijden, " the best of both worlds " dus 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
23 aug 2011 12:27 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
toch een raar verhaal van die Laguna 2.0T205, wat ik daarvan gehoord had is dat hij buitengewoon snel is en bij alle toerentallen volop trekkracht genereert... http://www.autoweek.nl/autotest/2088/re ... v-t-205-gtHet is uiteraard geen C5-3. Maar om hem op de motor af te schrijven is een beetje vreemd. Als ze bij autoweek moeten zoeken naar een nadeel bij een Franse auto dan moet hij eigenlijk wel erg goed zijn  NB in directe tests (uitwijkmanoeuvres) legde een Porsche Cayman het af tegen de Laguna 4WS. vwb die tweede link van je, die komt ook in een ander topic ter sprake . Dat is géén Ligne Business, zoals geadverteerd, maar een Limited Business.Het verschil is dat de Ligne B. wél HA3+ had (icm HDi163 bva6) maar dat de Limited B. dit niet meer heeft; te herkennen aan de handmatige parkeerrem.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
23 aug 2011 12:50 |
|
 |
This Game
C5club Bikkel
Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53 Berichten: 274 Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Klopt, in het andere topic zit ook ook  Niw, misschien dat ik in de Laguna manueel had moeten terugschakelen, hij deed domweg geen kickdown meer boven de 120. De harde/sportieve wegligging en gevoelsmatige gebrek aan vermogen waren niet het enige dat me deden afknappen (de neus vind ik niet bijzonder, binnenruimte deed klein aan en van het navi-display was de anti-reflectie coating grotendeels weggepoetst). Had er gewoon niet het hebbe-hebbe gevoel bij, alleen mooi zijn is niet genoeg. Laatste nieuws: gezien de Limited Business een beetje te gelimiteerd is voor me, ben ik nu aan het kijken naar een nieuwe Ligne Business 1.6THP met AUT6 en HA3+. Wil daar dan nog wel eens mee rijden, maar kon bij de 163hdi ook de extra pk's niet vinden zaterdag, lag misschien aan mij en niet de gereden auto's. C5 is ook geen scheurijzer, wil echter wel "veilig en vlot" in kunnen halen op de binnenwegen die ik dagelijks rij. De meerprijs tov de 1-jaar oude diesel is ongeveer gelijk aan de jaarlijkse afschrijving, met wel jaar extra garantie, zeer weinig kms  , kan de kleur kiezen (licht of donkergrijs) en gaan voor bv de 18" Caspienne of 19" Adriatique. Die 17 Ionienne vind ik op het scherm niet heel bijzonder, net als de Atlantigue. Wegenbelasting is ook stuk lager. Moet alleen nog ff uitzoeken of er al E-Myway of zit, staat niet in de pdf/online specs. De Selection is ook leuk, maar geen half-leer, ook geen echt mooie velgen,is duurder en moet binnen een week beslissen (en eerst nog 18-pagina's 1.6T problemen topic doorlezen) . Het is ook erg lastig met allerlei online-configurators, pdf''s en autosites om alle uitvoeringen en opties een beetje te kunnen vergelijken. Niets doen en wachten op tot er weer een leuke 2de hands voorbij komt is ook nog steeds een optie (al was het alleen maar om nu van de keuzestress af te zijn  ) Grappig dat er ergens wel in een accesoire lijst een voetnoot staat met "Niet in combinatie met cd-wisselaar of Myway" bij de USB-box, maar dat de wisselaar zelf verder nergens te vinden is...
_________________
|
23 aug 2011 22:55 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
De eMyWay zul je tevergeefs zoeken bij de C5-3. Die is er niet, omdat het boordnetwerk van de C5 daarmee niet compatibel is. Dat kan pas vanaf de nieuwe C4/DS4/DS5.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
24 aug 2011 00:41 |
|
 |
EX-XM
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jun 2008 09:45 Berichten: 140 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Wannabe C5 rijder vragenlijst
Interessante discussie. Wat betekent "Niw"?
|
24 aug 2011 09:42 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|