Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
 1.8, 2.0 of toch een V6 ? 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2014 08:37
Berichten: 632
Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Goedeavond mede c5ers.

Ik zit te overdenken om over te stappen naar een C5 ph3 tourer.

Liefst een exclusive en op benzine.

Nu valt een thp vanwege bekende redenen al af, helaas zijn dat de meesten.

De 2 liter is een goede optie, maar niet veel te koop te vinden.

Hoe is de 1800 in de c5-3?

En ergens zegt mijn hart dat ik graag eens een V6 wil rijden, dijk van een auto natuurlijk, maar hoe verhoudt deze zich tov de 2.0 16v ph2 break die ik nu rijd?

En dan met name vwb kosten.

_________________
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways


16 jul 2022 21:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 mei 2013 23:45
Berichten: 341
Woonplaats: Beverwijk
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 197000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0of toch een V6
Nou, kijk even op dit draadje: https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=23018.

En ja ik heb dr 1 t rijd zalig maar wel wat duurder in het onderhoud... en MRB dat motortje doet wat met t totaal gewicht :smt190

Zweef...

_________________
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 4


16 jul 2022 22:10
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0of toch een V6
Als het je om ruimte gaat, is de ph2 onovertroffen.
Qua degelijkheid heb ik nog niets ten faveure van de ph3 gehoord eerlijk gezegd.


16 jul 2022 22:33
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0of toch een V6
In 2010 was ik aan het overwegen om een PH3 Tourer aan te schaffen.
Ik had er in gezeten, waarbij ik een beetje "claustrofobisch" gevoel kreeg, alles krap om me heen, en door de plaatsing van de binnenspiegel een stukje beperking van het gezichtsveld baar voren.
Er was een uitgebreide proefrit gepland, maar voordat het daarvan kwam, liep ik tegen een PH2 V6 Break aan.
Toen ik daarmee gereden had was het voor mij duidelijk: dáár zit ik goed in, lekker ruim, goed sturend, en zó kwam de aankoop tot stand.
Daar heb ik 10 jaar mee gereden, dat was een fijne tijd :citrofiel

Als ik nu nog een goeie PH2 Break zou hebben, zou ik 'm niet willen inruilen/omwisselen met een PH3 Tourer, ook niet als het een V6 zou zijn......

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


16 jul 2022 23:43
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0of toch een V6
c5jan schreef:
Als het je om ruimte gaat, is de ph2 onovertroffen.
Qua degelijkheid heb ik nog niets ten faveure van de ph3 gehoord eerlijk gezegd.

Degelijkheid en kwaliteit van een ph3 laat inderdaad te wensen over :cry:


16 jul 2022 23:48
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 1.8, 2.0of toch een V6
Toch is de C5 sedan/tourer een fijne auto om in te rijden , mankementen hebben ze allemaal wel , dat is m.i niet onoverkomelijk ;-)
Qua ruimte idd zeker geen verbetering, maar als dat geen issue is ….

Een 1.8 is m.i enigszins ondergemotoriseerd , en bovendien nooit als exclusive geleverd.
Of een V6 in het plaatje past kan je enkel zelf beoordelen , die zal aanzienlijk duurder uitvallen …

Ik heb mijn C5 x7 altijd een erg fijne Citroën gevonden ;-)
Zéér comfortabel en lekker stil, bovendien een mooie auto ( persoonlijk natuurlijk ), ook nu die wat ouder is.

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


17 jul 2022 08:06
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0of toch een V6
Ah, je hebt er een gevonden: ja, ze zijn wat stiller.
Maar verder wat jw zegt: als je iets verder boven de tafel uitsteekt dan gemiddeld is het interieur vrij claustrofobisch. Dat de voorstoel verder naar achteren kan maakt niet goed dat de b stijl tegen mn hoofd aankomt. En achterpassagiers mét benen, vergeet het. De achterbak is bij lange na niet zo legendarisch als die van de ph1/2.
Oh, en de instap vind ik erg onpraktisch, ik stoot altijd mn hoofd tegen de daklijst bij de b stijl.
Echt jammer, dit ontwerp.


17 jul 2022 08:18
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2014 08:37
Berichten: 632
Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0of toch een V6
Vwb de ruimte, die heb ik nu in de break ook niet echt nodig, maar het is soms wel makkelijk.

Vind vooral een break/tourer mooier dan een berline/sedan.


En ik ben 1.82, dus dat lijkt me vwb zitten geen probleem, misschien een een keer gaan rijden met een tourer om een eerste indruk te krijgen.

Heb mijn break nu 7 jaar en dan gaat het soms wel kriebelen om weer iets jonger te rijden.

Valt me overigens wel op dat de 2e hands prijzen voor de tourer stevig zijn.

_________________
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways


17 jul 2022 13:58
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0of toch een V6
Prijzen van de gehele occasionmarkt zijn sowieso van slag ( hoog ) ….
Maar dat geldt ook voor de inruil.

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


17 jul 2022 14:01
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0of toch een V6
Minder ruimte dan de ph1/2, en zeker minder dan in de nog steeds hevig gemiste XM-break, maar wel de meest rustgevende en veilig aanvoelende C5 voor mij, en met de 3 liter biturbo diesel werkelijk onovertroffen rijplezier (laatst nog meegereden in een Jaguar XJ-R 4.8, niet beter dan mijn C5). En als ik echt rij als de bejaarde die ik inmiddels ben is 1:16 haalbaar (nee, niet in de stad). Ik ben 1.82m lang, voldoende ruimte hoor. en achterin valt het best mee zolang je geen 2 meter bent. Ik heb alleen de hond achterin, die klaagt niet.

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


17 jul 2022 14:35
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0of toch een V6
Als je een mooie v6 ph2 kunt vinden zou ik die prefereren boven de ph3 V6.
Je zit wat comfortabeler, je hebt meer ruimte en je kunt op lange ritten makkelijker bij de achterbank (minder ingesloten of claustrofobisch zoals eerder genoemd)
Onderhoud is voor beide erg duur, ik heb alleen de ph1 en ph 3 gehad, maar in mijn optiek is de ph3 toch net iets duurder in onderhoud.
Kleine zaken als gedateerd geluid van de radio, usb toegang en ander moderne fratsen kunnje zelf aanpassen.
De stilte en het veer comfort van de ph3 is daarentegen weer wat beter naar mijn mening…

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


17 jul 2022 22:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2007 13:48
Berichten: 83
Woonplaats: Vlaardingen
Auto: Sedan Excl. EW10A
Opties: Schuifdak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679CJ
Productienummer: 10571
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 123000
Kleur: KTH Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citro ... aign=share
Verkoopprijs: € 4.788,-
Kilometerstand: 163.711 km
Bouwjaar: 03/2006

Misschien een mooie kandidaat? Lijzenga is een goed adres, dacht ik...

_________________
Groet, Marco

Voorheen:
Volvo 343 Winner 1.4 aut. 1982
Volvo 340 DL 1.4 aut. 1986
Volvo 440 DL 1.7 aut. 1991
Peugeot 306 ST 1.8i aut. 1995
Citroën ZX 1.8i Aura aut. 1995
Citroën Xantia Break 2.0 16V aut. 2000
Citroën XM Berline 2.1 Turbo D aut. 2000
Citroën C5 Ph1 Break 2.0 16V Excl. aut. 2004
Citroën C3 1.4 16V EGS Caractère 2006
Citroën C5 Ph1 Berline 2.0 16V Diff.2 aut. 2003


18 jul 2022 13:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2007 13:48
Berichten: 83
Woonplaats: Vlaardingen
Auto: Sedan Excl. EW10A
Opties: Schuifdak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679CJ
Productienummer: 10571
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 123000
Kleur: KTH Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Mijn ervaringen met de overstap van 2.0i 16V C5I berline naar C5II X7 sedan:
- Stiller, geluidsisolatie is subliem
- Wegligging van goed naar subliem; ligt als een blok, voelt enorm safe
- Binnenruimte is krapper, cf de beschrijving van JW-C5
- X7 is zwaarder, dat merk je in trekracht en souplesse; geen vlotte auto
- AL4 automaat is bedaagd; ik mis een moderne 6-traps van de V6 en THP
- Onderhoud X7 is tot nu niet duurder dan de PhI; beiden in onderhoud bij Johan Oldenhage

Succes!

_________________
Groet, Marco

Voorheen:
Volvo 343 Winner 1.4 aut. 1982
Volvo 340 DL 1.4 aut. 1986
Volvo 440 DL 1.7 aut. 1991
Peugeot 306 ST 1.8i aut. 1995
Citroën ZX 1.8i Aura aut. 1995
Citroën Xantia Break 2.0 16V aut. 2000
Citroën XM Berline 2.1 Turbo D aut. 2000
Citroën C5 Ph1 Break 2.0 16V Excl. aut. 2004
Citroën C3 1.4 16V EGS Caractère 2006
Citroën C5 Ph1 Berline 2.0 16V Diff.2 aut. 2003


18 jul 2022 16:13
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 09:50
Berichten: 928
Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Voor wat 't waard is, ook maar even mijn ervaringen. M'n C5-ervaring is begonnen bij een C5 ph1 berline uit 2001, 2.0l, handgeschakeld, exclusive uitvoering. Heerlijke auto maar best wat pechgevalletjes.... kapotte hydrauliekpomp, defect slot, defecte vlotter benzinetank, kapotte mengmotor, kapotte portiergreep, defecte synchromesh, krakende portieren en natuurlijk heel vaak "storing uitlaatgas". Heerlijk met de auto gereden, de "vijfde deur" maakte de kofferbak enorm handig en de ervaring binnenin de koets was inderdaad enorm ruimtelijk, zelfs bij afwezigheid van een schuifdak/panodak.

Vervolgens na een leuke zoektocht een Ph3 Tourer, 1.6 THP uit 2010, handgeschakeld. Een exclusive uitvoering met nog extra opties erbovenop. Een heel andere rijbeleving achter het stuur, wat mij betreft veel positiever en fijner rijgedrag. Ligt heerlijk op de weg, fijne stille auto. Kofferbak enorm fijn en toch, bij tijd en wijlen past niet alles erin wat je erin wilt hebben... Op de momenten dat de motor goed liep, reed de auto heerlijk. Maar ook bij mij bleek de thp-motor veel aandacht te vragen van de garagist...

Dan overgegaan tot aanschaf van een Volvo XC90 D5 automaat uit 2008. Hoeveel ruimer wil je 't hebben. "King of the road"-gevoel, qua ruimte en motorisering nooit tekort. In de kofferbak (met de stoelen plat) paste zo'n beetje alles wat ik wilde, en de positie achter het stuur was erg ruimtelijk.

In de tussentijd ook nog als tweede auto een Xsara Picasso gehad (bj 2004), 1.8 motor, handgeschakeld. Was geen zuinige auto qua verbruik, en geen geweldig snelle motor. De auto ging er prima vandoor, geen probleem, maar nodigde uit tot rustig rijden. En dat was ook een auto met het gevoel van veel ruimte, zowel achter het stuur als qua bagage (zeker met de stoelen losgehaald deed de auto me wel eens denken aan een klein busje...)

Inmiddels alweer twee jaar eigenaar van (opnieuw) een Ph3 Tourer, handgeschakeld. Een 2.0Hdi deze keer, uit 2013. Weer een exclusive uitvoering met nog wat extra begeerlijkheden daar bovenop. De auto zit me als gegoten. Ja, het kan ruimer (zoals een Ph1 of Ph2) en ook ik stoot heel af-en-toe bij het instappen m'n hoofd aan de bovenste dakstijl, en dat terwijl ik niet eens zo lang ben. Toen ik bij de proefrit vanuit de XC90 in de C5 stapte, dacht ik "oef wat een kleine binnenruimte". Maar een paar weken later, toen ik een poosje in een kleinere auto reed, dacht ik "oef wat is die C5 groot". Moet daarbij ook opmerken dat de lengte van de Tourer wel lang is hoor, dat merk je in parkeergarages en zo. Anderen die wel eens meerijden vinden de Ph3 zonder uitzondering ruim, luxe en groot (lang). Het scheelt misschien ook dat ik in beide Tourers een pano-dak had/heb, dat geeft natuurlijk het effect van veel licht en ruimte.

Moraal van het verhaal: ervaring in ruimte is toch ook erg persoonlijk en hangt af van wat je gewend bent. Probeer wat exemplaren te vinden om mee te proefrijden, dat geeft je vast veel inzicht. Een C5 Tourer met een 1.8 motor, of met een 1.6 vti of 1.6 thp zou ik persoonlijk zelf links laten liggen. De 1.8 vanwege wat minder power terwijl de Tourer wel zwaar is, en de 1.6 vti/thp vanwege de bekende problemen. Aan de andere kant: volgens mij zijn de eigenaren van een Tourer met 1.8 motor toch steeds tevreden over hun auto. Ik weet trouwens niet 100% zeker of de 1.8 wel als Exclusive is geleverd. Opnieuw als persoonlijke opmerking bedoeld denk ik dat een Ph3 je wel het idee geeft van een modernere auto dan een Ph2. Qua onderhoud krijg ik ook het idee dat een Ph3 iets meer aan onderhoud en vervanging vraagt dan een Ph2. Bekende problemen zijn veerpoten, condensor, raambediening. Lastige keuzes. Hopelijk heb je tijd om je goed te orienteren. Laatste tip: kijk ook eens over de grens (dat bedoel ik letterlijk) voor de aanschaf van een auto: het maakt het aanbod groter en het proces van orienteren en aanschaffen is gewoon erg leuk.....

_________________
Na een Fiat Ritmo 60L (1983), Peugeot 405 1.6GRi (1992), Rover 416si (1995), C5 Berline 2.0 Exclusive (2001), C5 Tourer 1.6THP Exclusive (2010) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 (2008) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive (2013). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 (1984?), Renault Clio (1992), Peugeot 106 (1996), Picasso 1.8 (2003) nu Citroen C3 1.4i Diff (2004).


18 jul 2022 18:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.8, 2.0of toch een V6
Menno schreef:
Toch is de C5 sedan/tourer een fijne auto om in te rijden , mankementen hebben ze allemaal wel , dat is m.i niet onoverkomelijk ;-)
Qua ruimte idd zeker geen verbetering, maar als dat geen issue is ….

Een 1.8 is m.i enigszins ondergemotoriseerd , en bovendien nooit als exclusive geleverd.
Of een V6 in het plaatje past kan je enkel zelf beoordelen , die zal aanzienlijk duurder uitvallen …

Ik heb mijn C5 x7 altijd een erg fijne Citroën gevonden ;-)
Zéér comfortabel en lekker stil, bovendien een mooie auto ( persoonlijk natuurlijk ), ook nu die wat ouder is.


Helemaal mee eens, enige wat ik verkeerd heb gedaan was de 1,6 hdi, had beter door gespaard voor de 2.0 hdi icm automaat.

Voor ruimte kan je beter een C4p kopen ;)


18 jul 2022 20:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.