Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Foutcodes 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 okt 2006 10:24
Berichten: 384
Woonplaats: Merselo
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Foutcodes
Hallo forumleden,

Het is lang geleden dat ik hier iets gepost heb. Het is niet dat de C5 probleemloos was, echter de problemen waren klein en werden snel gerepareerd door mijn garage.
Nu geeft mijn C5 (2.0HDi 163pk) de laatste tijd geregeld storingen weer en wel een emissie storing en een storing motormanagement.
Ik heb het een en ander uitgelezen waarbij onderstaande foutcodes te voorschijn kwamen:
P0487 Luchtdoseerklep: onjuiste positie (te ver geopend)
P1499 Luchtdoseerklep: onjuiste positie (te ver geopend)
U1118 CAN-netwerk intersystemen: geen communicatie met de BSI
U1318 CAN-netwerk intersystemen: onjuiste lengte of niet-toegestane waarde van het dataframe BSI (Permanente storing, komt ook direct terug na wissen)
U2005 Wekfase (storing ontvangst wagensnelheid)
U1213 Storing in het signaal wagensnelheid dat het CAN-netwerk ontvangt van de elektronische eenheid ABS of ESP

Ik heb nu alle storingen gewist (U1318 kwam direct terug) en ben benieuwd of ze snel retourneren.
Iemand enig idee waar ik of de garage het moet gaan zoeken? Mocht er een grote reparatie moeten gebeuren, dan komt er een andere Citroën en gaat deze eruit. De C5 begint op leeftijd te komen en heeft inmiddels ruim 326.000 km op de teller staan.


11 sep 2021 13:58
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Foutcodes
Het eerste wat ik denk is EGR klep die blijft hangen. Ik weet niet of jouwe er 1 of 2 heeft maar bij mijn 2.7 Hdi was dit ook een een gevolg van deze storingen. Destijds heeft GJO ze gewist en de achterste EGR weer gangbaar gemaakt.

De storing over snelheidssignaal krijg ik nog wel regelmatig maar naar ik vernomen heb is dat een van de vele “reguliere” meldingen bij de C5 III. hang me er niet aan op want veel meldingen hebben een relatie met elkaar dus wellicht is er iets meer aan de hand

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


11 sep 2021 20:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c5jan en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.