Citroen C5 club forum
https://c5club.nl/c5forum/

C5 Ph3 2.0 16v ervaringen
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=21222
Pagina 3 van 3

Auteur:  JW-C5 [ 21 okt 2019 01:09 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

Dan zal het best lukken om een goeie PH2 Break te vinden.
Succes bij de zoektocht ;)

Groet,
JW

Auteur:  JW-C5 [ 21 okt 2019 10:27 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

Het wordt dus een PH2, naar alle waarschijnlijkheid.
Als dat zo is, is het beter een nieuw draadje te starten en deze te sluiten, dan wel op te splitsen en het laatste gedeelte in het PH1/2 forum te plaatsen.
Laat maar even weten hoe je dat geregeld wilt hebben.

Groet,
JW

Auteur:  jjbstolk [ 21 okt 2019 12:24 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

Ik laat deze wel voor wat het is, als ik er een heb maak ik wel een nieuw draadje aan!

Auteur:  Menno [ 21 okt 2019 12:26 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

:smt023

Auteur:  JW-C5 [ 21 okt 2019 13:23 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

Mag ik je hier dan toch nog even meegeven dat, ook bij de PH2, een AL4 geen verkeerde keuze hoeft te zijn?
Ik heb zo'n 10 jaar met een Xantia Break gereden, die voorzien was van de AL4 in combinatie met de 2 liter motor. Dat is me goed bevallen, ik zou die keuze onmiddellijk opnieuw maken.

De PH2 Break is niet veel zwaarder dan die Xantia Break, de PH3 Tourer is dat wél.
Dus waar je bij de Tourer je twijfels/bezwaren zou kunnen hebben, geldt dat wat mij betreft niet voor de PH2 Break.

Als je dan ook tegen een 2 liter Break aanloopt met een AL4, zou mijn advies zijn: ga er gewoon even mee rijden en ervaar dan zelf hoe dat is.
Rijdt en schakelt die goed...… ;)

Groet,
JW

Auteur:  Menno [ 21 okt 2019 13:27 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

Mee eens dat een AL4 soms prima voldoet .... per slot zelf al bijna weer 5 jaar zo'n geval met AL4 voor de deur staan :mrgreen:
Zelf vond ik hem in de C5 gek genoeg minder op z'n plaats dan in de Xantia , waar de Xantia nog aardig vlot was kwam de C5 met deze combinatie wat tekort ( terwijl pk/gewicht zo goed als gelijk is tussen deze 2 ... ) , maar dat is allemaal heel persoonlijk.

Gewoon lekker mee proefrijden :smt193
Suc6 , we zien het draadje wel verschijnen.

Auteur:  Ccinq [ 21 okt 2019 15:15 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

Tja, ik vind de AL4 in onze 2.0i 16V Xantia geen probleem, behalve wanneer je hard gaat rijden (> 120-130), maakt dan toch wel veel toeren. En de klepjes moeten wel een keer gedaan worden, af en toe een schokje na 195.000 km. Maar de Xantia is behoorlijk vlot met deze motor, zeker in het NL verkeer meer dan vlot genoeg. En ik las op een Frans forum dat de AL4, mits goed onderhouden, zeer zelden echt kapot gaat.

Auteur:  jjbstolk [ 21 okt 2019 15:39 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

Als ik een C5 tegen kom met automaat zal ik hem zeker proberen, maar zoals al gezegd vind k de al4 in een P307 met 2.0 geen fijne combi. Voorlopig heb ik 2 C5én op het oog zonder, waarvan er eentje erg netjes is en dealer onderhouden. Wordt vervolgd!

Auteur:  Menno [ 21 okt 2019 15:45 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

Een C5 is een stuk stiller dan een 307, dat heeft al een positief effect op de algehele " AL4 ervaring " ;)

Auteur:  d-super [ 21 okt 2019 16:14 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

Johan Oldenhage heeft net een knappe phase 2 binnen zag ik op Facebook

Auteur:  JW-C5 [ 21 okt 2019 18:54 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

Ccinq schreef:
Tja, ik vind de AL4 in onze 2.0i 16V Xantia geen probleem, behalve wanneer je hard gaat rijden (> 120-130), maakt dan toch wel veel toeren......


In combinatie met de AL4 maakt de EW10A van de C5 PH2 in de 4e versnelling net zoveel toeren als met de vijfbak die er aan gekoppeld wordt.
Het resultaat voor beiden: een snelheid van bijna 40 km/u per 1000 rpm in de hoogste versnelling.
Oftewel...… ;)

Groet,
JW

Auteur:  jjbstolk [ 21 okt 2019 20:18 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

d-super schreef:
Johan Oldenhage heeft net een knappe phase 2 binnen zag ik op Facebook

Klopt zag hem al voorbijkomen, gok alleen dat dit boven mijn budget gaat uitkomen.

Auteur:  jjbstolk [ 23 okt 2019 19:40 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

JW-C5 schreef:
Mag ik je hier dan toch nog even meegeven dat, ook bij de PH2, een AL4 geen verkeerde keuze hoeft te zijn?
Ik heb zo'n 10 jaar met een Xantia Break gereden, die voorzien was van de AL4 in combinatie met de 2 liter motor. Dat is me goed bevallen, ik zou die keuze onmiddellijk opnieuw maken.

De PH2 Break is niet veel zwaarder dan die Xantia Break, de PH3 Tourer is dat wél.
Dus waar je bij de Tourer je twijfels/bezwaren zou kunnen hebben, geldt dat wat mij betreft niet voor de PH2 Break.

Als je dan ook tegen een 2 liter Break aanloopt met een AL4, zou mijn advies zijn: ga er gewoon even mee rijden en ervaar dan zelf hoe dat is.
Rijdt en schakelt die goed...… ;)

Groet,
JW


Even een update, gisteren hebben we hier vlakbij een een C5 P1 met AL4 gereden en de ervaring is compleet anders dan in de P307, het rijdt gewoon goed en comfortable, net niet zo vlot als zelf schakelen maar gewoon prima. Niets zo veranderlijk als ik dus, want ik heb op dit moment een rode C5 break 2.0 met automaat op het oog (mijn droom kleur voor een C5 8-) ). Morgenavond gaan we daar kijken. Wordt vervolgd!

Auteur:  JW-C5 [ 23 okt 2019 21:04 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

En da's een PH2 Break?
Die heeft dan de mij welbekende kleur :citrofiel

Groet,
JW

Auteur:  jjbstolk [ 23 okt 2019 21:18 ]
Berichttitel:  Re: C5 Ph3 2.0 16v ervaringen

Klopt JW opnde Xantia vond ik rood al mooi staan, op de C5 helemaal!

Pagina 3 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/