Comfort-bollen voor mijn C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydractive
Auteur |
Bericht |
ikzelf
C5club Fan
Geregistreerd: 03 jan 2017 21:32 Berichten: 67 Woonplaats: Frankrijk
Auto: C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydractive Exclusive
Opties: Was Compleet
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Alu grijs
Naar boven
|
Comfort-bollen voor mijn C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydractive
Hallo Ik had vroeger een C5 phase 1 en was uiterst tevreden over de soepele ophanging. Sedert begin dit jaar heb ik een C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydractive Exclusive (phase 3 dus).
De hydractive 3 ophanging vind ik héél erg stug en oncomfortabel in vergelijking met die van mijn phase 1.
Kan ik die verbeteren door zogenoemde "comfortbollen" die vroeger bestonden voor C5 phase 1, XM, Xantia, enz ?
_________________ C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydractive Exclusive
|
05 jul 2017 19:12 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33403 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Comfort-bollen voor mijn C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydract
Vreemd , ik vind een C5-3 hp juist bijzonder goed veren tov een PH1/2 ....
Is alles wel in orde ??
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
05 jul 2017 19:20 |
|
|
ikzelf
C5club Fan
Geregistreerd: 03 jan 2017 21:32 Berichten: 67 Woonplaats: Frankrijk
Auto: C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydractive Exclusive
Opties: Was Compleet
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Alu grijs
Naar boven
|
Comfort-bollen voor mijn C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydractive
Ik wou dat ik het wist. Bij de verdeler vertellen ze mij dat de nieuwe versie inderdaad niet meer zo'n wiebelkont is als een phase . En dat is net mijn probleem - ik vond mijn oude wiebelkont (een echte Citroën dus) veel comfortabeler.
_________________ C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydractive Exclusive
|
05 jul 2017 19:23 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Comfort-bollen voor mijn C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydract
Dat lijkt haast alsof ie permanent in de sport stand staat.
De ph3 is juist zeer comfortabel, ook tov een ph1. Al kan een ph1 HA3+ loze variant misschien nog wat meer schommelen...
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
06 jul 2017 10:30 |
|
|
ikzelf
C5club Fan
Geregistreerd: 03 jan 2017 21:32 Berichten: 67 Woonplaats: Frankrijk
Auto: C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydractive Exclusive
Opties: Was Compleet
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Alu grijs
Naar boven
|
Re: Comfort-bollen voor mijn C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydract
[quote="exroosje"]Dat lijkt haast alsof ie permanent in de sport stand staat.
Ik ben in de buurt effe gaan rijden op een nogal hobbelig stuje weg van zo'n 500m. En ik voel inderdaad geen verschil tussen de comfort en de sport stand. Het rood lampje gaat wel branden indien ik hem in de sportstand zet maar dat is ook alles.
_________________ C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydractive Exclusive
|
09 jul 2017 15:57 |
|
|
morjos
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jul 2009 07:15 Berichten: 511 Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Naar boven
|
Re: Comfort-bollen voor mijn C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydract
Wel, ik heb sinds de aankoop bij mijn Dame ook altijd de indruk gehad dat ze stroever was dan mijn Ph2 ervoor....
En tussen sport- en normale stand merk ik ook geen verschil
Nu heb ik pas sinds vorige week een diagbox dus ben ik daar nog helemaan niet mee vertrouwd dus, maar heb toch al eens een foutenuitlezing gedaan en de db gaf enkel een permanente fout aan voor de begrenzer en de codes, maar niets van de vering.....
Klinkt dit nog iemand anders bekend ??
|
09 jul 2017 23:33 |
|
|
Jooster
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11 Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer
Naar boven
|
Re: Comfort-bollen voor mijn C5 BlueHDi 180 S&S EAT6 Hydract
Nee, meer het omgekeerde. Het verschil tussen normaal en sport is erg duidelijk te voelen. Het inschakelen gebeurt (naar mijn inschatting) geleidelijk binnen ongeveer een seconde. Een van de aspecten die je dan duidelijk moet voelen is dat de auto veel minder deint. Er vanuit gaande dat je niet op een biljartlaken rijdt.
|
10 jul 2017 00:01 |
|
|
|