Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Het is niet alleen de vraag wat voor motor wil je maar ook wat voor uitrusting. Ik zou bij een auto als de C5 altijd voor de Exclusive gaan, al was het alleen maar voor de H3+. (de echte Hydractive niet het simpele H3)
Daarnaast verdient de parkeerhulp zichzelf terug (door de overzichtelijkheid van een C5 ) en is Xenon en ESP gewoon veiliger. (spaart je een set winterbanden uit )
Een C5 Exclusive Diesel is meestal de 2.2HDi16v
bijkomend voordeel
je hebt standaard een roetfilter (wel extra onderhoud iedere 80 a 120dkm)
is stiller en een veel mooiere loop door de balansassen.
een 8klepper draait tot 4400tpm, maar dan knallen de kleppen bijkans door de motorkap, de 16v doet ook soepel 4800tpm.
Verder sluit ik me aan bij andere posters, ik ging van een CX GTi via Xm V6 naar een Xantia110 (zonder proefrit, spiksplinternieuw gekocht, ik had er wel vertrouwen in) en dan is een C5 met 136pk de enige logische stap.
Een 2.2 met 6bak is volgend jaar ook wel voor een redelijk budget op te pikken, maar let wel op de hogere verbruik-, onderhoud, banden, verzekering- en wegenbelasting kosten.
Door het roetfilter pak je die laatste wel weer gedeeltelijk terug met lagere wasserette kosten. Het extra rijplezier en de fijne gadgets zijn niet simpel in geld uit te drukken
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
15 maart 2007 22:50 |
|
|
AJ Meester
|
EvilTwin schreef: Het is niet alleen de vraag wat voor motor wil je maar ook wat voor uitrusting. Ik zou bij een auto als de C5 altijd voor de Exclusive gaan, al was het alleen maar voor de H3+. (de echte Hydractive niet het simpele H3) Daarnaast verdient de parkeerhulp zichzelf terug (door de overzichtelijkheid van een C5 ) en is Xenon en ESP gewoon veiliger. (spaart je een set winterbanden uit ) Een C5 Exclusive Diesel is meestal de 2.2HDi16v bijkomend voordeel je hebt standaard een roetfilter (wel extra onderhoud iedere 80 a 120dkm) is stiller en een veel mooiere loop door de balansassen. een 8klepper draait tot 4400tpm, maar dan knallen de kleppen bijkans door de motorkap, de 16v doet ook soepel 4800tpm. Verder sluit ik me aan bij andere posters, ik ging van een CX GTi via Xm V6 naar een Xantia110 (zonder proefrit, spiksplinternieuw gekocht, ik had er wel vertrouwen in) en dan is een C5 met 136pk de enige logische stap. Een 2.2 met 6bak is volgend jaar ook wel voor een redelijk budget op te pikken, maar let wel op de hogere verbruik-, onderhoud, banden, verzekering- en wegenbelasting kosten. Door het roetfilter pak je die laatste wel weer gedeeltelijk terug met lagere wasserette kosten. Het extra rijplezier en de fijne gadgets zijn niet simpel in geld uit te drukken
het enige nadeel van de exlusive uitvoering is het Houtinleg. daar moet je van houden. voor mij een reden om deze niet aan te schaffen. Wat je ook kan doen het laatste model ph1 (2004) kopen. deze heeft ook vele opties standaards. (helaas niet de H3+)
|
16 maart 2007 22:19 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
AJ Meester schreef: EvilTwin schreef: Het is niet alleen de vraag wat voor motor wil je maar ook wat voor uitrusting. Ik zou bij een auto als de C5 altijd voor de Exclusive gaan, (..) het enige nadeel van de exlusive uitvoering is het Houtinleg. daar moet je van houden. voor mij een reden om deze niet aan te schaffen. Wat je ook kan doen het laatste model ph1 (2004) kopen. deze heeft ook vele opties standaards. (helaas niet de H3+)
en nog steeds geen ESP, geen Xenon...etc.
Houtinleg is idd een kwestie van smaak, maar het is ook simpelste om te vervangen, indertijd waren er genoeg mensen die een nieuwe LP kochten en het Alu wilden ruilen voor hout, of je er nu nog zo simpel aan komt kan ik niet zeggen, maar het is vij minuten werk om de strips en lijsten te vervangen door iets anders.
Ik zit er zelf ook nog steeds over te denken om er eens iets anders op te zetten, maar tussen het grijs velours grijs plastics en grijze matten is het wel aardig om een kleurtje te hebben, al is dat glimmend bruin
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
17 maart 2007 12:57 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
geen xenon idd, maar het is wat je gewend bent.
mijn C5 heeft ook geen xenon en in belgie heb je dat ook niet echt nodig
maar op donkere wegen schijnen de niet xenonlampen ook echt goed.
|
17 maart 2007 15:29 |
|
|
maeseelek
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:13 Berichten: 592 Woonplaats: Vlaanderen
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Naar boven
|
in de phII exclusive is er geen houtinleg (misschien wel die met leer)
_________________ op de oprit: ... (in bestelling) 1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13 1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ... 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit: 1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06 C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03 Smart For2 cabrio CDi
|
17 maart 2007 16:31 |
|
|
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1565 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
ronama schreef: geen xenon idd, maar het is wat je gewend bent. mijn C5 heeft ook geen xenon en in belgie heb je dat ook niet echt nodig maar op donkere wegen schijnen de niet xenonlampen ook echt goed.
Klopt, 1 van de pluspunten van de C5: uitstekende verlichtingsunits voor het dim en groot licht.
De mistlampen zou ik liever lager in de bumper willen hebben maar die gebruik je toch veel minder.
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
17 maart 2007 19:43 |
|
|
AJ Meester
|
maeseelek schreef: in de phII exclusive is er geen houtinleg (misschien wel die met leer)
dan nog maar een jaartje (of 2) wachten en gaan voor de PHII, of binnenkort een leaseauto vragen van de baas.
|
17 maart 2007 20:30 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
frank65 schreef: ronama schreef: geen xenon idd, maar het is wat je gewend bent. mijn C5 heeft ook geen xenon en in belgie heb je dat ook niet echt nodig maar op donkere wegen schijnen de niet xenonlampen ook echt goed. Klopt, 1 van de pluspunten van de C5: uitstekende verlichtingsunits voor het dim en groot licht. De mistlampen zou ik liever lager in de bumper willen hebben maar die gebruik je toch veel minder.
zo is het dus bij de PH2
|
18 maart 2007 11:49 |
|
|
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
frank65 schreef: ronama schreef: geen xenon idd, maar het is wat je gewend bent. mijn C5 heeft ook geen xenon en in belgie heb je dat ook niet echt nodig maar op donkere wegen schijnen de niet xenonlampen ook echt goed. Klopt, 1 van de pluspunten van de C5: uitstekende verlichtingsunits voor het dim en groot licht. De mistlampen zou ik liever lager in de bumper willen hebben maar die gebruik je toch veel minder.
Xenon-versies hebben niet eens mistlampen
|
18 maart 2007 11:59 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|