Al4 klepjes vervangen, nog steeds problemen.
Nog een keer een topic over de irritante Al4. (bij onze C5 dan!)benzine 2 liter break 2005
Maand geleden heb ik zoals hier beschreven de klepjes vervangen, niet zo'n lastige klus, maar heb weinig resultaat.(zo jammer want verder is het een dijk van een auto)
De klepjes bij de Citroën garage kwamen op 135 euro per stuk, ik schrok daar nogal van, en heb de juiste (OEM) klepjes bij Auto-doc gekocht voor 50 euro per stuk gekocht (er waren nóg goedkopere)
Deze nieuwe kleppen erin gedaan, en 3,5 liter olie vervangen (goed op peil)De C ging met een enorme klap in D en R, Ik ben gaan rijden, en op het moment dat ie naar 2 gaat overschakelen, leek het of je een stoeprand opdenderde. De bak ging in noodloop, en ben naar de Citroën garage gegaan. Daar waren alle updates in orde, maar ze maten een té hoge druk, en adviseerde me een ruilbak, of misschien een andere auto!
Heb de oude klepjes er terug in gedaan, en kon er weer mee rijden. Nu verschijnt er soms de melding van: storing versnellingsbak, en als ie warm is schakelt ie niet meer zo lekker, en klapt flink in R.
De klepjes heeft Auto-Doc weer terug vergoed, en zelfs de werkzaamheden bij de dealer vergoed (dat is heeeel netjes).
Nu zit ik nog met de vragen; moet ik voor pakweg 270 euro de originele klepjes doen? En hoe zit het met dat stangetje die in het brein heen en weer gaat (bediening handpook)Kan die er zomaar in of moet er iets ten opzichte van de brein-behuizing afgesteld worden. (zodat ie misschien nét in D of te hard in R gaat)