Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 oliedruk? na distry vervanging. op een EW9 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 15 feb 2019 00:46
Berichten: 133
Woonplaats: skw
Auto: c5 break athena
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10299
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 226000
Kleur: noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht oliedruk? na distry vervanging. op een EW9
IK heb afgelopen weekeinde de distry set vervangen incl waterpomp en 5 pogingen nodig gehad om die buisaansluiting achter de waterpomp dicht te krijgen. (wat een draak van een construcktie om dat te plaatsen, heb nog pijn aan mijn armen van door de gaten in de wielkast te reiken)
Maar nu starten en lopen, ja dat wel maar na 5 seconden lopen melding oliedruk te laag, ik wil natuurlijk niet gokken waar het probleem ligt (sensor en/of zijn bedrading of werkelijk) dus om eea uit te sluiten waar zit de oliedruksensor en hoe loopt zijn draad, en om eea uit te sluiten waar zit de oliepeilsensor. Auto is op wat tupperware na afgemonteerd (wielkuip, bodemplaat, plaat over tankjes en sierplaat motor)

Voor de distry heb ik een gates set gebruikt om eea op tijd te zetten/blokkeren. wat prima werkt moet ik zeggen, alleen uitlaat nokkenas is erg lastig gat te vinden, vliegwiel, en inlaat nokkenas werkte prima (direct in het gat) en vliegwielblokkering heb je ook nodig voor bout riemwiel...

@ Sohail bedankt voor de support via C5jan...


23 jan 2022 20:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW9
Je hebt toch een 2.0 16v?
Da's een rfj (in vin) of ew10a


23 jan 2022 22:09
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4497
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW9
Graag gedaan Paul, ging dus om jou C5 :)

Als ik in de EW10A tekeningen kijk, zit de oliedruk schakelaar, in het oliefilterhuis aan de voorkant (nr.3), daar ben je niet bezig geweest, een defecte schakelaar of verbroken contact laat het oliedruk lampje direct branden.

Aan de achterkant zit nr.16, dat is een oliepeil/temperatuur sensor, uit ervaring met een C4 weet ik dat die met zijn bedrading in de weg zit als je aan de koelwaterbuis moet werken. Wellicht is daar iets mee aan de hand en denk de ECU dat er geen olie in de motor zit.
Mijn ex-1.6HDI gaf na een goede spoelbeurt, weleens de melding "Stop! geen olie in de motor".
Ik neem aan dat je olie gepeild heb om vast te stellen dat er olie in de motor zit.

Bijlage:
Knipsel.PNG


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


23 jan 2022 23:14
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 15 feb 2019 00:46
Berichten: 133
Woonplaats: skw
Auto: c5 break athena
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10299
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 226000
Kleur: noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW9
ja dank, zal wel stekkertje nog los hebben liggen, wel hele krul motorkabel bij thermostaat aan de kant gehad, nu weet ik waar ik moet zoeken iig. oliepeil kwam die niet mee af das in orde...
morgen maar is n halve dag vrij pakken en nazien en zo. nu weet ik een stuk meer.
en is stekker van nokkenasverstelling los leverbaar, die van mij verpulverde vanmiddag...

en ja halverwege dipstick staat het c2-nat.(5w30 of zoiets ist)

Nogmaals dank voor je support!


23 jan 2022 23:47
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4497
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW9
Post effe een foto van die stekker, zijn los leverbaar via de dealer, alleen wel zelf inelkaar zetten met pinnen, dat kan priegelen zijn.
Ik heb een zooitje van die dingen vorig jaar besteld uit het verre oosten, met kabel eraan, wellicht bruikbaar.


24 jan 2022 13:58
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 15 feb 2019 00:46
Berichten: 133
Woonplaats: skw
Auto: c5 break athena
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10299
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 226000
Kleur: noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW10
ok zal is zien of ik er hier een plaatje op binnen krijg maar de stekker is niet veel meer stuk onder de rubberen afdichting is verkruimeld...
vraag ligt hier ook al bij een eurorepairshop die begon al dat als je pech hebt het een hele kabelboom zou worden das wat gortig aan de prijs voor een zo'n stekkertje dan ga ik wel met krimkous en zulks aan het prutsen om het redelijk dicht te krijgen.

kleine rectificatie, ik noemde het blok een EW9 wat een EW10 is.... Sorry (ben technieker geen boekhouder)


24 jan 2022 14:07
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4497
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW9
Foto van de aansluiting op de nokkenasversteller is ook goed, daarmee is vast wel op te maken welke stekker je nodig heb.


24 jan 2022 15:08
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW9
Dat is een simpele tweedraadsverbinding naar de bsm. Als die rot is trek je gewoon een los draadje. Voor alleen een verkruimeld stekkertje ga je dat niet doen natuurlijk. Als de contacten nog goed zijn knellen ze ook nog zonder plastic omhulsel.


24 jan 2022 16:20
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4497
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW9
Zo een veel voorkomend 2-pin stekkertje met aangegoten plastic borg clipje.

Deze heb ik liggen (stekker en contra-stekker), in de uitvoering met 15cm draad eraan i.p.v. losse pinnetjes.

https://www.aliexpress.com/item/32780021744.html

Afbeelding

Afbeelding


24 jan 2022 17:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW9
Het is daar bovenop de kop veel te heet voor draadverbindingen. Als je het betrouwbaar wil maken kan je beter 2 draden van stekker naar bsm leiden, óf de stekkertjes in een nieuw omhulsel proberen te plaatsen.


24 jan 2022 23:39
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4497
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW9
Het omhulsel kan uitelkaar, dan kan je daar de originele pinnen met de draad er nog aan insteken, tenminste als dit de juiste stekker is.


24 jan 2022 23:58
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 15 feb 2019 00:46
Berichten: 133
Woonplaats: skw
Auto: c5 break athena
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10299
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 226000
Kleur: noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW10
ziet er uit als de juiste maar is niet meer nodig, blok is zo vast als een huis gelopen (montagefoutje door die k.t kwpomp) vergeten een aansluiting goed vast te zetten en in 5 km te droog gekomen dus cylinders te heet geworden en vast gekomen tijdens afkoelen, in 5e en in achteruit met 3 man niet meer aan het draaien te krijgen... :shock: :cit19 :smt089
dus zoektocht verandert van stekker naar een compleet rfj blok met max 250k op de klok voor max 500 euro en das echt de max gezien alles wat er bij komt (anders kan ik beter de koets mee inruilen)


25 jan 2022 19:03
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW9
Dat valt meer op in een Gezocht bericht...


25 jan 2022 20:46
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 15 feb 2019 00:46
Berichten: 133
Woonplaats: skw
Auto: c5 break athena
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10299
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 226000
Kleur: noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW10
Natuurlijk maar geen haast, geld en temperatuur sleutelplek doen dat bepalen.

nu is dus eerste voorbereiding gaande, blok zal er naast komen te staan, en wat preventief vernieuwen aan n nieuw blok? ik denk aan distry, dulmass zelfs krukaskeerringen, en overweeg of ik niet de bak moet reviseren. kan bak er langs onder uit en blok langs boven of moet t soepframe zakken???? dat zijn nu overwegingen in de aanloop naar....

dus kom er maar in met adviezen/weetjes en handigheidjes nodig voor deze klus.
koets en bak hebben juist 240k gedaan mocht dat mede bepalend zijn voor wat dingen.
bak voelt ook niet geheel fris meer aan dus revisie is overweegbaar, want ik wil m toch nog een 150k (een distry) verder rijden zeg maar


25 jan 2022 22:36
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4497
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: oliedruk? na distry vervanging. op een EW9
Dat is sneu zeg :cry:

Wat antwoorden en adviezen van mijn kant.

- Dubbelmassa heeft deze motor niet, dat scheelt.
- Keerringen zou ik zeker doen
- Handbakken van PSA zijn oersterk, worden zelden gereviseerd, waardoor de onderdelen prijzig zijn omdat ze bijna uitsluitend bij de dealer te koop zijn, je kan dan beter een combinatie van een motor+bak zoeken.
Problemen zijn vaak terug te leiden tot vervuilde bakolie, niet goed vrijkomende koppeling, vuile remvloeistof in het gedeelte naar de koppelingcilinder op de bak, of de koppelingcilinder zelf.
- Blok en bak kun aan elkaar laten zitten en van boven eruit takelen, een evenaar aan de motortakel is aanbevolen.
- Maak een plan van aanpak en een overzicht van onderdelen, kosten, etc in Excel, ik heb daar templates voor, kan ik je zo emailen.

Voor sleutelhulp of uitwerken van een plan, mag je gerust bij mij aankloppen ;)


26 jan 2022 01:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.