roetfilter terug plaatsen
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31 Berichten: 33374 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
Miss was dat ook in NL via grijs circuit of speciaal verzoek voor 05 exemplaren ook nog wel te regelen .... Maar normaal gesproken was het er altijd één met !
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
10 mei 2020 12:17 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
Die C5 was inderdaad een vroege PH2. Hij is weliswaar op 14/4/05 op kenteken gezet, maar de ORGA is 10131, dat is 4 augustus 2004.
In mijn DB heb ik er nog zo eentje, die is 5 dagen ouder met ORGA 10126. Ook die DW10BTED is nog een Euro 3, en heeft geen roetfilter.
Maar ik vind nog een paar meer Euro 3 DW10BTED's zonder FaP in mijn DB, de jongste daarvan heeft ORGA 10287: 7 januari 2005.
Er zijn er dus in die beginfase van de PH2 toch kennelijk meer geleverd, lijkt me zo. Al die vroege DW10BTED's in mijn DB zijn geleverd zonder FaP. Ik heb niet de indruk dat dit allemaal importjes zijn.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 mei 2020 12:36 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31 Berichten: 33374 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
Die geproduceerd in 2004 kan ik mij idd iets bij voorstellen ....
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
10 mei 2020 13:00 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
Ik vond nog dit overzicht: Bijlage: Leveringsprogramma Diesels PH2.jpg Ook de DV6 is er dus als Euro 3 geweest, zonder FaP. De DW12 PH2 heeft altijd een FaP gehad. Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 mei 2020 13:19 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12 Berichten: 7247 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
Er zou dus RC RHR H of RC RHR J in het vin van het voertuig van ts moeten staan toch? Ter bevestiging van de documentatie...
|
10 mei 2020 14:02 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
Klopt, en dat doet het ook bij dsuper5678: VF7RERHRJ767xxxxx
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 mei 2020 14:18 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
dsuper5678 schreef: en geen idee waarom de vorige eigenaar dit gedaan heeft.
ik wil het weer terug plaatsen omdat er bij heel stevig optrekken echt asociale roetwolken uit de uitlaat komen. Lastig op afstand te bepalen, maar het is natuurlijk mogelijk dat er sprake is van een ander probleem waardoor er erg veel roet wordt geproduceerd. En dat daardoor roetfilter problemen ontstonden, waarop de vorige eigenaar (al dan niet op advies van een garagehouder) heeft besloten het filter te laten verwijderen. Dit soort dingen komt best regelmatig voor. Een veel voorkomende oorzaak bij de 2.0 is een lekke slang tussen de turbo en de buis die onder de motor door loopt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
10 mei 2020 14:50 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 17:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
roetfilter terug plaatsen
die slang heb ik al eens lek gehad en dan ben je ook je turbodruk kwijt, dan is hij niet meer vooruit te branden.
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
10 mei 2020 20:45 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
Dat ligt natuurlijk ook aan de grootte van het lek. Verder is het lastig op afstand te beoordelen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
11 mei 2020 22:00 |
|
|
Matthijs309
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 maart 2015 12:11 Berichten: 117
Auto: Break
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 475000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
dsuper5678 schreef: en geen idee waarom de vorige eigenaar dit gedaan heeft.
ik wil het weer terug plaatsen omdat er bij heel stevig optrekken echt asociale roetwolken uit de uitlaat komen. Ik sluit mij aan bij BJG. Als je nu dikke roetwolken hebt, dan zit je filter binnen no-time weer vol. Het is een verkeerd beeld dat het roetfilter dit soort walmen kan opvangen. Het filter vangt maar relatief weinig roet op, dusdanig veel dat het niet door de euro4 (of hoger) keuring komt, maar het is geen magische pot die hele wolken kan opvangen. Ik heb mijn eigen diesel eigenhandig gechipt en hierbij kom je ook de AFR tabel tegen (ook wel roetmap of smokemap genoemt). Deze waardes liggen echt ver(!) onder de grenzen van visuele roet. Visuele roet begint ongeveer bij een AFR van 17:1! (kort door de bocht) en de originele tabellen liggen zo rond de 18:1 tot 22:1 waarmee je zelfs zonder roetpot eigenlijk geen zichtbare rook mag hebben. Anyways, genoeg technische blabla, je moet eerst je initiele probleem oplossen totdat het beestje een stuk minder roet. Als je geen storingen hebt kan jeje verstuivers een laten testen (kost +- 100 euro) want dit is altijd een goed begin voor een goede lading roet. Daarna is een compressie test relatief goedkoop en makkelijk te doen (zeker als je verstuivers er toch uit liggen). Kapotte luchtmassa meter kan ook wel eens dit soort fratsen geven, maar meestal voel je dat ook al wel in het gedrag van de motor.
_________________ Spam
|
25 mei 2020 19:24 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06 Berichten: 3544 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
Mee eens. Maar een rustige rijstijl kan ook leiden tot roetaanslag in de uitlaat. Ik moest vroeger altijd mijn oudere diesels even flink doortrekken voor de apk roettest. Dat gaf ook altijd een paar behoorlijke rietpluimen op. En na een paar ritten was het rieten weg en haalde je met gemak de roettest.
|
25 mei 2020 19:30 |
|
|
Matthijs309
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 maart 2015 12:11 Berichten: 117
Auto: Break
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 475000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
Mee eens, ik zou dat als een lichte mist beschrijven en niet als asociale roetwolken Toen zaten er ook nog echt veel dempers onder de auto (althans, mijn XM destijds had kat,midden,dwars en einddemper) die graag roet verzamelden en zonder roetfilter heb je alleen je eindpot over om wat roet op te slaan en zie heb je met een keer doortrekken wel leeg.
_________________ Spam
|
25 mei 2020 19:34 |
|
|
dsuper5678
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 24 jun 2013 17:26 Berichten: 192 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: C5X7 2.0 HDiF automaat break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 225000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
Misschien moet ik mijn uitspraak dat hij asociale roetwolken uitbraakt een beetje nuanceren , als ik echt volgas op bv de snelweg invoeg zie ik vooral bij laagstaande zon rook achter de wagen en eigenlijk geen dikke roetwolken. Hij komt ook al jaren zonder problemen door de APK roetmeting.
_________________ Dspecial 1971 C5 2.0HDIF break automaat 2006 C3 1.4 automaat 2003
|
25 mei 2020 20:16 |
|
|
Matthijs309
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 maart 2015 12:11 Berichten: 117
Auto: Break
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 475000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
Ja, als je ecu geen storing geeft dan wordt er niet eens meer roet gemeten.
Maar als je het zo beschrijft dan loopt het waarschijnlijk wel los met problemen en kan het 'gewoon' een vol filter zijn geweest wat geamputeerd is uit kosten overweging
_________________ Spam
|
25 mei 2020 20:20 |
|
|
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44 Berichten: 3010 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Re: roetfilter terug plaatsen
Ja daar verbaasde ik me ook pas over bij de APK. Ik vroeg wat de waarde van roetmeting was en ze begonnen te lachen en vertelde dat als geen storing is bij uitlezen er niet meer gemeten wordt. Blij dat ik mijn periodieke emissiestoringen eindelijk onder controle heb
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
25 mei 2020 20:41 |
|
|
|