Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004 https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=21481 |
Pagina 2 van 2 |
Auteur: | JanSr [ 12 feb 2020 11:22 ] |
Berichttitel: | Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004 |
Benieuwd |
Auteur: | Schippers [ 12 feb 2020 18:18 ] |
Berichttitel: | Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004 |
Beste C5 leden, Hierbij nog even een terugkoppeling van mijn storing vraag in de clubleden groep. Zoals aangegeven heb ik de C5 in onderzoek gegeven bij Citroen garage Ebben te Malden i.v.m. de verstoring van het motorvermogen en geen kickstart. De monteur(s) hebben het volgende gevonden en gerepareerd: • De vacuüm slang (14) • Slang lucht inlaat turbo (poreus) • Luchthoeveelheidsmeter was kapot (hoofdoorzaak) en is vervangen. Het is onvoorstelbaar wat dit het verschil maakt, de kickstart functioneert weer volledig en de C5 accelereert weer als een beest (zoals een 2.0 is ontworpen vanuit Citroen)!!!!. Mijn dank voor jullie tips. Ronald Schippers. |
Auteur: | H_H [ 12 feb 2020 18:38 ] |
Berichttitel: | Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004 |
Dus de twee tips hier in het draadje waren de juiste; vacuum en LMM. Ik neem aan dat je met kickstart trouwens kickdown bedoelt? |
Auteur: | JanSr [ 12 feb 2020 20:02 ] |
Berichttitel: | Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004 |
Waarmee de waarde van zo’n forum maar weer eens is aangetoond |
Auteur: | boes [ 12 feb 2020 20:25 ] |
Berichttitel: | Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004 |
H_H schreef: :smt023 Dus de twee tips hier in het draadje waren de juiste; vacuum en LMM. Ik neem aan dat je met kickstart trouwens kickdown bedoelt? Correctie: 3. Niet om op de borst te kloppen maar ook de slang tussen de turbo en inlaat was geopperd. Overigens vind ik het nogal wiedes dat de garage het heeft opgelost. Ze hebben gewoon alle mogelijke oorzaken opgelost door ze te vervangen |
Auteur: | JanSr [ 12 feb 2020 21:32 ] |
Berichttitel: | Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004 |
Toch best interessant.
Een lek in de intercoolerslang geeft enig vermogensverlies, maar laat de turbo niet uitvallen. De LMM vervangen verbaast mij, maar ook dat gaat niet over geld, Belangrijk is, lijkt mij dat TS er af is gekomen zonder nieuwe turbo, want dan heb je het zomaar over 800+ € |
Auteur: | c5jan [ 12 feb 2020 21:49 ] |
Berichttitel: | Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004 |
Wat kost een nieuwe lmm? |
Auteur: | H_H [ 13 feb 2020 00:11 ] |
Berichttitel: | Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004 |
40€ |
Auteur: | H_H [ 13 feb 2020 00:14 ] |
Berichttitel: | Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004 |
boes schreef: H_H schreef: :smt023 Dus de twee tips hier in het draadje waren de juiste; vacuum en LMM. Ik neem aan dat je met kickstart trouwens kickdown bedoelt? Correctie: 3. Niet om op de borst te kloppen maar ook de slang tussen de turbo en inlaat was geopperd. Overigens vind ik het nogal wiedes dat de garage het heeft opgelost. Ze hebben gewoon alle mogelijke oorzaken opgelost door ze te vervangen Sorry Boes! Die had ik inderdaad over het hoofd gezien. Wel grappig trouwens dat die drie opties exact de drie problemen waren. |
Pagina 2 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |