Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2015 15:04
Auto: Berline 1.8 automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
hoi allemaal,
soms dan wil de auto na een rit niet meer starten, door de een van de accupolen er even af te halen en weer te monteren start de auto wel weer.
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.
dank alvast
soms dan wil de auto na een rit niet meer starten, door de een van de accupolen er even af te halen en weer te monteren start de auto wel weer.
iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.
dank alvast
C5club Die-Hard


Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
Maar je accu-polen eens goed zuiver met schuurpapier, doe wat vaseline erop (beetje maar) en monteer de klemmen weer en zorg dat ze goed vast zitten..
succes
succes
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2015 15:04
Auto: Berline 1.8 automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
er gebeurd niks meer, draait ook niet rond
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
accupolen, aardpunten en relais eerst eens checken dan
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Bikkel


Berichten: 260
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:02
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Orange
Locatie: Duiven
En vaseline op de accupolen is niet handy... Vaseline is een isolator. Dat geeft weerstand en daarmee kans op ellende.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Leuk, een heeeeel oude discussie komt weer terug
Al in de tijd dat ik een Eend had, zo'n halve eeuw geleden dus, was dat onderwerp van discussie.
Niet op het internet, uiteraard, dat kwam pas heel veel later. Maar wel tussen techneuten en deskundigen.
Wat mij daarvan bijgebleven is, is dat de vaseline wel weggedrukt wordt als je de accupool er weer op zet, en 'm dan een beetje draait totdat hij goed op z'n plek zit.
Maar wat de vaseline wél doet is zorgen voor een bescherming tegen corrosie en bloemkoolvorming.
Zó keek ik er toen tegenaan, en eigenlijk nog
Overigens, als ik m'n antenne staaf losschroef alvorens de auto door de wasstraat te halen, monteer ik 'm daarna weer terug met een beetje vaseline op de schroefdraad.
Dat heb ik altijd gedaan, geen vastgerotte antenne op die manier. En met de radio-ontvangst is niks mis
Groet,
JW
Al in de tijd dat ik een Eend had, zo'n halve eeuw geleden dus, was dat onderwerp van discussie.
Niet op het internet, uiteraard, dat kwam pas heel veel later. Maar wel tussen techneuten en deskundigen.
Wat mij daarvan bijgebleven is, is dat de vaseline wel weggedrukt wordt als je de accupool er weer op zet, en 'm dan een beetje draait totdat hij goed op z'n plek zit.
Maar wat de vaseline wél doet is zorgen voor een bescherming tegen corrosie en bloemkoolvorming.
Zó keek ik er toen tegenaan, en eigenlijk nog
Overigens, als ik m'n antenne staaf losschroef alvorens de auto door de wasstraat te halen, monteer ik 'm daarna weer terug met een beetje vaseline op de schroefdraad.
Dat heb ik altijd gedaan, geen vastgerotte antenne op die manier. En met de radio-ontvangst is niks mis
Groet,
JW
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
toen ik nog heeel jong was ,waren er nog geen water dichte stekkers en werd er overal in de stekker vaseline in gedaan.
C5club Die-Hard


Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
Tiens ??? Wist ik niet...doe dat nochthans al sinds de jaren 80....heb dat geloof ik eens in een vraagbaak gelezen om die witte uitslag tegen te gaan.simmetje schreef:En vaseline op de accupolen is niet handy... Vaseline is een isolator. Dat geeft weerstand en daarmee kans op ellende.
Mijn vader gebruikte 50-60'er jaren gewoon smeervet op de polen.
Wist echt niet dat vaseline een isolator is .....
C5club Die-Hard


Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
Toen ik nog heeeeel jong was spraken de dieren nog, Willy...maar dit geheel terzijde..willy4 schreef:toen ik nog heeel jong was ,waren er nog geen water dichte stekkers en werd er overal in de stekker vaseline in gedaan.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Grappig deze discussie. Ik heb zelf een aantal jaren als service monteur aan heftrucks gewerkt. De verbindingen tussen de polen van tractiebatterijen worden vanuit de fabriek met vaseline gemonteerd
Dus altijd op de pluspool een dot vaseline, doe je dit niet krijg je inderdaad altijd bloemkolen en corrosie op je batterijpool
Citroen 2cv6 spécial 1986



