Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
Noodloop 2.2HDI <15graden https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=19389 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Iceman [ 07 okt 2017 16:18 ] |
Berichttitel: | Noodloop 2.2HDI <15graden |
Ik heb een interessant vraagstuk gekregen: Een C5 2.2HDI automaat uit 2005 met 551000km heeft een zeer eigenaardige storing, bij temperaturen onder de 15 graden kan na het starten en het bedienen van de rem geen gas worden gegeven. Na opnieuw starten (zonder rem bedienen) kan je wel weer gas geven. Na het bedienen van de rem kun je weer geen gasgeven. Met een gangetje van 30km/h rolt de auto op stationair toeren, komt op netjes op temperatuur. Inmiddels is er de emissie storing inclusief ESP/ASR. Na 15/20min begint ze op het gaspedaal te reargeren, niet met volle overtuiging maar er kan wat snelheid worden opgebouwd. Na opnieuw starten doet ze het met volle overtuiging. Een enkele keer komen de symptomen terug maar vaak blijven ze weg. Ook als ze helemaal is afgekoeld komt het phenomeen die dag niet terug. Bij het uitlezen komt niets naar voren, behalve EGR te hoge opbrengst. Dit lijkt mij niet de oorzaak van dit probleem. Iemand een idee? Greetz Iceman ![]() |
Auteur: | BJG [ 08 okt 2017 09:18 ] |
Berichttitel: | Re: Noodloop 2.2HDI <15graden |
Ik vermoed toch van wel. Kijk eens naar de luchtwaardig. Of plug hem even af. |
Auteur: | Iceman [ 08 okt 2017 09:49 ] |
Berichttitel: | Re: Noodloop 2.2HDI <15graden |
Stopt de EGR als de motor helemaal op temperatuur is? Want het vreemde is dat het na 20min min of meer over gaat. Ik ga het is proberen ![]() Greetz Iceman ![]() |
Auteur: | H_H [ 08 okt 2017 10:45 ] |
Berichttitel: | Re: Noodloop 2.2HDI <15graden |
kijk ook even naar de luchtmassa meter of misschien het stekkertje daarop wat bij bepaalde temperatuur weer contact maakt. |
Auteur: | BJG [ 08 okt 2017 23:03 ] |
Berichttitel: | Re: Noodloop 2.2HDI <15graden |
Mijn vorige posting werd door de auto correct op mijn telefoon wat verprutst. Ik bedoel kijk eens naar de luchtwaarden. Minder lucht dan berekend wordt weergegeven als excessieve egr werking. Dat kan kloppen, en is mogelijkerwijs een egr probleem maar kan ook aan de lmm liggen. Soms wordt de nominale waarde niet in de lexia weergegeven. Een eventuele controle bestaat dan uit het berekenen van de juiste meetwaarde en het controleren daarvan. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |