Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
Moeizame koude start https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=18940 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | simmetje [ 02 jun 2017 10:21 ] |
Berichttitel: | Moeizame koude start |
De laatste dagen is de koude start bij mijn V6 wat moeizaam. Hij start wel, maar ik moet behoorlijk doorstarten. Ik heb bij mijn vaste adresje even een nieuwe accu bestelt. Die stond sowieso op mijn to do list. Bougies zijn vervangen bij de grote beurt 2000Km terug dus verdenk ik niet. Waar zit bij de C5 het benzinefilter bij de V6? Ik vraag me af of de dealer deze wel heeft ontvangen. |
Auteur: | boes [ 02 jun 2017 10:57 ] |
Berichttitel: | Re: Moeizame koude start |
Bij de XM zat ie bij het achterwiel? Heb je geen brandstofdruk dan? Even uitlezen lijkt me de eerste stap. |
Auteur: | simmetje [ 02 jun 2017 11:36 ] |
Berichttitel: | Re: Moeizame koude start |
Ik ga morgen de Lexia er even aan koppelen. Iemand voor mij wat richtwaardes voor de brandstofdruk? Bobines zouden natuurlijk ook verdacht kunnen zijn bij de V6. Zijn daar nog tips voor handen? |
Auteur: | JW-C5 [ 02 jun 2017 12:31 ] |
Berichttitel: | Re: Moeizame koude start |
Bij bobineproblemen krijg je overslaan op een cilinder, de motor gaat dan op 5 poten lopen ipv 6. Start problemen zijn dan niet aan de orde. Een in NL geleverde V6 heeft het brandstoffilter in de benzinepomp zitten, dat zit daar vast in en wordt nooit verwisseld. Externe filters zijn geleverd naar landen met stoffige omstandigheden, en daar valt NL niet onder ![]() Maar er is op dit forum al eens een C5 langsgekomen waarbij wél een extern filter gemonteerd was, dat was die van René....... Groet, JW |
Auteur: | GW-tje [ 02 jun 2017 13:15 ] |
Berichttitel: | Re: Moeizame koude start |
Mocht je dan toch zo'n extern filter hebben en deze moeten verwisselen, wees dan uiterst zorgvuldig. Ik heb vorig jaar het externe filter van de Saxo van mijn dochter verwisseld met een exemplaar van een autoonderdelenboer. Bij montage zat alles goed vast en na 2 maanden, toen ze op vakantie ging, kwam onderweg het filter bij 1 van de aansluitingen los. Het gevolg: een motor die steeds armer gaat lopen en uiteindelijk op de snelweg stil viel. Door het gaandeweg steeds armere mengsel en de daarbij behorende steeds warmere ontbranding waren maar liefst 2 bougies gestorven. Bij beiden waren de elektroden compleet weggesmolten. In haar geval kon het euvel met 2 nieuwe bougies worden verholpen. Je kunt bedenken dat dit ook heel anders had af kunnen lopen. Ergo: monteer liefst een origineel filter en controleer de aansluitingen van tijd tot tijd. ![]() |
Auteur: | simmetje [ 04 jun 2017 12:01 ] |
Berichttitel: | Re: Moeizame koude start |
Nuttige info. Accu getest: Deze bleek nog amper 50% van de capaciteit te hebben. Dit eerst maar eens even aanzien. Dat van het brandstoffilter wist ik niet. Het verklaart ook waarom ik deze niet kon vinden in de zaken die de dealer heeft gedaan bij aflevering. |
Auteur: | simmetje [ 09 jul 2017 11:21 ] |
Berichttitel: | Re: Moeizame koude start |
Ondertussen met de nieuwe accu geen last meer gehad. Soms is een oplossing simpel;) |
Auteur: | psc5 [ 09 jul 2017 11:34 ] |
Berichttitel: | Re: Moeizame koude start |
Mooi zo ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |