Citroen C5 club forum
https://c5club.nl/c5forum/

slurpt olie
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=182
Pagina 1 van 2

Auteur:  hans outhuyse [ 30 jun 2006 17:45 ]
Berichttitel:  slurpt olie

hallo heb een c5 1.8 ligne prestige en die slurpt olie
moet ik gewoon bij blijven gieten of is het verstandig om toch langs een garage te gaan? ongeveer 1liter op 1500 km


hans outhuyse

Auteur:  Ronald [ 30 jun 2006 17:49 ]
Berichttitel:  Re: slurpt olie

hans outhuyse schreef:
hallo heb een c5 1.8 ligne prestige en die slurpt olie
moet ik gewoon bij blijven gieten of is het verstandig om toch langs een garage te gaan? ongeveer 1liter op 1500 km
hans outhuyse


Onmiddelijk naar de garage. Terwijl je dat doet kijk in je achteruitspiegel, zie je zwarte rook dan is er wat heel erg mis. Kan ook gewoon een lek zijn.
Geef ook even hoe oud en hoeveel km's. Hoe lang heb je hem al, hoelang is dit verbruik al zo?

Gr. Ronald

Auteur:  hans outhuyse [ 30 jun 2006 17:52 ]
Berichttitel: 

die lease bakken ook altijd heb hem net 4 mnd. moest vorige maand nieuwe drukgroep in (700 eurie en dan dit dus) lekker
denk dat ik hem inruil wil 3l v6 MET GARANTIE!

Auteur:  hans outhuyse [ 30 jun 2006 17:53 ]
Berichttitel: 

c5 1.8 16v benzine bouwjaar 2001 130000 km gereden

Auteur:  Ronald [ 30 jun 2006 17:57 ]
Berichttitel: 

hans outhuyse schreef:
die lease bakken ook altijd heb hem net 4 mnd. moest vorige maand nieuwe drukgroep in (700 eurie en dan dit dus) lekker
denk dat ik hem inruil wil 3l v6 MET GARANTIE!

Nou die van de drukgroep ken ik, mijn 2.0 met 160.000 was ook aan een nieuwe toe binnen 3 maanden. Maar dat is een beetje het risico van een occasion met dat soort km-standen.
1 liter olie op 1500 km is echt serieus hoor, niet mee doorrijden.

Gr. Ronald

Auteur:  hans outhuyse [ 30 jun 2006 19:18 ]
Berichttitel: 

heb er nu even op gelet,hij geeft geen zwarte rookpluim met het strarten,helemaal geen zichtbare rook en de koelvloeistof zit ook nog mooi vol,laat morgen de olie maar eens verversen,zag er wat vies bruinig uit.

Auteur:  rico [ 30 jun 2006 21:27 ]
Berichttitel:  slurpt olie

Oke hans niet zo best bericht dus. :(
Mijn eigen ervaring met een benzine uitvoering is dat koppelingsplaten
toch wel langer mee gaan dan ±130.00km, mijn stand was toen
± 215.00km en waren nog niet helemaal versleten 18. 16V. ( je kunt dit wel globaal testen)door rijdend in de hoogste versnelling, volgas te geven
De motor maakt dan wel meer toeren maar geeft dit dan niet aan de transmissie door. Afstellen van de koppeling was dat ook een optie??? :?: .
Het olie probleem, hierbij kun je nog het volgende testen
1: als je de olievuldop op de motor controleerd op een donkere brijachtige emulsielaag, indien aanwezig 2: als je wagen buiten staat leg onder het motor
gedeelte een plaat karton , hiermee kun je de volgende morgen controleren als je olie lekkage hebt en globaal aan welke kant van de motor.
3: ( iets wat echt gebeurt is) na het olie verversen het filterelement
niet goed vastgezet, of pakking vergeten waardoor dus lekkage via het oliefilter.
Ps misschien ten overvloede, maar vul beslist niet te veel olie bij,
dit is net zo slecht als te weinig olie.
Hopelijk valt de schade mee. :roll:

Auteur:  Ronald [ 02 jul 2006 18:13 ]
Berichttitel:  Re: slurpt olie

rico schreef:
Oke hans niet zo best bericht dus. :(
Mijn eigen ervaring met een benzine uitvoering is dat koppelingsplaten
toch wel langer mee gaan dan ±130.00km, mijn stand was toen
± 215.00km en waren nog niet helemaal versleten 18. 16V.


Volgens mij meldt de OP dat de drukgroep naar z'n grootje was, zoals bij mij. De platen zijn dan nog prima, je kan ook prima gladjes optrekken, het gaat alleen met een ongelofelijk veel geratel en later gegil gepaard.

Gr. Ronald

Auteur:  sonnema [ 02 jul 2006 22:50 ]
Berichttitel: 

had ik ook ,maar sinds m,n schoonmoeder achterin zit en haar kunstgebit
heeft uitgedaan hoor ik beide geluiden niet meer :lol:

sorry off topic :oops:

Auteur:  rico [ 03 jul 2006 13:32 ]
Berichttitel: 

Een OP sensor die controleerd als de drukgroep oke is of niet??? :?
Naar mijn weten is een drukgroep goed of niet, en idd met de verschijnselen die jij opnoemd was deze dus echt wel kapot, wat dan ook dus direct te merken is.Dus waarom dan een sensor plaatsen.
Maar persoonlijk heb ik nog niet van dit type sensor gehoord/lezen
echter kan hij idd bestaan .
Weet iemand als dit ook daadwerkelijk zo is??? :idea: :idea:

Auteur:  Ronald [ 03 jul 2006 17:46 ]
Berichttitel: 

rico schreef:
Een OP sensor die controleerd als de drukgroep oke is of niet??? :?
Naar mijn weten is een drukgroep goed of niet, en idd met de verschijnselen die jij opnoemd was deze dus echt wel kapot, wat dan ook dus direct te merken is.Dus waarom dan een sensor plaatsen.
Maar persoonlijk heb ik nog niet van dit type sensor gehoord/lezen
echter kan hij idd bestaan .
Weet iemand als dit ook daadwerkelijk zo is??? :idea: :idea:


Iemand meldt dat de aardbeien beschimmeld zijn. Jij merkt op dat de kersen gewoonlijk toch veel langer meegaan. Waarop ik zeg dat we het toch echt over aardbeien hebben. Maar volgens jou hebben aardbeien geen sensor. Ik ben los.

Gr. Ronald

Auteur:  Harm [ 03 jul 2006 22:04 ]
Berichttitel: 

Dienen kersen en aardbeien voor het overbrengen van vermogen van motor naar wielen?

Volgens mij krijg je dan jam.:wink:


Weet iemand wat de OP is en wat die sensor dan zou meten?

Auteur:  rico [ 03 jul 2006 22:32 ]
Berichttitel: 

:oops: apology een goed bedoelde reactie op een item. :)

Auteur:  Harm [ 03 jul 2006 22:36 ]
Berichttitel: 

Ben niet boos. De boodschap is duidelijk hoor....Maarre, wat is de OP-sensor en zo??

Auteur:  Ronald [ 03 jul 2006 23:05 ]
Berichttitel: 

Harm van Beek schreef:
Ben niet boos. De boodschap is duidelijk hoor....Maarre, wat is de OP-sensor en zo??

Sjees Harm, pas tu !
OP staat voor Original Poster (lees: schrijver van het orginele bericht) en heeft dus niks met sensor, aardbeien of kersen te maken.

Gr. Ronald

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/