Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
lekke klep ew10a-rfj https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=18067 |
Pagina 1 van 5 |
Auteur: | Yska [ 13 sep 2016 19:09 ] |
Berichttitel: | lekke klep ew10a-rfj |
na 360dkm heb ik een lekke klep , max 5 bar compressie vs 11bar andere cilinders ik heb een sloop motor met goede kop gevonden en wil de kop nu over zetten vraag : moet ik de kop laten vlakken ? zo ja moeten de kleppen er uit, moeten er ook nieuwe kopbouten in en kan iemand mij zeggen hoe de aantrek procedure is , Groet Ramiro |
Auteur: | GW-tje [ 13 sep 2016 19:30 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
Bij het overzetten van een cilinderkop is het raadzaam om de kop te laten controleren. Het revisiebedrijf kan wel bepalen of er gevlakt moet worden of niet. Kleppen hoeven er niet uit. Verder heb je een complete kopset met afdichtingen en nieuwe bouten nodig. In het downloadgedeelte op dit forum zijn vraagbaken te vinden waarin de procedure beschreven wordt. Ook bij diverse boekhandels zijn deze boeken te koop. |
Auteur: | Bart_Banaan [ 13 sep 2016 19:41 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
Ja, de kop moet gevlakt worden. Nee, de kleppen hoeven er niet uit. Hieronder een afbeelding met de aanhaal volgorde en een stukje tekst over de kopbouten wanneer die nog te gebruiken zijn, maar eigenlijk moeten worden vervangen. Bijlage: Clipboard01.jpg Dit zijn de aanhaalkoppels eerste kolom is in Nm (de tweede in het in de UK gebruikelijke Lbt/ft.) Bijlage: Clipboard02.jpg |
Auteur: | Yska [ 13 sep 2016 20:37 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
Bedankt voor de info ik zal latenhoren hoe het gegaan is Groet Ramiro |
Auteur: | JW-C5 [ 14 sep 2016 13:43 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
Yska schreef: na 360dkm heb ik een lekke klep , max 5 bar compressie vs 11bar andere cilinders ....... Hoe heb je geconstateerd dat dit compressieverlies veroorzaakt wordt door een lekke klep en niet door iets anders? Groet, JW |
Auteur: | C5HDI110 [ 14 sep 2016 14:56 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
Aangezien koppen lichten een beetje mijn favoriete hobby is ![]() Niet alleen vlakken, maar ook de klepseals laten vervangen en eventueel de kleppen opnieuw inslijpen, nu kan het nog, straks niet meer als de kop ingebouwd is. |
Auteur: | boes [ 14 sep 2016 15:05 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
Mee eens. (@Sohail: Ik dacht dat verstuivertje trekken jouw hobby was?) |
Auteur: | Yska [ 17 sep 2016 21:09 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
door een fout van de sloper heb ik nu een blok dat volgens zeggen goed gedraaid heeft km st 235000 ik den dat ik nu het hele blok maar ga over zetten , althans als de automaat uit voering niet al te veel af wijkt . ik ze t dus alleen het kale blok over alle elektronica komt van mijn eigen auto wel zet ik er gelijk nieuwe klepstoters in en een nieuwe drukgroep (oude 160dkm) op de vraag waarom ik de kleppen verdenk : behalve compressie verlies is er een afwijkend uitlaat geluid (als of hij in noodloop is terwijl dat niet zo is) de olie schoon is , geen overmatige onderdruk en ook geen gestegen olie verbruik :1op 2500- als ik hem met een obd2 lezer uit lees krijg ik oa een fout in de katalysator zou M.I. wel eens door die lekke klep kunnen komen . verder lijkt het mij ook niet onlogisch dat zelfs hydraulische klepstoters wel eens uit gesteld raken het is geleidelijk aan (10000km) slechter geworden . als iemand mij kan vertellen of de bobtail blokken van een automaat en handbak gelijk zijn hoor ik het graag. het zijn beide ew10 blokken de oude ew10a 2005 en de "nieuwe" ew10ae 2006 beide uit een PH 2 groet Ramiro |
Auteur: | akooiman [ 18 sep 2016 01:25 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
Ik weet zo even niet wie of welk topic het was, maar bij een bepaalde motor zit er verschil in de onderste motorsteun vwb een aut of handbak. deze persoon had ook een ombouw gedaan, maar de steun laten zitten waardoor er 2x zijn aandrijfas de vertanding van de bak sloopte..... |
Auteur: | edwin48 [ 18 sep 2016 12:16 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
volgens mij was er ook iets met de bak maar wert het niet zeker meer. had iets te maken met aansluiting van de koppeling of iets dergelijks weet het niet meer precies. Volgens mij weet jw wel of het mogelijk is ![]() |
Auteur: | JW-C5 [ 18 sep 2016 12:33 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
...die weet wel het eea, maar niet alles uit het hoofd ![]() Daar heb ik de doc's voor nodig, maar daar kan ik op dit moment niet bij. Wat bij peterb gespeeld heeft is dat de onderste motorophanging van zijn HDi 136 niet klopte, die was bij een motorwissel blijven zitten van de oude situatie met een normale bak. Voor zijn AM6 moest daar een andere onder, met een hoop ellende tot gevolg toen dat niet gedaan was. Of dat ook speelt bij deze motor en bak weet ik niet. Maar als jullie op service.citroen kijken naar de artikelnummers van de onderste ophanging van de handbak en van de automaat kom je daar gauw achter. Groet, JW |
Auteur: | akooiman [ 18 sep 2016 12:36 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
Als de motor codes gelijk zijn, is het gewoon mogelijk om de motor om te hangen. Advies is dan wel om zoveel mogelijk van de originele motor om te zetten, zoals motor steunen. Vliegwiel en draadboom zijn uiteraard noodzakelijk om over te zetten. Topic van de verkeerde motorsteun is hier te vinden: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=9676&start=75 |
Auteur: | Yska [ 18 sep 2016 19:58 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
Ik ben van plan allen het basis blok te gebruiken alle hang ons (op de Dynamo en start motor na) komen van mijn eigen auto . |
Auteur: | cieterman [ 19 sep 2016 12:44 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
Het heeft even geduurd voor ik je avatar door had. Nu is het zo duidelijk dat ik me niet meer kan voorstellen dat ik het niet zou zien. Leuk. Groeten, Cieterman ![]() ![]() |
Auteur: | Yska [ 25 sep 2016 19:21 ] |
Berichttitel: | Re: lekke klep ew10a-rfj |
Goed de motor is er uit uit laat klep is zo lek als een mandje inlaat kleppen dik onder het kool ik benblij dat ik die andere motor heb gekocht daar zat ook nog een keurige kat bij mijn ie kat is half leeg gebrand de restanten zullen wel in de 2e kat liggen ik zet nu de kat van mijn "nieuwe" motor maar om de ze motor is keurig schoon bij de inlaat kleppen ik zet er wel gelijk nieuwe klepstoters kosten tegenwoordig €6,50 per stuk de disterbutie span rol en waterpomp gaan mee van de oude motor want die hebben nog maar 15000 km gelopen ook de koppeling gaat nieuw en de rem blokjes weet iemand de aantrek koppels van de vliegwiel bouten ? groet Ramiro |
Pagina 1 van 5 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |