Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Auto valt uit 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Auto valt uit
Ik heb mijn C5 nu 1 maand.... geweldige auto, geen rare dingen in die maand geconstateerd op 1 ding na:

Afgelopen zondag, na ongeveer 3 km rijden en bij een snelheid van ongeveer 60 km/h valt in 1 keer de hele auto stil... geen storingen op het display, geen lampje dat gaat branden.... alles valt echt uit, ook de stuurbekrachtiging en rembekrachtiging. Ik denk meteen.... o jee.... dit heb ik in mijn astra ook al eens meegemaakt, maar dan op de snelweg.... hele auto stil, never meer te starten en de anwb had ook geen idee. Bij de garage blijkt brandstofcomputer (erg duur geintje voor een box van 10 bij 5 cm) defect. Gelukkig heb ik nog 5 mnd garantie.

In de auto is een maand geleden een nieuwe accu geplaatst, dus dat sluit ik bij voorbaat al uit. De auto stopt.... ik zet het contact af, wacht een paar seconden... contact erop en starten.... De auto doet het gewoon weer en daarna reeds weer 500 km gereden en geen problemen.

Iemand dit al eens meegemaakt of enig idee wat dit zou kunnen zijn?


05 jul 2007 20:52
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto valt uit
Gaan dan wel je controlelampjes op je dashboard branden?

Had ik dus tot 3 keer toegehad: auto stil en hele lampenwinkel aan. Garage kon niets vinden.
Toen wilde een vriend van mij een keer rijden en toen gebeurde het ook: stootte hij met zijn rechter knie tegen de sleutel waardoor het contact verdraaide en de auto gewoon uitgezet werd met de sleutel :oops: :oops:

Toen heb ik mijn sleutelbos maar eens drastisch gewijzigd van samenstelling (lees: alleen autosleutel) en daarna nooit meer gehad :oops:

Hoop dat het zoiets ook bij jouw het geval is, want goedkoper kan de oplossing niet zijn ;-)

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


05 jul 2007 21:05
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto valt uit
Sow, geen idee meer.... voor zover ik me kan herinneren ging er niets branden. Moest wel de sleutel omdraaien naar of en daarna weer naar on om te starten, dus sleutel is het niet geweest voor zover ik me nog kan herinneren.


05 jul 2007 21:19
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto valt uit
Sjees, ik heb veel meegemaakt, maar deze uitval, nee...

Sleutel zoals wimmie aangeeft lijkt plausibel... Geen draad op de accu die niet helemaal jofel aansluit?

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


05 jul 2007 23:15
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto valt uit
Zijn niet fabriek-af spullen ingebouwd? andere radio, carkit, aftermarket cruise control ofzo?


06 jul 2007 08:37
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto valt uit
arendonk schreef:
Zijn niet fabriek-af spullen ingebouwd? andere radio, carkit, aftermarket cruise control ofzo?


Jep, een nokia carkit en een brodit actieve houder voor mijn ipaq met navigatie. Beide zijn extra afgezekerd.


06 jul 2007 09:51
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto valt uit
stefante schreef:
arendonk schreef:
Zijn niet fabriek-af spullen ingebouwd? andere radio, carkit, aftermarket cruise control ofzo?


Jep, een nokia carkit en een brodit actieve houder voor mijn ipaq met navigatie. Beide zijn extra afgezekerd.


C5 is extreem gevoelig voor later ingebouwde electronica en het is ook vaak een bron van problemen en ergernis. Dikke kans dat het met elkaar te maken heeft.


06 jul 2007 10:15
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto valt uit
Gewoon 1 van de nukken van de C5 dus.... net zoals af en toe knipperende lampen.... ik zal het wel ff aankijken, zoals gezegd toch nog garantie :P


06 jul 2007 12:05
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto valt uit
Harm van Beek schreef:
Sjees, ik heb veel meegemaakt, maar deze uitval, nee...

Sleutel zoals wimmie aangeeft lijkt plausibel... Geen draad op de accu die niet helemaal jofel aansluit?


Zal eens naar de accu kijken, moet toch eruit om de nieuwe beschermkap te plaatsen....


06 jul 2007 12:07
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto valt uit
arendonk schreef:
stefante schreef:
arendonk schreef:
Zijn niet fabriek-af spullen ingebouwd? andere radio, carkit, aftermarket cruise control ofzo?


Jep, een nokia carkit en een brodit actieve houder voor mijn ipaq met navigatie. Beide zijn extra afgezekerd.


C5 is extreem gevoelig voor later ingebouwde electronica en het is ook vaak een bron van problemen en ergernis. Dikke kans dat het met elkaar te maken heeft.


iK zou even controleren of de brodit en carkit niet toevallig via een mutebox op de radio zijn aangesloten (op zich niets mis mee) waarbij ook het signaal voor de geswitchte 12V van de radio is afgetapt (van alles mis mee, want die pin is egenlijk de CAN/VAN bus die deze storingen kan veroorzaken). Zo ja, zou ik deze er afhelen en bij de sigaretten aansteker weghalen (heeft ook een geswitchte 12V.

Je kunt dit ook controleren door te kijken of de carkit nog even doorloopt na contact uitzetten. Dit op zich handige fenomeen is een aanwijzing dat de bus gebruikt is als geswitchte 12 V, deze blijft nl nog een paar minuten actief na power off.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


06 jul 2007 16:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto valt uit
stefante schreef:
Gewoon 1 van de nukken van de C5 dus.... net zoals af en toe knipperende lampen.... ik zal het wel ff aankijken, zoals gezegd toch nog garantie :P


Sorry Stefante, dit zou NIETS te maken hebben met nukken van de C5.
Elke auto is op een bepaalde manier ontworpen, bij de C5 is dit een met een gecombineerde VAN/CAN bus. Het aansluiten van een accessoire op een 'draadje dat je vind waar stroom op staat' wordt gedocumenteerd ontraden ivm niet alleen voeding maar ook signalering via die ader.

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


06 jul 2007 21:56
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto valt uit
Inderdaad blijven de carkit en brodit/gps nog een paar minuten na het uitzetten van het contact voorzien van spanning. Dus een kwestie van het verkeerde draadje gebruikt (vond dit wel handig...).

Mocht het nog een keertje voorkomen dan zal ik eens een andere 12V gebruiken.... Zoals gezegd, nu reeds 1000 (was 500... gaat hard) KM geen problemen.

Ko, niet de nukken van een C5.... de nukken van de eigenaar dan maar :smt003


07 jul 2007 08:20
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Auto valt uit
Bij mij is van de week ook een carkit geïnstalleerd, die is meteen uit nadat het contact uit gaat...



Wel heb ik, ondanks meer dan voldoende lucht in de banden, 2 x de melding "Pneumatische druk te laag" gehad.. Maar dat is :offtopic hier

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


07 jul 2007 08:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.