Citroen C5 club forum
https://c5club.nl/c5forum/

verstuiver
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=13215
Pagina 1 van 1

Auteur:  schaak [ 13 apr 2013 08:03 ]
Berichttitel:  verstuiver

hoi ik heb bij herman laten uitlezen en geeft een storing injectie.
krijg melding verstuiver 4 :p0204.
kan iemand mij zeggen wat dit inhoud.
bvd willem

Auteur:  Herman [ 13 apr 2013 08:27 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

Dit nog gevonden daar over.
http://epub01.publitas.com/Autokompas/35/magazine.php?spread=22#/zoompage/23/

Auteur:  willy4 [ 13 apr 2013 08:45 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

P0204 Injector 4, storing in circuit
dat zeggen ze in de lijst

Auteur:  GW-tje [ 13 apr 2013 09:21 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

Storing gewist? Dan eerst maar eens kijken of hij terugkomt. Merk je iets aan de motorloop?

Auteur:  schaak [ 15 apr 2013 21:10 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

nee nog niet wil eerst andere bougies en accu erin zetten.en dan kijken of ik nog steeds de storing krijg(storing uitlaatgas)

Auteur:  GW-tje [ 08 mei 2013 09:48 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

Gisteravond met Schaak zijn C5 met behulp van de Lexia wat doorgelicht. Eerst maar eens alle storingen gewist. De motor loopt koud netjes rond en als hij warm is gaat hij op 3 poten lopen. Blok staat dan echt te schudden in de auto. Eerste conclusie: een vastzittende klep of stoter, maar de Lexia gaf weer de P0204 aan en duidde op een circuitprobleem van injector nr. 4. Als die niet wordt aangestuurd heb je dus inderdaad een motor die op 3 poten loopt.
Geen tijd gehad om verder te kijken en na nog een bak koffie toen Schaak huiswaarts ging liep de afgekoelde motor weer keurig.

Wat te doen:

- bedrading van injector 4 herleiden naar de aansluitingen op de MM computer en weerstand meten om te zien of er koud of warm een draad/contact-breuk o.i.d. optreedt. Bedrading meten onder belasting en warm/koud wordt moeilijker.
- de brandstofrail demonteren en injector 4 omruilen met injector 1 en dan opnieuw kijken of dan cilinder 1 in storing valt. Als dat zo is moet de injector vervangen worden omdat die dan inwendig een warmtegerelateerd probleem heeft.

Het gaat hier dus om een EW10J4 motor. Iemand anders nog tips of een goede wellicht betere strategie om zonder geld te verkwisten dit probleem te tackelen?

Auteur:  c5jan [ 08 mei 2013 10:00 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

Zo mogelijk visueel inspecteren van de betreffende bedrading van begin tot eind... maar of je zo'n kleine kneuzing eruit haalt is maar de vraag.

Auteur:  schaak [ 08 mei 2013 16:29 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

ik heb het gevonden!!!!!!
het lag aan de verstuiver had een toch een nieuwe ingezet en hij loopt weer als nieuw :D :D :D :smt193 :smt193 :smt038 :smt038
gw-tje nog heel erg bedankt

Auteur:  Timo 1972 [ 08 mei 2013 16:34 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

diesels hebben verstuivers , vond het al een vreemd verhaal :smt017 , maar je bedoeld de injektor.
En super dat ze het weer goed doet :smt023

Auteur:  GW-tje [ 08 mei 2013 17:38 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

Verstuiver of injekteur of injector....ze doen allemaal hetzelfde. Ze spuiten de brandstof in een fijn vernevelde vorm in een hoeveelheid lucht. Of dat nu dieselolie betreft of benzine of gas, maakt toch niet uit?

Mooi Schaak dat het is opgelost! :smt023

Nu alleen nog een keer de storingen verwijderen met de Lexia.
En je moet nog even goed de koelventilator bekijken, anders werkt de airco niet.

Auteur:  c5jan [ 08 mei 2013 18:30 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

Tja, om 't helemaal te corrigeren: injector is meer een kraantje open / kraantje dicht verhaal; verstuivers hebben de nobele taak een vloeistof te vernevelen. Een diesel-verstuiver die wel 'kraant' maar niet 'vernevelt' is gewoon nogsteeds kapot.

@schaak: gefeli met de fix!

Auteur:  willy4 [ 08 mei 2013 19:59 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

niet alleen kraantje open / kraantje dicht,maar tevens een juiste verstuiving is van zeer groot belang ;)

Auteur:  GW-tje [ 08 mei 2013 20:02 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

Ik weet niet hoe je bij deze wijsheid komt C5jan, maar als je wilt corrigeren moet je geen fabels verkopen. Een injector is geen kraan of 2-weg klep.

Auteur:  c5jan [ 08 mei 2013 20:16 ]
Berichttitel:  Re: verstuiver

Dat lijkt meer op een verstuiver. De lullige klepjes die ik ken zijn open/dicht...

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/