Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
uitlaatstoring https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=12362 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | henkquartel [ 23 okt 2012 23:06 ] |
Berichttitel: | uitlaatstoring |
Ik heb een c5 op gas waarvan de bobine is vervangen en nieuwe bougies zijn vervangen door een dealer. Ik heb de auto opgehaald en na 50 kilometer kreeg ik deze foutmelding uitlaat storing. Daarna de dealer weer bezocht die via lexia de fout er uit heeft gehaald en melde dat de katalysator anders kapot was als de melding terug zou komen. ![]() De melding is terug gekomen maar weet nu even nu niet wat ik moet doen. Wat is jullie advies voor mij. Henk |
Auteur: | GW-tje [ 24 okt 2012 08:16 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
Opnieuw bekijken met de Lexia wat er aan de hand is en ik zou daarvoor een andere Citroen-specialist of dealer kiezen. Kat hoeft niet kapot te zijn, er kan ook een lambdasonde slecht zijn of een andere deelnemer in de uitlaatgasregeling. Eerst meten......dan weten. |
Auteur: | Klussie [ 24 okt 2012 16:09 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
zijn de bobine en de bougies vervangen omdat je deze melding ervoor ook al kreeg? |
Auteur: | henkquartel [ 24 okt 2012 18:29 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
Deze storing is pas gekomen nadat de bobine en de bougies zijn vervangen. De auto ging ineens op 3 cilinders lopen ,toen ben ik naar de garage gereden en waar zij toen de bobine en bougies vervangen zijn. |
Auteur: | Klussie [ 24 okt 2012 19:36 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
Dat is wel heel apart dan. ![]() En dan moet meteen maar de kat vervangen worden volgens dealer? ![]() Op zich zijn de bougies en bobine de eerste verdachten bij het lopen op 3 poten. Weet je ook welke bougies er geplaatst zijn? Als mede LPG rijder heb ik deze melding ook geregeld gehad met bosch bougies. Na het plaatsen van NGK longlife lpg-bougies komt deze melding hoogst zelden meer voor. ps. heb je de auto ook een oliewissel laten doen bij de dealer? |
Auteur: | Hollender [ 24 okt 2012 21:23 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
De bobine en bougies zijn pas vervangen nadat de auto op drie poten ging lopen als ik het goed lees. Als een benzine auto op drie poten loopt komt er benzine in de uitlaat en dus ook de katalysator en naar het schijnt kan die daar dus niet tegen. De garage kan dus ergens een punt hebben als mijn verhaal klopt. (ik probeer gewoon even mee te denken en niet de wijsneus uit te hangen!) ![]() |
Auteur: | henkquartel [ 24 okt 2012 22:35 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
Ik weet niet welke bougies er in gegaan zijn er zijn er 4 vervangen. Ik zal het morgen eens vragen. De garage heb er een liter motor olie bij gedaan. Het is een LPG auto |
Auteur: | joopbos [ 24 okt 2012 22:43 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
Is de accu nog redelijk vers? Een zwakke accu kan ook dit verschijnsel opleveren. |
Auteur: | EvilTwin [ 25 okt 2012 08:12 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
Hollender schreef: De bobine en bougies zijn pas vervangen nadat de auto op drie poten ging lopen als ik het goed lees. Als een benzine auto op drie poten loopt komt er benzine in de uitlaat en dus ook de katalysator en naar het schijnt kan die daar dus niet tegen. De garage kan dus ergens een punt hebben als mijn verhaal klopt. Als de motor op drie pitten loopt heeft het MM al gedetecteerd dat er in die cilinder geen ontsteking/verbranding plaats vindt en wordt de injectie op die cilinder ook gestopt. De kat gaat eraan als er tijdenlang te veel onverbrande brandstof (benzine of lpg!) langs gaat. Dit is exact wat het MM voorkomt. Het kan natuurlijk zijn dat de LPG compu toch gaat inspuiten, maar bij G3 zou dat niet mogen. |
Auteur: | Eric Vertogen [ 25 okt 2012 20:59 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
Is het zeker dat de auto op 3 cilinders liep of liep de motor op het noodprogramma? Uitlaatgasstoring en katalysatorstoring zijn wel zeer veel voorkomende storingen op een ph1 LPG C5. Welke foutcode heeft de dealer uitgelezen? |
Auteur: | maran [ 26 okt 2012 17:30 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
M.i. zit het niet in de kat of lamda sonde. Eens op benzine rijden en wat gebeurt er dan. Werken de injectoren van de lpg goed, Werkt de MM van de lpg juist. Ik zou het eerst altijd aan de kant van het lpg gebeuren zoeken en alle stekkers van de sensoren checken of ze goed contact maken. Succes ermee. |
Auteur: | Albatros [ 10 nov 2012 10:25 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
Nieuwe bougies kunnen ook kapot zijn. Klinkt vreemd misschien, maar het is echt zo. Of hebben ze de verkeerde warmtegraad gemonteerd? Kouder bijvoorbeeld? Dan gaat ie zeker beroerd lopen. Kapotte bobine? Even omruilen en je weet het. Als een andere cilinder niet meer meedoet, is dat de boosdoener. Een lambdasonde kan ook. Ik denk dat die gewoon "ineens kapot gaan". Heb ik ook net gehad. |
Auteur: | gdeleeuw [ 16 maart 2013 20:39 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
Ik heb een C5 phase I Break uit 2003 met een 1.8 benzine. Toen ik hem vorig jaar kocht had ze last van stotteren en inhouden en geen trekkracht in lage toeren. Verschillende dingen gecontroleerd tussen de bedrijven door maar niks hielp. Steeds meer foutmeldingen in display zoals uitlaatgasstoring en het sevicelampje brande. Tot ik een aanhanger er achter knoopte met aan de voorzijde verlichting. Als ik remde viel de verlichting uit. Ik heb een startkabel tussen de auto en de aanhanger geklemd en het probleem was opgelost. Dus geen massa. Vanuit het stopcontact een extra massadraad aan het chassis gemaakt. Tot mijn verbazing gingen alle storingen uit het display weg en het servicelampje was weer uit. Sindsdien trekt de auto weer naar behoren en het stotteren is ook over. Nu al weer een aantal maanden zonder problemen gereden. Als er nu nog iemand weet waar het stopcontact van de aanhanger officieel zijn massa vandaan haalt, kan ik dat aansluitpunt eens controleren.. |
Auteur: | willy4 [ 16 maart 2013 20:49 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
31 is de massa http://www.caravans.net/rijden/verbindingstekkers.php" onclick="window.open(this.href);return false; |
Auteur: | gdeleeuw [ 16 maart 2013 21:01 ] |
Berichttitel: | Re: uitlaatstoring |
Weet ik, maar het gaat er om dat de massa van het stopcontact ergens voor, midden of achter in de auto aangesloten moet zijn. Er zijn in de motorruimte een paar punten. Dit heb ik gecontroleerd. In de voetenruimte aan beide zijden moeten aansluitpunten op de body zitten. En waarschijnlijk achterin de auto ook ergens. Van de sedan heb ik wel een schema van alle massapunten, maar van de break word de achterste niet besproken. Om alle bekleding los te trekken om dit te zoeken wacht ik nog even. Voor alle duidelijkheid, de auto had een massastoring, niet de aanhanger. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |