Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
Slecht lopen en te arm https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=10847 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | benzzie [ 01 jan 2012 22:35 ] |
Berichttitel: | Slecht lopen en te arm |
Mijn auto starten vanmorgen maar zodra ik koppel vroeg sloeg hij af. Een kennis gebeld en met de lexia gaan kijken met de oude bougies wat het kan zijn ( Bosch 6 ) want de NGK's waren amper 2 weken oud en begon steeds te schokken tussendoor. De 4 Oude Bosch bougie's waren geplaatst het starten bleek op 3 poten tegaan, en werd niet geconcludeerd door de computer. Dus de bobine aan de buitenkanten iets los gemaakt en de auto liep netjes 796 RPM stationair. Voor een proefrit de bobine weer vast gezet, maar direct na het wegrijden had de auto het moeilijk. Rit test gestart, na 1.7 Km ging de noodloop aan, en geen reactie op het gas en motor management knipperde. Gevolgd na 150 meter door piepen en melding dat de katalisator defect was en de uitlaatgassen niet correct waren. Zoals gezegd kan een computer een foutje maken, motor uit en weer gestart en verder gereden. Na 2 km verdwenen deze melding, maar het schokken en steeds uitvallen van een of 2 bougies bleef, behalve als ik het gas stil hield. Na de test bleek dat ik met een vaste gas stand 2 van de vol gas gereden heb, de constante bobine tijd bleef op 2.5 MS , alleen de onstekings tijd met stationar lopen onder de 0 gaf aan dat er 1 of 2 bougies niet mee deden. Terug gekomen na een rit van 5 km en een afgelopen lexia test, de oude NGK'S er weer ingezet waar de auto ook mee uitviel zodra hij koppel moest leveren. Echter na het plaatsen en de lexia er nog aan was er een rare conclusie, de auto liep erg feilloos op 600 rpm stationair, test rondje gemaakt en een volledig koppel. NGK's hebben een cijfer 5 en krijgen aan de binnen kroon ring te zien veel te arm mengsel te verbranden. ![]() Terwijl de voorgaande bougies een normale verbranding aangaven. Ik kreeg deze NGK's (5) mee van een erkent bedrijf dat me wist te vertellen dat het speciale waren en niet erg gebruikelijke waren ( zochten op kenteken ) Ik kom zelf overal uit met een cijfer 8 of 7, er zaten bougies in met een cijfer 6 die werden vervangen omdat ik teveel koppel verlies had met een warme motor en niet vooruit kwam met een paardentrailer. Nu ik NGK's heb met cijfer 5 kreeg reed het 2 weken goed, waarna met de paarden trailer trekken ik in eens geen koppel meer had , en hoe meer gas ik gaf hoe meer witte/grijze rook er uit de uitlaat kwam ( scherpe draai in zijn 2 ). 1: Nu is mijn vraag wat kan het zijn dat de auto zo schokt ( zonder trekkend gewicht/aanhanger ). 2: Welke bougies horen er in een 1.8i 16v PH1. 3: Waarom ontstaat het schoken bij bij de bougies, en blijkt er bij de laatste een te arm mengsel ingespoten te worden.. alvast vriendelijk bedankt. |
Auteur: | Oldenhage [ 01 jan 2012 23:32 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
Wat je nou precies verteld weet ik niet, Het lampje is gaan branden, dus post hier de foutmelding, dan kunnen we verder. En die NGK dingen weggooien |
Auteur: | benzzie [ 02 jan 2012 21:07 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
De exacte melding weet ik niet meer, het is niet meer voor gekomen. Maar de auto hapert soms nog steeds. Hebvandaag Bosch bougies besteld, en die kan ik morgen ophalen, hoop dat het probleem dan wegblijft, aangezien de auto komende weken veel trekvermogen nodig heeft. |
Auteur: | hank4all [ 02 jan 2012 22:16 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
Oldenhage zegt, Ngk weggooien? wat is dan een goed alternatief. |
Auteur: | Harm [ 02 jan 2012 22:20 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
Gut... Zucht... |
Auteur: | hank4all [ 02 jan 2012 23:36 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
Moeilijk begin van 2012 ... |
Auteur: | willy4 [ 02 jan 2012 23:38 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
is de afkorting van Niet Goed Kunnen ![]() |
Auteur: | JW-C5 [ 03 jan 2012 00:22 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
Is dit een nieuw verhaal? Als ik dit zo lees, en probeer te begrijpen ![]() Groet, JW |
Auteur: | benzzie [ 03 jan 2012 23:03 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
Dit heeft te maken met een verbrand en ontbranding die een bepaalde bougie met zich mee brengt, Gooi dit niet tussen andere draadjes, als ik straks wat plaats over een map sensor MBT vermogens verlies is dit een ander deel en moet je het ook niet weer koppelen, zo kan met uit verschillende onderdelen conclusies trekken. 1: Slecht lopen en te arm 2: Te weinig trek vermogen en stotteren Dit heeft totaal niets met elkaar te maken, Deel2 is al verholpen en deel1 was het nieuwe probleem Dankzij de NGK's hebben mijn motor steunen flink op hun flikker gehad, ze zijn niet gemaakt voor de grote ontlading van de Bobine van de auto. Dit was een Fout en het 40% korting gehad op de nieuwe bougies. kan ik een nieuwe topic starten, Haperende motor kan de dood voor uw motor/motor steunen zijn. door het niet geheel kunnen kantelen moet ik ook de distributie riem laten vervangen die vangt momenteel de klappen op die normaal de steunen opvangen. |
Auteur: | benzzie [ 03 jan 2012 23:04 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
hank4all schreef: Oldenhage zegt, Ngk weggooien? wat is dan een goed alternatief. Officieel hoort er de Bosch FR8ME in thuis , deze heb ik dus weer in bezit. |
Auteur: | JHV [ 03 jan 2012 23:21 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
Citaat: kan ik een nieuwe topic starten, Haperende motor kan de dood voor uw motor/motor steunen zijn. door het niet geheel kunnen kantelen moet ik ook de distributie riem laten vervangen die vangt momenteel de klappen op die normaal de steunen opvangen. Klinkt me eigenlijk wat overdreven in de oren dat ook moeten laten vervangen van de distributie. En hoe kan een distributieriem de klappen opvangen die normaal de motorsteunen opvangen????? ![]() ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | JW-C5 [ 03 jan 2012 23:51 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
Voer voor anderen..... ![]() Groet, JW |
Auteur: | Menno [ 03 jan 2012 23:59 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
Ik snap er eigenlijk niet veel van ![]() |
Auteur: | BJG [ 04 jan 2012 00:02 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
Ik heb wel eens een auto gezien waarbij de gescheurde motorsteun was vastgezet met een oude distributieriem ![]() ![]() Zo niet dan zou ik die riem lekker laten zitten als hij qua km en leeftijd nog niet aan vervanging toe is ![]() |
Auteur: | EW [ 04 jan 2012 09:47 ] |
Berichttitel: | Re: Slecht lopen en te arm |
Ik heb wel met mijn Xantia gehad dat de bouten van een motorsteun (die door de distributie zat: riem liep er omheen) bezweken waren waarna de kracht deels op één van de spanrollen kwam te staan.... Die heeft het toen niet heel lang volgehouden. Gelukkig had ik de radio toen niet vol open staan zodat ik het hoorde.... |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |