Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=10755 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | C5itroentje [ 14 dec 2011 23:22 ] |
Berichttitel: | Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Hallo forummers ![]() Bij de APK keuring van mijn bolide bleek dat hij werd afgekeurd op te hoog CO gehalte tijdens het lopen op gas. Bij stationair toerental prima CO maar zodra hij naar 2000toeren gaat loopt het CO gehalte op naar 0,6 tot 0,7 % Afgekeurd dus. ![]() Ik heb al veel gecheckt van het motormanagement systeem ( SAGEM 2000) met name de sensoren . ![]() De MAP sensor vervangen,de luchttemperatuur sensor doorgemeten ( 3150 OHM) en ook de koelwater sensor (werkt goed) Toch blijft het probleem. ![]() Ik heb de Lexia er aan gehangen en ik kan niet echt een fout ontdekken. ![]() De lexia geeft wel een aantal tijdelijke storingen zoals ( snelheidopnemer tijdelijk geen contact, watertemperatuur opnemer tijdelijk geen contact ) maar dat is het eigenlijk wel. ![]() Nou weet ik dat er een franse site bestaat waar je aan de hand van het ORGA nummer de technische waarden gewaar kunt worden van alles wat met jouw specifieke auto te maken heeft te weten kunt komen. ![]() ![]() Ik weet echter niet meer welke site dit was Wie o Wie kent hem nog Je moet er bij faken dat je een bedrijf bent Trouwens is er iemand die nog een goed idee heeft waar te zoeken . ![]() |
Auteur: | Herman [ 14 dec 2011 23:44 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Zekering brandstof pomp los halen en dan nog eens kijken! Luchtfilter vuil? Verdamper te rijk afgesteld? Vialle spuit vloeibaar en heeft geen verdamper. Injector reiniger gebruiken en goed warm rijden |
Auteur: | BJG [ 14 dec 2011 23:47 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Allereerst belangrijk: Op benzine is het CO dan wel goed??? of ook niet?? Dat moet je eerst weten, anders heeft het geen zin om verder te zoeken. |
Auteur: | chathanky [ 17 dec 2011 22:26 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Neem deze site eens door. Voor lpg zijn andere bougies aan te raden. |
Auteur: | Ploffie [ 17 dec 2011 22:50 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Bedoel je deze site misschien? http://service.citroen.com/ |
Auteur: | Herman [ 17 dec 2011 23:16 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Ja Ploffie dat is hem ik was het ook al kwijt, sta er ook al in met mijn email, was ik vergeten. ![]() |
Auteur: | exroosje [ 17 dec 2011 23:23 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Van verkeerde bougies krijg je geen te hoog CO lijkt me. Te hoog CO is wel verbranding, maar met te weinig lucht of te veel gas. Dat je geen fout in de computer vindt, kan overigens komen doordat de gasinstallatie het lambda signaal "faket". Inderdaad eerst kijken of het op benzine wel goed is en zo ja een gasspecialist er naar laten kijken (de gasinstallatie heeft ook een diagnose computer) |
Auteur: | chathanky [ 18 dec 2011 00:06 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Ik had begrepen dat het lamdasignaal ook overgenomen werd voor de inspuiting van lpg. Als de correctie heel hoog is lijkt me dat de lamda dit niet meer kan corrigeren. Door een slechte (minder geschikte bougie) ontsteking volgt ook een onvoledige verbranding waardoor de co hoger wordt. `tis maar een gedachtegang. ![]() |
Auteur: | BJG [ 18 dec 2011 01:22 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
BJG schreef: Allereerst belangrijk: Op benzine is het CO dan wel goed??? of ook niet?? Dat moet je eerst weten, anders heeft het geen zin om verder te zoeken. Eerst moet dit worden vastgesteld, dan kun je verder zoeken. Anders ga je mss veel onnodig werk doen... BTW door onvolledige verbranding gaat je CO iets omhoog maar vooral ook je HC!!! |
Auteur: | jpiek [ 18 dec 2011 14:25 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Nog geen storing uitlaatgas gehad ? Het is en blijft frappant dat LPG wagens met problemen deze altijd krijgen rond de 2 ton... Een 9 van de 10 keer komt dat doordat men denkt dat een LPG installatie geen onderghoud nodig heeft. En dat gaat dus rond de 2 ton blijkbaar problemen opleveren... Dus idd. eerst uitsluiten dat het probleem ook op benzine aanwezig is, als dat duidelijk is niet verder etteren en ff langs een gasboer rijden. Kosten zijn over het algemeen heel acceptabel (druksensor + brandstoffilter is ronde 90-120 euro). Alleen als de injectoren slecht zijn ben je bij een LPG installatie aan de beurt (4-500 euro)... |
Auteur: | Ploffie [ 18 dec 2011 16:21 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
jpiek schreef: ...Een 9 van de 10 keer komt dat doordat men denkt dat een LPG installatie geen onderhoud nodig heeft... Dat denkt men niet alleen, maar dat is ook zo, misschien afhankelijk van het type. Wat wil je er aan onderhouden dan? Het is gewoon wachten tot er iets kapot gaat om het daarna te vervangen. |
Auteur: | jpiek [ 18 dec 2011 19:04 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Nou, zoals blijkt is het wel de moeite waard of af en toe de druksensor en brandstoffilter na te kijken cq te vervangen... Blijkbaar slijten ze en dat hoort volgens mij bij onderhoud, kijken of aan slijtage onderhevige onderdelen vervangen moeten worden... Onderhoudsvrij bestaat niet : Citaat: on·der·hou·den -hield, h -houden 1 met iem spreken over iets: zich met iem ~ 2 in stand houden: een briefwisseling ~ 3 naleven, opvolgen: Gods geboden ~ 4 in orde, in goede staat houden 5 van levensbehoeften voorzien: een gezin ~ 6 aangenaam bezighouden Onderhouden is pro-actief, wachtrn tot er iets stuk gaat is reactief... Doe je met de rest van de C5 toch ook niet, wachten tot de boel kapot gaat en dan vervangen (distri-riem, koppeling, banden etc) |
Auteur: | Ploffie [ 18 dec 2011 19:28 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Ik hoef geen taallesje... Als ik mijn lpg-boertje mag geloven is er geen onderhoud nodig. Hoe wil je een druksensor op kwaliteit testen dan? Die doet het wel of niet. Hetzelfde geldt voor de injectoren, die hoef je niet te onderhouden want dat kan niet, als ze stuk gaat worden ze vervangen. Dit heeft niets te maken of je dat met andere onderdelen doet, zoals je D-riem, koppeling, banden.. Dit geldt zeker wel voor je D-riem, want deze mag niet eerst verslijten vanwege de schade die dit ten gevolg kan hebben. Mijn banden worden vervangen als ze op zijn, koppeling (als ik hem had) wordt vervangen als hij versleten is, niets geen onderhoud, lamp vervangen als hij niet meer fikt. Onderhoudsvrije accu's bestaan ook, weet je? |
Auteur: | jpiek [ 18 dec 2011 23:31 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Blijkbaar heeft mijn LPG boer de druksensor kunnen testen, dus er valt wel degelijk wat te controleren... |
Auteur: | Ploffie [ 18 dec 2011 23:44 ] |
Berichttitel: | Re: Bij hoge toeren CO te hoog ( G3 AG) |
Ja, of hij werkt of niet.. De mijne was ook stuk, maar ik kon nog wel rijden, alleen werkte de schakelaar niet meer naar behoren dus heb ik hem laten vervangen. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |