P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Auteur |
Bericht |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 861 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Wat ik me net bedenk.... zit er geen pomp die zorgt voor een vacuum? 
|
10 feb 2017 21:34 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13973 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
is het vacum al gemeten? meten is weten
en was de rembooster stuk?
|
10 feb 2017 21:44 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Xander schreef: Wat ik me net bedenk.... zit er geen pomp die zorgt voor een vacuum?  Het is een benzinemotor zonder variabele kleplichthoogte  , dus nee.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
10 feb 2017 22:06 |
|
 |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 861 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
I know Willy
Dank BJG. Weer iets om uit te sluiten.
|
10 feb 2017 22:26 |
|
 |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 861 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Updatetje.... Diverse zaken zijn uitgesloten waaronder een vacuumprobleem, secundaire luchtpomp enz... KVS is nog goed en het ziet er niet uit dat die ooit gelekt heeft. Wat wel steeds naar voren kwam is ook de MAP sensor, bij het verwijderen van de sensor viel op dat er V6 op stond. Dit was trouwens een wisbare foutcode. Deze vervangen door een immitatie en deze gaf ook een storing (deze was niet te wissen  ) Nu gaan we bij de dealer een nieuwe MAP sensor halen en op VIN en deze proberen... Kan de MAP sensor de noodloop veroorzaken?
|
11 feb 2017 14:38 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Volgens mij heb ik hem die mapsensor geleverd....... De modelnummers waren gelijk, en hij staat ook als toepasbaar iun de database.
_________________ Zeg maar André
|
11 feb 2017 15:27 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Inderdaad André De map sensor voor de 2ltr en de V6 zijn dezelfde. Alleen is de kleur van het stickertje anders (groen/rood) Greetz Iceman 
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
11 feb 2017 16:05 |
|
 |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 861 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Jammer.... had gehoopt dat dat het kon zijn....
Nu las ik iets over de "nullastregelklep" ergens. Gaan deze kleppen vaak kapot? En hoe kan je die testen? Lijkt me aannemelijk dat als die kapot is de motor bij nullast in noodloop schiet
|
12 feb 2017 09:59 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Er moet iets meetbaar fout gaan want het motormanagement ziet dit en slaat de foutcode op. Dit betekent dat het ook te constateren is.
In plaats van gokken zou ik wat gaan meten. Een eerste stap is vacuüm. Dat mis ik nog steeds. Wat is het gemeten vacuüm? En onder welke omstandigheden? En hoe gemeten?
Erg belangrijk is ook de juiste interpretatie van de gemeten waarden. Daarbij is enige systeem kennis vereist.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 feb 2017 15:14 |
|
 |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 861 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Het probleem doet zich enkel voor op nullast. Het is met name te reproduceren door veelvuldig te remmen... de rembooster is ok. De slang tussen het gasklephuis is ook ok. De secundaire luchtpomp is getest. Die werkt ook nog. EGR is afgedopt geweest ook zonder resultaat. We hebben gezocht naar vacuümlekken, deze zijn niet gevonden. Ik zal het nogmaals laten meten en er dan zelf bij zijn. Welke waardes moeten het zijn? Zijn de waardes ook af te lezen met een lexia? Of lees je dan enkel de vacuüm in het inlaatspruitstuk uit? Ik begin ondertussen redelijk moedeloos te worden. Vind het wel vreemd dat de MAP sensor opeens een foutmelding geeft. Deze hebben we niet eerder gezien. Ik heb ondertussen begrepen dat een electronisch gasklephuis geen stappenmotor heeft. Zal hieronder even opsommen (in volgorde) wat we tot nu toe gedaan hebben. - Trillingsdemper nokkenas vv - DB riem vv - KV vv - remblokken voor vv - bedrading nokkenassensor hersteld - rembooster vv - EGR afgedopt - vacuüm getest - testrit gemaakt zonder rembooster (gasklephuis afgedopt) - map sensor vv (imitatie, waardoor storing niet te wissen is : - secundaire luchtpomp getest, werkt nog Als het morgen niet opgelost is ga ik nog vragen naar de carterventilatie welke ook terugkomt in de topic van Mausba (sorry als ik het verkeerd tik) Iemand verder nog ideeën?
|
12 feb 2017 16:47 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Je moet het systematisch aanpakken.
Meet de inlaat druk met een vacuüm meter en met de lexia en vergelijk deze meetwaarden.
Stationair met alle verbruikers uit moet dit minder zijn dan 400 mb absoluut. Liever nog 350 mb.
Nu kun je met een paar keer remmen kijken of dit ook verandert. Koppel deze gemeten waarden even terug. Dat is de basis. Aan de hand van wat daar uit komt kunnen we dan de volgende stap bepalen.
Is het probleem na het vervangen van de distributie ook verergerd of verbeterd?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 feb 2017 17:07 |
|
 |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 861 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
De DB wissel heeft geen verschil gehad. Dus de timing is nog in orde. Blok loopt ook mooi rond en tikt nergens.
|
12 feb 2017 17:15 |
|
 |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 861 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
De inlaatdruk is trouwens door Sep ook gemeten. Deze was oke
|
12 feb 2017 17:23 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Dat geloof ik graag maar wat is OK? Wil ik je kunnen helpen dan zul je met waarden moeten komen 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 feb 2017 18:21 |
|
 |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 861 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
400 mbar, zie eerste pagina van dit draadje...
|
12 feb 2017 18:25 |
|
 |
|