Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Re: PPO
Nog even en dan zijn de eerste 10.000 km op ppo verstreken De tijd vliegt Aan mij de eer om een oliewissel uit te voeren, moet elke 10.000 km net als vroeger Motortje loopt nog steeds mooi, soepel en de auto heeft zich als een goede reispartner laten kennen (o.a. Oostenrijk en in september de Limousin Fr.) Voor degenen die de vakantie nog moeten ondergaan; een prettige vakantie en voor de anderen die alweer terug zijn; binnenkort kun je de winterbanden weer onderschroeven op weg naar de sneeuw Groeten, Witbrik
|
12 jul 2007 18:55 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: PPO
Laat je ons even weten hoe de olie eruit zag t.o.v. de normale olie? Ben wel benieuwd.
Waarom moet de olie nu vaker ververst worden? Verbrandingsresten?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
12 jul 2007 19:30 |
|
|
nixmit
V.I.P.
Geregistreerd: 29 mei 2006 12:14 Berichten: 207 Woonplaats: Groningen
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: PPO
Kan je ook wat zeggen over (veranderde) verbruikscijfers?
Thanks!
_________________ BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
|
13 jul 2007 10:26 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: PPO
Mooi te horen!
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
13 jul 2007 19:46 |
|
|
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Re: PPO
ik houd het verbruik niet exact bij maar ik heb iemand horen zeggen dat de auto op ppo 4% meer verbruikt. Een liter plantaardige olie bevat minder energie dan een liter diesel dat is de reden. De korte termijn van oliewissel wordt geadviseerd door de leverancier van de ombouwset (Elsbett.com) en zal op ervaring gestoeld zijn, hoe de olie eruit zal zien kom ik denk ik niet te weten want waarschijnlijk laat ik het de garage doen maar nu aan de peilstok is de olie nog mooi helder net als bij m'n vorige (lpg) auto
|
13 jul 2007 19:53 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: PPO
Okido,
jammer dat je de verschillen bijhoudt. Biet iedereen is zo gek als ik. Maar idd mooi te lezen dat het eigenlijk bevalt.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
13 jul 2007 20:39 |
|
|
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Re: PPO
nou, ik houd de verschillen niet echt bij (dat bedoel je denk ik ook) maar tijdens een ritje Oostenrijk vv merkte ik bv dat ik op de heenreis ( tank vol met koolzaadolie) minder ver kwam dan op de terugreis (tank vol diesel). Een echt verschil is lastig te meten omdat ik vaak met een mixje rijd dwz er zit vaak wel wat diesel door (of zonnebloemenolie van de supermarkt ). Dat laatste slaat helemaal nergens op als je pretendeert "iets" te doen voor "het milieu". Geeft een beetje veel verpakkingafval en een tijdelijke luchtbel? in mijn tank. Het lukte iig niet makkelijk om 20 flesjes in de tank te gieten. Maar de motor lustte het gewoon. Verder met KZO (koolzaadolie) dan maar......... onder de Euro per liter.
|
14 jul 2007 18:56 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: PPO
IK vind het nog steeds wel erg vet (!). Witbrik, jij hebt in het verleden al aangegevn dat het je niet primair om de centen of om het milieu gaat, maar omdat het kan. Een uitgangspunt dat ik erg kan waarderen! Wat ik met jouw auto zou doen: Op zaterdagmiddag, op het drukst van de dag, bij de Lidl een hele kar vol olie halen, de langste rij bij de kassa kiezen en vervolgens de olie proeven op de parkeerplaats van het winkelcentrum om het vervolgens luitkeels walgend allemaal in de tank mikken. Heerlijk lijkt me! Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
14 jul 2007 23:30 |
|
|
kees
C5club Fan
Geregistreerd: 15 sep 2006 17:41 Berichten: 100 Woonplaats: leiden
Auto: C5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: PPO
er staat bij de xantia club ergens een verhaal over de aankoop in Frankrijk van een aantal 5 liter flacons welke daarna onder de verbaasde ogen van de Fransen in de tank van de xantia verdwenen. ooit is de dieselmotor ontworpen om op diversen oliën te lopen (noten olie b.v.b.) maar de motoren van toen zijn niet meer te vergelijken met de hedendaagse. nu is een dieselmotor wat brandstof aangaat niet zo kieskeurig maar een hoge druk turbo is toch wat geavanceerder. het is heel leuk dat hij er zo goed op rijd maar de mijne vind ik wat te nieuw om er mee te experimenteren. misschien over een paar jaar het oude frituurvet de olijfolie en wat er nog meer uit de keuken komt maar hou ons op de hoogte nieuwe ontwikkelingen zijn altijd leuk om te weten
|
15 jul 2007 00:23 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: PPO
Kees, witbrik heeft zijn diesel voor een hoop centjes laten ombouwen voor het gebruik van PPO, dit is dus geen 'cowboy' actie.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
15 jul 2007 00:31 |
|
|
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Re: PPO
Ik vind het ppo gebeuren ook nog steeds vet, maar een v6 op gas was ook wel cool geweest. Ik klaag niet hoor. Wat betreft de Xantia waarover gesproken is; dat is waarschijnlijk een td en bij een aangename teperatuur lust die ook wel plantaardige olie ,wel mengen met diesel denk ik. In de winter is dat weer minder, een aangepaste auto rijdt zomer en winter plantaardig. Ik "mag" geen zonnebloemolie tanken van de belastingdienst dus dat doe ik ook nooit meer, sterker nog; heb ik het ooit gedaan ?Tevens verspeel ik mijn recht op garantie als ik niet de aanbevolen brandstof (kzo) gebruik. Nu is die hoeveelheid zbo zo nihil geweest dat niemand dat ooit merkt hoop ik. Maar 't moet technisch goed kunnen die zbo. En mijn ombouw is zo professioneel uitgevoerd, wat kan daar nou mis mee gaan . De parkeerplaatsact wordt overigens nix.....ik werk altijd op zaterdag en mijn vrouw doet de boodschappen op de fiets.
|
15 jul 2007 20:41 |
|
|
manonbridges
V.I.P & Kalender beheerder
Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20 Berichten: 656 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: PPO
Ronald schreef: Kees, witbrik heeft zijn diesel voor een hoop centjes laten ombouwen voor het gebruik van PPO, dit is dus geen 'cowboy' actie.
Gr. Ronald Klinkt interessant. Aangezien mijn HDi op dezelfde dag als die van Witbrik is gebouwd, mag ik aannemen dat ik hem ook zou kunnen laten ombouwen. Niet om het milieu te sparen maar: - het kan technisch gezien,
- dan ben ik niet afhankelijk van een oliemaatschappij,
- per liter is het goedkoper dan diesel.
Per slot rijd ik meer dan 36.000 km per jaar dus dan tikt het wel aan. Het enige wat ik me afvraag, is wat een dergelijke ombouw operatie inhoudt en wat het kost?
_________________ Groeten, Rob
Historie:
BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
|
15 jul 2007 22:44 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: PPO
manonbridges schreef: Het enige wat ik me afvraag, is wat een dergelijke ombouw operatie inhoudt en wat het kost? Misschien dit draadje in z'n geheel ook even lezen, er staat van alles over inbouw, kosten van inbouw, kosten van brandstof, belasting, etc. Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
16 jul 2007 19:06 |
|
|
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
Re: PPO
Je zou eens op de Elsbett.com site moeten kijken daarop staat heel veel uitleg. Waar ik nu tank is het 0.98 ct p. liter voor kzo maar ik heb het ook wel eens voor 0,76 ofzo p liter gevonden (ver weg voor mij). Als je een schuur hebt ofzo kun je groot gaan inkopen en een grote tank neerzetten met een pompje. Wie weet is er wel een kzo leverancier bij jouw in de buurt (nog makkelijker). Kijk ook eens op ppo.nu daar staat ook heel veel info. Met een hdi ben je gebonden aan een tweetanksysteem, je krijgt een tweede tank voor de diesel. Die kan net zoals bij lpg op de plek van je res. wiel. Dit heb ik niet, ik heb een 30 lter rvs tank linksachterin en ik heb er geen last van. Maar achteraf........ je weet wat ik bedoel . Je eigenlijke tank wordt de ppo (puur plantaardige olie)tank. Je kan er ook diesel ingooien dat maakt niet uit. Maar geen ppo in je dieseltank. De diesel gebruik je om te starten op ppo komt ie niet op gang. Als de motor warm genoeg is wordt overgeschakeld (automatisch) op ppo, afhankelijk van buiten temp. maar het snel. Je merkt er niets van. Voordat je de auto afzet (5 min.) zet je hem zelf op diesel anders start hij de volgende dag slecht. Voor ombouwprijs: vraag een offerte aan ,na mij weten ze hoe het moet. Zie ppo .nu. Ik heet daar Bett (naar elsbett). Schrik niet van de barbaren daar, ze zijn ongevaarlijk en hebben geen kwaad in de zin Ronald je hebt gelijk; maar 't is wel familie he
|
16 jul 2007 19:08 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: PPO
Zou toch niet niet gekker moeten worden: twee witte frituurhokken op de Nederlandse wegen gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
16 jul 2007 19:16 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|