Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 C5 Traag? 
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33403
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
arendonk schreef:
Doe maar mij een 2 liter diesel met bva6. Deze week weer eens meegereden. Automaat is ook veeeeeel soepeler, bijna zijdezacht! Beter dan de hakerige al4 bak.


De ( oude 4 ) bak uit een ( bv ) 2.2 is van ZF ( geen AL-4 ) en ook die is m.i al veel minder hakerig :) , vind hem zelf ( bijna ) zijdezacht :razz:

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


07 aug 2007 09:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
jpiek schreef:

Remmen vindt ik veel lastiger wennen, eerst remde ik te zacht met de C5, en als ik stevig rem trap ik het pedaal veel te hard in. Wordt me door passagiers niet altijd in dank afgenomen :roll:
De Xant remt in eerste instantie veel harder, maar om echt hard te remmen moest je stevige druk uitoefenen op het pedaal. Bij de C5 sta je dan zo ongeveer pardoes stil, alsof je een paar valremmen hebt uitgeworpen :shock:


De xantia heeft nog een echt remsysteem (HP servo met 150bar) dat doseer je op druk niet op slag. Maar trap je dit toch in, dan kom je snel tegen het ABS aan.

De C5 heeft Brake Assist: trap je pedaal snel in en hij verhoogt de remkrachtvermenigvuldigingsfactor van 1:8 naar 1:25 oid. De zaak is dus om je pedaal met een vloeiende slag in te duwen, niet trappen! NB Vanaf ~5m/s2 (halve remkracht) gaan je alarmlichten vanzelf aan. Dan rem je dus al vrij hard, maar je kan nog veel harder :!:

In theorie remt de C5 ook beter omdat hij elektronische remkrachtverdeling heeft, maar op de Xant werkt de HP remkrachtverdeler achter ook prima.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


07 aug 2007 10:21
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Dat de Xantia HP remmen had wist ik, dat van die brake-assist op de C5 niet :oops: dwz als m'n LP die ook heeft...

Effin, ik hoef passagiers iig. niet te vragen de gordels omte doen :shock: :D

_________________
Johan


07 aug 2007 23:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
jpiek schreef:
Dat de Xantia HP remmen had wist ik, dat van die brake-assist op de C5 niet :oops: dwz als m'n LP die ook heeft...

Effin, ik hoef passagiers iig. niet te vragen de gordels omte doen :shock: :D


Juist wel als je vol doortrapt liggen ze zo tegen de voorruit.

Alle C5s hebben Brake Assist (BAS) en uiteraard ABS met EBD (remkrachtverdeling) afhankelijk van de motor heb je ook nog ASR (tractie controle) en ESP (elektronisch stabiliteits programma= remsysteem dat je op koers houdt, ook als je niet eens remt)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


08 aug 2007 01:34
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
:roll:

't Is nog niks.... leek even na de beurt wat beter te gaan, maar hij is toch weer aan 't stotteren op lage toeren, in aan het houden bij het accellereren en hij heeft wat nieuws:

Stationair (op LPG) lijkt het net alsof iemand het gaspedaal indrukt en meteen weer loslaat; motor loopt van 500 naar 1000 rpm en weer terug. Heel vaag


08 aug 2007 08:28
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03
Berichten: 590
Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Fuchsie schreef:
:roll:

't Is nog niks.... leek even na de beurt wat beter te gaan, maar hij is toch weer aan 't stotteren op lage toeren, in aan het houden bij het accellereren en hij heeft wat nieuws:

Stationair (op LPG) lijkt het net alsof iemand het gaspedaal indrukt en meteen weer loslaat; motor loopt van 500 naar 1000 rpm en weer terug. Heel vaag

ff offtopic,ik vermoed de EGR klep als boosdoener.


08 aug 2007 16:02
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Fuchsie schreef:
:roll:

't Is nog niks.... leek even na de beurt wat beter te gaan, maar hij is toch weer aan 't stotteren op lage toeren, in aan het houden bij het accellereren en hij heeft wat nieuws:

Stationair (op LPG) lijkt het net alsof iemand het gaspedaal indrukt en meteen weer loslaat; motor loopt van 500 naar 1000 rpm en weer terug. Heel vaag


Mijn stationair schommelde ook op en neer om na 5 tellen tot rust te komen. In Italie met de airco aan sloeg hij zelfs steeds af bij het onkoppelen. Heb de stekkers van de lpg verdamper losgehad en ingespoten met contactspray. Heb met de kop van een knijptang nog een paar tikken gegeven op de vierkante zwarte doosje/aanluiting op de verdamper, zoiets van "wakker worden" en tot nu toe geen problemen meer en een mooi stabiel stationair toerental :smt038 geen geschommel meer. (elecktrisch kontakt probleempje? wie weet)


08 aug 2007 16:30
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
EvilTwin schreef:
jpiek schreef:
Dat de Xantia HP remmen had wist ik, dat van die brake-assist op de C5 niet :oops: dwz als m'n LP die ook heeft...

Effin, ik hoef passagiers iig. niet te vragen de gordels omte doen :shock: :D


Juist wel als je vol doortrapt liggen ze zo tegen de voorruit.


Ik hoef het niet te vragen omdat ze weten dat ik soms ietwat hard rem. Uit puur aangezichtsbehoud doen ze 'em al om. Ik rij overigens niet als iemand z'n gordel niet omdoet...

Citaat:
Alle C5s hebben Brake Assist (BAS) en uiteraard ABS met EBD (remkrachtverdeling) afhankelijk van de motor heb je ook nog ASR (tractie controle) en ESP (elektronisch stabiliteits programma= remsysteem dat je op koers houdt, ook als je niet eens remt)


't remt iig erg goed :shock: :D

_________________
Johan


08 aug 2007 22:12
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
THEFXR schreef:
Fuchsie schreef:
:roll:

't Is nog niks.... leek even na de beurt wat beter te gaan, maar hij is toch weer aan 't stotteren op lage toeren, in aan het houden bij het accellereren en hij heeft wat nieuws:

Stationair (op LPG) lijkt het net alsof iemand het gaspedaal indrukt en meteen weer loslaat; motor loopt van 500 naar 1000 rpm en weer terug. Heel vaag

ff offtopic,ik vermoed de EGR klep als boosdoener.



Wat is dat?


09 aug 2007 23:55
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03
Berichten: 590
Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
EGR klep, is een klep die uitlaatgassen weer laat terustromen in de motor, ivm mileu eisen, eigenlijk kunnnen we dat gewoon missen op auto's


10 aug 2007 01:42
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 Traag?
Update:

Auto is uitgelezen, dit waren de resultaten:

- Permanente Storing. Functie koeling geintregreerd in elektronische eenheid van de motor.
- Tijdelijke storing. Achterste lambdasonde. Circuit onderbroken.
- Tijdelijke storing. Aanpassing luchthoeveelheid naar het spruitstuk.

De 2 tijdelijke storingen zijn gewist, auto rijdt (nu) goed. Van 't weekend maar weer even een rondje NL rijden, fingers crossed. De permanente storing kon iets zijn van een kabelbreukje oid, aldus dealer.


10 aug 2007 17:29
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.