Auteur |
Bericht |
lazotl1000r
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 20 feb 2013 22:56 Berichten: 108 Woonplaats: enschede
Auto: Renault laguna
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: Automaat weer als nieuw
Zeg dat spoelen is dat alleen voor een automaat of geldt dat ook voor een handbak
|
11 maart 2013 00:14 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8109 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
Alleen voor een automaat. Een handbak kun je gewoon verversen.
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
11 maart 2013 00:17 |
|
 |
Rowi
|
Rene schreef: Maar ze staan intussen op nummer vier van de BOVAG lijst van tevreden klanten. Niet voor niks toch? Drie bedrijven beter... wat gaat er toch allemaal fout bij die GJO 
|
11 maart 2013 08:36 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8109 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
Nou..... tot mijn grote schrik zie ik dat ze een andere koffiezetter hebben Maar gelukkig dezelfde smaak 
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
11 maart 2013 08:42 |
|
 |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Anyway: ik ben er goed geholpen, je weet wat je krijgt en de prijzen daarvoor zijn vooraf duidelijk. Daar komt bij dat ze overduidelijk de expertise hebben op dit vlak. Ik had wel wat offertes aangevraagd her en der maar de meesten wisten niet wat een selonoid klepje was en degene die wel mee dachten konden geen software update doen, tja dan kies ik voor ervaring en vakmanschap. Maar de essentie van dit topic was: ik ben door dit forum geholpen om het juiste adres te vinden voor mijn reparaties. Dat is nou net het mooie van dit forum en dat past denk ik ook helemaal in de sfeer van Citroen rijden! Oh en die koffie is goed te doen hoor, heb er in elk geval genoeg op om er over te kunnen oordelen 
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
11 maart 2013 15:22 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Organummer: 11679
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
H_H schreef: ik ben door dit forum geholpen om het juiste adres te vinden voor mijn reparaties. Dit was eigenlijk het enige wat ik bedoelde te zeggen en ik had geen idee dat dit weer twee bladzijden opmerkingen uit zou lokken. Ook bij GJO laten ze wel eens een steekje vallen, maar ze hebben geen afgesloten werkplaats ver weg met een groot bord: "TOEGANG ALLEEN VOOR PERSONEEL" of "VERBODEN VOOR ONBEVOEGDEN"In deze werkplaats kun je er zelf bij staan en wordt je vooraf verteld waarom iets vervangen of gerepareerd wordt. Je auto wordt niet afgevoerd naar de katakomben waarna je hem pas terugziet als je de rekening hebt voldaan. (dit voor degenen die hun Citroen wel eens naar het stadionplein hebben gebracht)
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
11 maart 2013 15:49 |
|
 |
Rowi
|
Klaverblaadje schreef: Je auto wordt niet afgevoerd naar de katakomben waarna je hem pas terugziet als je de rekening hebt voldaan En wat daar nou weer mis mee is...? Ik ga een monteur toch echt niet op z'n vingers zitten kijken. Wil ik hier van mijn klanten ook niet. (Boven mijn werkkamer, naast de spreekkamer, overweeg ik een bord "OPROTTEN, HIER" ). Zolang ik koffie krijg, als ik op reparatie kan wachten, zal het me verder worst zijn waar ze het aan die auto doen. Verder prima ervaringen gehad met "het Stadionplein" in het verleden, dus wat mij betreft niks mis mee.
|
11 maart 2013 17:19 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Het gaat er natuurlijk niet om dat je erbij móet zijn, maar dat ze tonen dat ze niets te verbergen hebben.
Ik ken een verhaal van iemand die bij de KwikFlut zijn uitlaat liet controleren, mocht er niet bij zijn in de werkplaats, maar zag per toeval (omdat iemand een deur open liet slaan) dat een "monteur" met een hamer deuken in de demper aan het slaan was, met de bedoeling een nieuw demper aan te smeren.
Openheid is een groot goed.
Bij veel garages moet je er wel om vragen, of je erbij mag zijn, of eens mee mag kijken, maar de eerste garage waar ik in de werkruimte geweigerd word, is ook de eerste garage waar ik zal eisen dat ze de auto stante pede teruggeven, om naar een ander te gaan... als ze iets te verbergen hebben is dat sowieso een slechte zaak.
Ik weet niet wat voor werk jij doet Rowi, maar het is op zich vrij normaal dat je klanten op de hoogte houdt en ze op verzoek toont wat de vorderingen van het werk of de opdracht is. Over de schouder meekijken is niet iets wat in elke branche kan natuurlijk, maar bij een autobedrijf is meekijken als ze de remmen schoonmaken, bijvoorbeeld, toch iets wat geen probleem zou moeten mogen zijn, zo lang je geen gevaar vormt voor bijvoorbeeld veiligheid.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
11 maart 2013 17:29 |
|
 |
Rowi
|
Ik heb een administratiekantoor. Als m'n klanten willen weten hoever ik ben kunnen ze dat rustig vragen. Ze krijgen dan netjes antwoord. Het gaat er niet om of ik wat te verbergen heb. Ze moeten niet over m'n schouder gaan meekijken en dan allerlei dingen beter gaan weten dan ik. En over dat meekijken in de werkplaats: bij mij gebeurde dat echt niet.
|
11 maart 2013 17:36 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Bouwjaar: 2009
Organummer: 11679
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
HELP Nu heb ik weer iets gezegd waardoor een eindeloze discussie in het draadje van een ander ontstaat. Rowi schreef: Ik ga een monteur toch echt niet op z'n vingers zitten kijken. Ik heb wel hele slechte ervaringen met het stadionplein, en zelfs als ik er met pech voor de deur sta mogen ze er niet aan werken. Ik kan ook niet voetballen, maar ik kan wel zien of die bal in het net ligt of ernaast. Ik denk dat het heel goed is om af en toe eens mee te kijken, zeker als ik me even jouw berichten van vorige week voor de geest haal over je autokosten tot nu toe. Ik moet er mee rijden, als er een wiel afloopt ben ik de eerste die het merkt.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
11 maart 2013 17:50 |
|
 |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
Uit de werkplaats blijven heeft natuurlijk niets te maken met geheimzinnigheid maar alles met veiligheid. Iemand loopt onder een brug door en er lekt wat remvloeistof in zijn oog Of glijdt uit over en plas olie en breekt een been... Bovendien je moet er toch niet aan denken dat iedereen zomaar je werkplaats binnen komt lopen! Voor je het weet sta je alleen nog maar uitleg te geven en wie betaalt die uren dan? Ik vind het geweldig dat het daar wel kan maar moest ik van hun zijn dan ging het bord verboden toegang er op. Door het raam zie je trouwens ook zat hoor 
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
11 maart 2013 17:55 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Het zal niet zozeer met verbergen te maken hebben maar met verantwoordingen als een klant wat overkomt in een garage. Als een klant zich begeeft en er gebeurt kan de garagehouder verantwoordelijk gesteld worden. Ik kan me voorstellen dat er zijn die dat om die reden niet willen dat je mee kijkt om welke reden dan ook. Bij een restaurant kom je ook niet in de keuken als klant dus agwanend als je bent moet je daar ook maar niet meer gaan eten mocht je het niet vertrouwen. 
|
11 maart 2013 17:58 |
|
 |
Rowi
|
Helemaal mee ens. En @ Klaverblaadje: ik zie het verband met mijn autokosten niet. Die ontstaan doordat ik de auto in perfecte staat wil houden en dat ongeacht de kosten. En dat heb ik zo ook tegen de garage gezegd. Ik kan het betalen en ik ben niet het type Hollandse kruidenier of Zeeuws meisje. (Weet je nog uit eerdere postings? Ik ben de man die nooit afdingt, ook niet bij aankoop van een auto, en ook de man die niks op Marktplaats zet maar dingen weggooid.). Ik leef duur, maar heel comfortabel op deze manier. En hoe dit allemaal kan? Leven van een pensioen en AOW en verder niets doen onzin vinden. Gewoon lekker doorwerken en verdienen in een eigen zaak. Het pensioen en AOW kan ik voor de auto gebruiken als het nodig is. Maar goed, dit is allemaal off topic.
|
11 maart 2013 18:00 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
chathanky schreef: Bij een restaurant kom je ook niet in de keuken als klant dus agwanend als je bent moet je daar ook maar niet meer gaan eten mocht je het niet vertrouwen.  Lang leven de open keuken i.p.v. b.v. de Chinees waar alle geheimzinnigheid achter een luikje afspeelt 
11 maart 2013 18:43 |
|
 |
|