Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 401 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Volgende
 Tip : Voor C5 PH1/2 & C5-3 automaat rijders ... 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30
Berichten: 390
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
Even een oud draadje afstoffen om de meningen te peilen:

Mijn pas aangeschafte V6 Automaat staat op een kilometerstand van 119000 en een beetje; staat dus voor de "zwarte beurt" (afspraak is gemaakt). De automaat schakelt boterzacht tussen alle verzetten, alleen van de 2 naar de 1 terugschakelen levert bij het tot stilstand komen van de auto nog wel eens een schokje op. Zou het de moeite waard zijn om de olie al te vervangen of is dat iets voor later?


31 jan 2010 10:49
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
Van 2 naar 1 is iets wat wel vaker voorkomt, niets om je ongerust over te maken ... :)

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


31 jan 2010 10:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
Ik heb het ook bij 100.000 laten doen, de olie is dan nog redelijk schoon.

Doe je het bij 200.000 dan is de olie vaak erg zwart, rembanden en koppelingen slijten nu eenmaal en die troep blijft in de olie hangen.

Het zijn de kosten niet, zeker als je héél lang wil rijden met de auto.
Er wordt toch maar de helft van de olie vervangen, de rest kan er niet uit en blijft in de bak.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


31 jan 2010 10:57
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30
Berichten: 390
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
Ik ben wel van plan om een paar jaar met de auto te rijden, maar rij hooguit 12000 km per jaar. Ik zal eerst wel even afwachten wat de kosten van het aankomende onderhoud gaan bedragen, blijft er dan budget over dan overweeg ik direct de olie te laten verversen en anders doe ik het wel bij de APK-beurt in november.


31 jan 2010 11:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34
Berichten: 1566
Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
Ik was 70,- kwijt bij onze huisdealer in Nieuw-Vennep
weinig km/jaar betekent wellicht meer korte stukken, meer schakelen en meer slijtage ?
Verversen kost je de kop dus niet, zeker niet verspreid over een paar jaar.

_________________

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018


31 jan 2010 12:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
@ Jalu
Denk ook even aan de remolie, die wordt (bijna) altijd vergeten door de dealers.
Die hoort zo blank als water te zijn, en naar mate ze ouder wordt gaat het via geel naar donkerbruin.

Idem voor de remklauwen, tussen de klauw en de houder ontstaat oxidatie waardoor de klauw scheef gaat zitten en de blokken scheef afslijten.
Mijn blokken waren nog dik genoeg na 100.000km maar moesten toch vervangen worden omdat ze scheef waren afgesleten.
Waren de klauwen bij 60.000km gedaan, dan was er niets aan de hand geweest.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


31 jan 2010 13:03
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
voor het eerst heb ik nu een automaat en het rijd geweldig natuurlijk met zo'n c5.
alleen vroeg ik me af hoe soepel de bak nou eigenlijk moet zijn?
soms heb ik het idee dat het wat stroef gaat.
reed laatst in een prius en daar voel je hem niet eens door schakelen , bij de c5 wel iets meer.
olie verversen misschien???


06 maart 2010 17:39
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30
Berichten: 390
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
Een Prius heeft een CVT, ofwel een traploze automaat, dus dat je die niet voelt schakelen is normaal. (net als een ouwe Daf!)


06 maart 2010 17:43
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
okej duidelijk


06 maart 2010 17:45
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
Is eigenlijk beter, zo'n CVT, altijd het juiste koppel op het juiste moment.
Vraag me af waarom de markt hier niet meer op inspringt, kostenplaatje misschien...

Mijn eerste auto had een CVT, een Volvo 66. ;)

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


06 maart 2010 18:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 feb 2010 18:56
Berichten: 135
Woonplaats: Voorthuizen
Auto: break 2.2 Hdi exclusive
Opties: kph, tellerringen, trekhaak, zijwindschermen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 9088CJ
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 352688
Kleur: KNCB**donker blauw
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
Citaat:
voor het eerst heb ik nu een automaat en het rijd geweldig natuurlijk met zo'n c5.
alleen vroeg ik me af hoe soepel de bak nou eigenlijk moet zijn?
soms heb ik het idee dat het wat stroef gaat.
reed laatst in een prius en daar voel je hem niet eens door schakelen , bij de c5 wel iets meer.
olie verversen misschien???


Erik kijk eens bij een clublid bij jou in de buurt met een automaat, kan je vergelijken.Na een oliewissel schakelt de mijne nog fijner :D

@ploffie, de CVT van daf/volvo is inderdaad technisch gezien de perfecte oplossing, maar er zijn veel 440/460 met 100.000 op de teller waar de automaat van stuk is. maar het optimale gebruik van de trekkracht is inderdaad erg goed uitgedacht in zo'n CVT :smt023

toch kan je je afvragen waarom niet meer fabrikanten voor een CVT kiezen. Kennelijk ligt de grens bij 1400 cc :?:

_________________
CX sedan -phase 2 - GTi automatic - mauritius blue -1989

"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident"
(Schopenhauer 1788-1860)


06 maart 2010 18:18
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
Vroeger wel, meen ik mij te herinneren, maar toen waren het ook riemen.
De tegenwoordige CVT's hebben stalen schakels en kunnen een groter vermogen aan.

Zoals ik hier vond:

Zo komt Nissan met een SUV, de Murano, die af-fabriek met CVT geleverd wordt. Deze haalt 245 pk uit een 3.5-liter V6. Een fors hoger vermogen en fors groter slagvolume dan tot nu toe gebruikelijk voor de combinatie met een CVT-bak. Deze auto is echter voorbehouden aan de VS en Canada en er is officieel nog geen enkel voornemen de auto naar Europa te halen.

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


06 maart 2010 18:51
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39
Berichten: 1720
Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
volgens mij heeft zelf het WILLIAMS F1 team ooit eens een cvt ingebouwd gehad
maar waarom ze er niet verder mee zijn gegaan is mij niet bekent

_________________
vr gr KlaasS

think positive

auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924
,,citroenc4 berline,agm retro scooter


06 maart 2010 19:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
Jalu schreef:
Een Prius heeft een CVT, ofwel een traploze automaat, dus dat je die niet voelt schakelen is normaal. (net als een ouwe Daf!)


Een prius heeft geen traploze automaat maar een dubbel planetair stelsel met twee elektromotoren en geen achteruitversnelling.
Achteruit ga je met een elektromotor.
Een kennis van mij heeft een garage onder zijn huis waarbij hij achteruit steil omhoog moet.
Hij had in zeer korte tijd één van de elektromotoren verbrand en daar heb ik de bak uit elkaar gezien.
Niet iets wat je van toyota gewend bent, die prius bak is een te licht gammel zooitje. :o

Ze schrijven wel "traploos"maar dat is het echt niet. :smt017

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


07 maart 2010 08:03
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tip : Voor C5 PH1/2 automaat rijders ...
Bakolie laten verversen, wat er uit kwam was nog erg netjes ... :P

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


19 maart 2010 16:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 401 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.