Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Koppakking 2.0HDi
Overigens is er wel wat af te dingen op de statistische representativiteit van een forum community mbt voor komen van bepaalde problemen. Ofwel ik denk dat het buiten "ons" veel minder vaak voorkomt, hier verzwamelen zich juist vaak de mensen met een paar "probleempjes. Laat onverlet dat het ongetwijfeld bij de 2l vaker voorkomt als de andere modellen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
14 apr 2008 16:49 |
|
|
Edwin28
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 nov 2007 13:07 Berichten: 156
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Koppakking 2.0HDi
Citroënnetje schreef: Edwin28 schreef: ...... darmen worden hard en water wordt langs expansievat buitengeduwd......
.....Dit is te zien aan twee uitstekende lipjes met rond gaatje erin aan de voorkant van de motor.
.....Onder de gallerij door kun je ze net zien.......... Ok, Nu komen natuurlijhk de logische vragen : -Wat zijn darmen? -Twee uitstekende lipjes met een rond gaatje.. -"....Gallerij....". Hoe herken ik dit/deze?? De vraagsteller zou wel eens vlaams kunnen zijn, gezien zijn woordkeus. Darmen lijken mij de koelslangen. Gallerij....tja... Galerij is volgens Van Dale: "gang die buiten langs of door een gebouw loopt" -> langs de cilinderrij/spruitstuk/kunststof kap op motorblok?
|
14 apr 2008 17:02 |
|
|
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
Re: Koppakking 2.0HDi
exroosje schreef: Overigens is er wel wat af te dingen op de statistische representativiteit van een forum community mbt voor komen van bepaalde problemen. Ofwel ik denk dat het buiten "ons" veel minder vaak voorkomt, hier verzwamelen zich juist vaak de mensen met een paar "probleempjes. Laat onverlet dat het ongetwijfeld bij de 2l vaker voorkomt als de andere modellen. Ik weet niet hoor. Wat ik hier zo zie is dat de gemiddelde forumgast eerder citrofiel is en tot op zekere hoogte actief op het forum (en gek met hun auto), dan iemand die geisoleerd hier komt met het betreffende probleem en dan weer (voorgoed) verdwijnt. Daarnaast heb je ook nog leaserijders die voor de rest qua auto / kosten / mankementen ongeinteresseerd is. Wat dat betreft zou het juist wel nog vaker kunnen voorkomen dan wat hier als doorsnede geeft.
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
14 apr 2008 18:00 |
|
|
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
Re: Koppakking 2.0HDi
Niet helemaal...
Een leasrijder heeft zijn/haar C5 tot maximaal 180.000km. Er is al eerder geconcludeerd dat een koppakking rond de 200.000 problemen zou kunnen geven. daar heeft de leaserijder dus normaalgesproken geen last/bemoeienis mee....
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
14 apr 2008 19:41 |
|
|
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
Re: Koppakking 2.0HDi
Citroënnetje schreef: Niet helemaal...
Een leasrijder heeft zijn/haar C5 tot maximaal 180.000km. Er is al eerder geconcludeerd dat een koppakking rond de 200.000 problemen zou kunnen geven. daar heeft de leaserijder dus normaalgesproken geen last/bemoeienis mee.... als jou koppakking de geest geeft, kan ik nog 10.000 km rijden voordat die van mij weg is maar ik geloof niet dat het een punt is, kom het nergens tegen dat onze 2.0 hdi's het vaker hebben dan andere ligt denk toch aan de rijstijl (eerst warm dan pas meer toeren)
_________________
ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
14 apr 2008 19:45 |
|
|
Edwin28
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 03 nov 2007 13:07 Berichten: 156
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Koppakking 2.0HDi
GuidoK schreef: exroosje schreef: Overigens is er wel wat af te dingen op de statistische representativiteit van een forum community mbt voor komen van bepaalde problemen. Ofwel ik denk dat het buiten "ons" veel minder vaak voorkomt, hier verzwamelen zich juist vaak de mensen met een paar "probleempjes. Laat onverlet dat het ongetwijfeld bij de 2l vaker voorkomt als de andere modellen. Ik weet niet hoor. Wat ik hier zo zie is dat de gemiddelde forumgast eerder citrofiel is en tot op zekere hoogte actief op het forum (en gek met hun auto), dan iemand die geisoleerd hier komt met het betreffende probleem en dan weer (voorgoed) verdwijnt. Daarnaast heb je ook nog leaserijders die voor de rest qua auto / kosten / mankementen ongeinteresseerd is. Wat dat betreft zou het juist wel nog vaker kunnen voorkomen dan wat hier als doorsnede geeft. Ik denk dat het niet zwat-wit is, dus een combi van beide: ja, er is ongetwijfeld een groep mensen, die hier alleen komt om een probleem te posten in de hoop een oplossing aangedragen te krijgen en er zijn liefhebbers, die (mede) om andere redenen dit forum bezoeken. Dat betekent dus dat de problemen, die hier gemeld worden geen representatief beeld geven van de werkelijkheid. Zou ook niet best zijn: Gezien de hoeveelheid geposte problemen zou het dramatisch slecht met de C5 gesteld zijn...
|
14 apr 2008 19:49 |
|
|
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
Re: Koppakking 2.0HDi
Duck schreef: Citroënnetje schreef: Niet helemaal...
Een leasrijder heeft zijn/haar C5 tot maximaal 180.000km. Er is al eerder geconcludeerd dat een koppakking rond de 200.000 problemen zou kunnen geven. daar heeft de leaserijder dus normaalgesproken geen last/bemoeienis mee.... als jou koppakking de geest geeft, kan ik nog 10.000 km rijden voordat die van mij weg is maar ik geloof niet dat het een punt is, kom het nergens tegen dat onze 2.0 hdi's het vaker hebben dan andere ligt denk toch aan de rijstijl (eerst warm dan pas meer toeren) Ik geloof ook wel dat je rijstijl er mee te maken heeft. Ik rijd nooit full-gas de straat uit...Bovendien heb ik een voordeel boven de handgeschakelde versies...ik heb een automaat die het denk/schakelwerk voor me doet..
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
14 apr 2008 20:12 |
|
|
GuidoK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15 Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Naar boven
|
Re: Koppakking 2.0HDi
Duck schreef: Citroënnetje schreef: Niet helemaal...
Een leasrijder heeft zijn/haar C5 tot maximaal 180.000km. Er is al eerder geconcludeerd dat een koppakking rond de 200.000 problemen zou kunnen geven. daar heeft de leaserijder dus normaalgesproken geen last/bemoeienis mee.... als jou koppakking de geest geeft, kan ik nog 10.000 km rijden voordat die van mij weg is maar ik geloof niet dat het een punt is, kom het nergens tegen dat onze 2.0 hdi's het vaker hebben dan andere ligt denk toch aan de rijstijl (eerst warm dan pas meer toeren) Bedoel je dat je denkt dat de koppakking van een 81kw 2.0hdi even vaak kapotgaat als van een ander type motor uit de C5 range?!?
_________________ IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
|
15 apr 2008 01:02 |
|
|
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Koppakking 2.0HDi
Ben ik nu beter a? Volgens de gegevens heb ik geen 81kw 2.0 HDI, maar een 79kw 2.0HDI. We rijden ook met een automaat, en dus noit boven de 2500 toeren. Tenzij de motor echt warm is, en ik even snel door wil trekken of in wil halen. Dat staat de S wel eens ingedrukt. En met koude motor werkt de automaat al in een bijzondere stand toch? Ik hoop dus dat rijstijl er wel mee te maken heeft. Heb inmiddels wat meer info over de vorige eigenaar, dat was een rustige rijder, die eerder veel aan onderhoud deed dan te weinig. En zonder trekhaak, dus nooit een kar of caravan erachter. Johan
|
15 apr 2008 09:13 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Koppakking 2.0HDi
Let op, 79 of 81kW maakte volgens mij niet zoveel uit: het motorblok en de constructie ervan zijn gelijk. En die 200.000 is natuurlijk geen built-in self destruction mode, maar een gemiddelde kilometerstand waarop de koppakking kan gaan opspelen. Da's het mooie van statistiek .
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
15 apr 2008 09:18 |
|
|
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Koppakking 2.0HDi
Statistiek, was dat niet de methodiek van communiseren om aan te geven dat wat er nu met jouw koppakking aan de hand is zeer bijzonder is. En verder niet voorkomt bij de garage en de C5? Johan
|
15 apr 2008 09:36 |
|
|
|