Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Inhouden bij 2000 tpm 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Inhouden bij 2000 tpm
Hallo allemaal,

ik heb dus hetzelfde probleem helaas.
Voor de volledigheid:
ik heb een C5 Break 2.0 16V uit november 2001 op LPG.
Mijn auto houdt steevast in bij 2100 tpm. Op benzine erger dan op gas en ook erger als de motor goed warm is. Het vreemde is dat hij het ook wel eens goed heeft gedaan, hoewel het de laatste tijd erger lijkt te worden.
Uitlezen van de computer levert geen DTC's (diagnostic trouble codes) op, wat me wel opvalt is dat de Short term fuel trim schommelt tussen de -10% en +10% (dat zou dus het probleem niet mogen zijn) en de Long term fuel trim schommelt tussen +40% en +50%. Dat laatste vind ik vreemd, want volgens mij zou de long term fuel trim afgeleid moeten zijn van de short term fuel trim, en kan hij dus nooit hoger worden dan de waardes die je bij de short term fuel trim uitleest.
Als de waardes bij de Long term fuel trim wel kloppen, dan regelt de computer dus meer dan 40% bij om aan de emissie-eisen te kunnen voldoen (brandstof / luchtverhouding 1 op 14,7). In dat geval verdenk ik de injectoren. Maar het vreemde is dan weer dat hij het op gas ook doet... als ik op gas rij, worden de benzine injectoren uitgeschakeld, en zou de computer alles in feite weer recht moeten zetten...
Ontsteking in de zin van bougies en bobine heb ik ook aan zitten denken, maar wel vreemd dat het probleem zich alleen maar voordoet bij die 2100 tpm....
Iemand nog tips / suggesties of zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met dit probleem? Voel er niet zoveel voor om maar lukraak onderdelen te gaan vervangen zolang ik niet zeker weet wat de oorzaak is...

Alvast dank!

Mvg,
Ricardo


29 mei 2008 14:24
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03
Berichten: 590
Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Inhouden bij 2000 tpm
Wanneer heb je voor het laatst je LPG filters vervangen?


29 mei 2008 14:55
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Inhouden bij 2000 tpm
Ik heb geen idee wanneer de lpg-filters zijn vervangen. Heb zelf ook weinig verstand van lpg en heb de auto net een paar maanden. Kan het ook in de boekjes niet terugvinden.

Ik heb inmiddels wel nog een update:
vandaag ging het motormanagementlampje branden icm het service lampje. Ik heb de E-OBD uitgelezen, en die geeft storing P0170 Fuel trim... Mijn constatering lijkt dus wel goed, dat hij teveel moet bijregelen. Dat bleek ook al bij het live bekijken van de waardes.

Iemand deze storing al eens gehad, en hoe opgelost?

En voor mijn info: waar kan ik die gasfilters vinden? Kan nooit kwaad om er eens naar te kijken natuurlijk.

Alvast bedankt!

Grt,
Ricardo


30 mei 2008 20:37
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 15 jul 2007 04:03
Berichten: 590
Woonplaats: Zuid-limburg
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Inhouden bij 2000 tpm
Die storing is een bekende,zoek daar maar eens op (problemcar,citroen forum).
De garage heeft mijn filters schoongeblazen ipv vervangen,daarna was die dip weg,geen idee waar ze zitten :smt017


30 mei 2008 22:15
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Inhouden bij 2000 tpm
Ik kan nu na het resetten slechts 30 km rijden en dan zit de storing er weer in.
Heb even gezocht onder de motorkap. Ik ruik geen gas of zo, dus ik denk niet dat de gasinjectoren lekken. Wat mij wèl opvalt, en ik weet niet of dat wel klopt, is dat de linker 2 benzineinjectoren verder in de kop steken dan de rechter 2 benzineinjectoren. Hier zie ik een lichtbruin randje van een millimeter of 3. Zou dit net het verschil kunnen maken? Zuigt hij bij zo'n kleine afwijking misschien valse lucht aan?
Vanmorgen kwam de "storing uitlaatgas" overigens al tevoorschijn voor de auto was overgeschakeld op gas, dus volgens mij is het brandstofkeuze onafhankelijk. Valse lucht zou dan e.e.a. wel verklaren toch?

En v.w.b. het gasfilter... ik heb even wat informatie gegoogled over mijn gasinstallatie, en moet concluderen dat een gasfilter optioneel is, hij hoeft er dus niet op te zitten... Je raadt het al, ik heb er dus geen een...

Iemand nog suggesties?

Grt,
Ricardo


04 jun 2008 17:56
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.