Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 C5 PH 1 de motor komt niet op toeren 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3645
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
tjee Benny,.. :smt089
Wat een rare ontwikkeling?? :smt017

Wat is nou de precieze foutcode (DTC) die er is uitgelezen.
Een storing van je ontsteking staat toch helemaal los van een oliedruk(probleem?)

als hij op drie poten loopt moet je dat toch echt horen?
Ik vind het een vreemd verhaal.
Volgens mij kan het vervangen van een oliepomp nooit je oorsprokelijke probleem waarmee je dit topic opende oplossen.

stom vraagje: hoe zien je bougies eruit? Als je elektrodeafstand te groot is mol je je bobine.
Je hebt er toch geen sagem bobine opgezet hé?

Boes


01 maart 2013 19:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
1 bar oliedruk en je hebt er 6. Nou, ik weet niet bij welke garage jij komt maar ik zou daar heel snel mijn auto weghalen. Want een oliedruk van 1 bar is echt niet voldoende. Vertel je het verhaal wel goed en is het niet andersom? Mocht je oliedruk slechts 1 bar zijn, dan zou er toch wel een oliedruklamp op je dash moeten gaan branden.

Ik heb niet het idee dat deze garage echt gericht aan het storingzoeken is. Die 1150 euro zou ik bewaren en dan maar een andere C5 kopen met weer wat minder kilometers. Die van jou is met dit reparatiebedrag total-loss.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


01 maart 2013 21:21
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3645
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
tjonge GW :smt017

koop jij ook meteen een andere auto als je naar eerst een (slechte) diagnose hebt gehad van een (slechte) garage? :smt017
Laten we proberen om deze man te helpen??
Als het MIL gaat branden moeten er codes zijn opgeslagen en moet er een (wellicht) makkelijke oplossing voor zijn?

Boes


01 maart 2013 21:33
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 28 feb 2013 13:38
Berichten: 6
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 397000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
Ik ben zelf geen automonteur maar kan wel logisch nadenken. Fout melding codes heb ik van de citroen garage natuurlijk niet gehad. Als ik de auto niet laat maken kost dit mij ook al 550 euro aan onderzoekskosten.
De man die ik aan de telefoon had, praatte erover dat de hydraulische klepstoters te veel druk kregen en daarom open bleven staan.
Heb de afspraak met de garage gemaakt dat zij hem kunnen maken voor 1000 euro en dan moet hij weer goed lopen.
Achteraf had ik er beter een andere jonge motor in kunnen laten bouwen.
(Dit had ik ook al aan de man bij garage gevraagd toen ik hem daarheen bracht. Maar deze man zei dat als de oorzaak elektronisch zou zijn dan zou de vervangende motor het ook niet goed doen)
Dit was vermoedelijk wel goedkoper geweest.


01 maart 2013 22:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4887
Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
Staat er ergens om welke benzinemotor dit gaat ? 1.8 2.0 3.0 ?
2004 en 4 ton gelopen op LPG, mag niet meer gekost hebben dan 1000 euro toch ?
Uithuilen en opnieuw beginnen denk ik.

gr. Ronald

_________________
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)


01 maart 2013 22:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
ik heb nog een 1800 liggen met 100.000km


01 maart 2013 22:36
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
boes schreef:
tjonge GW :smt017

koop jij ook meteen een andere auto als je naar eerst een (slechte) diagnose hebt gehad van een (slechte) garage? :smt017
Laten we proberen om deze man te helpen??
Als het MIL gaat branden moeten er codes zijn opgeslagen en moet er een (wellicht) makkelijke oplossing voor zijn?

Boes


Niet zo blaten, Boes. Deze man heeft zijn auto bij een garage staan die hem zeer zachtzinnig van zijn spaargeld aan het bevrijden is. Dan moet je mensen wel even wakker maken, lijkt mij.
En op deze manier een storinkje oplossen is geen sinecure, vriend. ;)

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


01 maart 2013 22:40
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
Benny57 schreef:
Dit was vermoedelijk wel goedkoper geweest.



Als zij denken dat het de klepstoters zijn dan kunnen ze middels een compressiemeting vast stellen of dat zo is.
Een oliedruk van 6 bar zal niet de oorzaak zijn mijn inziens. Bij 1000 tpm levert normaal een druk op van 1,5 bar bij een 2 liter en bij 3000 tpm 5 bar.
En wat heeft een interne vonkoverslag met een te hoge oliedruk of klepstoter te maken. :smt017
Het klinkt mij vreemd in de oren wat ik zo lees.

Een type motor opgeven lijkt me zeker wel handig.


01 maart 2013 23:15
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
Het kán wel hoor.
Als het overdrukklepje niet werkt dan krijg je een dusdanige oliedruk dat inderdaad de stoters de kleppen opendrukken. Overigens is de druk dan wel wat hoger dan genoemde 6 bar.

Probleem is natuurlijk dat wij vanaf hier niet kunnen beoordelen of er op de juiste manier diagnose is gesteld.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


01 maart 2013 23:26
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3645
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
behhhhhhhh :D


01 maart 2013 23:30
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
er word niet gesproken bij welk toerental die drukken gemeten zijn


01 maart 2013 23:31
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
Een compressiemeting zou dan uitkomst bieden zou het niet.
Of de pomp echt veel meer kan opbrengen vraag ik me af, de overdrukklep zal op die 5 bar afgesteld zijn en als je bedenkt dat de pomp al in de problemen komt met een vervuilde aanzuigzeef om voldoende druk te leveren.....


01 maart 2013 23:31
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 28 feb 2013 13:38
Berichten: 6
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 397000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
Dit is wat de garage mij zegt.
De motor 2.0 liep als een zonnetje voordat hij dit probleem kreeg.
Ik denk dat hij niet onder doet voor een motor die veel minde heeft gelopen.
ik ben er met de kerst nog naar de Oekraine gereden. Dit doe je natuurlijk niet als je het niet vertrouwd. Dit waren toch meer dan 6000 km. Ik weet zeker dat deze motor nog meer dan een ton gaat lopen als hij gemaakt is.


01 maart 2013 23:36
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
Met 4 ton kun je wat apparts tegen komen natuurlijk. Dan zijn het wel zaken wat intensief werk is om het te verhelpen.
En een oud blokje open maken is wat makkelijker dan de huidige motoren.

Maar over de diagnose zoekt men misschien direct te ver. oliedruk is simpel maar mochten ze denken dat de klepstoters de kleppen openen is een compressietest goedkoper dan direct de oliepomp te gaan vervangen.
Misschien blijven de stoters zelf hangen of is de hoge druk een gevolg van een verstopt oliecircuit.
En dit heeft allemaal niets te maken of de onsteking wel of niet plaats vindt. Beroerd lopen zou zeker een gevolg kunnen zijn.

Voor een vervuild blok kan spoelen vaak soelaas bieden Ik heb wel eens een blok gehad waar de olie zo dik als stroop was. Dat kan problemen geven.
Maar op afstand een diagnose stellen is idd lastig. En soms ook heel herkenbaar. Dit is op afstand een lastige.


01 maart 2013 23:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 PH 1 de motor komt niet op toeren
chathanky schreef:
Een compressiemeting zou dan uitkomst bieden ..

een compressie meting gebeurt bij starttoerental, dus is de oliedruk te laag om de stoter te openen. Op die manier kun je Dit probleem niet aantonen. Een oliepomp met een defecte overdruk klep levert bij 3000 rpm een oliedruk van meer dan 10 bar

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


02 maart 2013 00:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.