Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 2.0 HDI Fluit af en toe 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht 2.0 HDI Fluit af en toe
Mijn C5, 2.0HDI fluit af en toe bij het optrekken. De ene keer doet ie het meer dan dan andere keer.. en er zijn ook dagen dat je helemaal niks hoort..
Iemand een idee wat dit kan zijn? (de turbo??)
bouwjaar 08-2003 Km-stand 173.000


05 apr 2007 20:37
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Turbo zou ik zo denken. Of heeft-ie er de ene dag meer zin in dan de andere dag?

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


05 apr 2007 20:46
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30
Berichten: 390
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Klinkt mij ook als de turbo inderdaad. Bij mijn (Xantia) HDi hoor je hem ook duidelijker bij mooi weer: dan doe je nog weleens een raampje open...

Als het echt de ene keer duidelijk veel harder dan de andere, dan zou ik me pas zorgen gaan maken, een turbo mag een beetje hoorbaar zijn maar niet gillen, heb ik me laten vertellen...


05 apr 2007 20:49
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
turbo hoor je zo, even spelen met het gas en als de frequentie van de toon verandert weet je. het Bij mij fluit ie eignelijk alleen hoorbaar als de motor/turbo koud is.


05 apr 2007 20:49
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hij fluit heel af en toe.. vooral als je naar een hogere versnelling schakelt.

ik heb hem nu een week niet meer gehoord..
Mijn vriendin hoort het niet eens.. dus het geluid is ook niet echt heel erg..


05 apr 2007 20:55
Antwoord met een citaat
Bericht 
erhiemstra schreef:
Mijn vriendin hoort het niet eens..


die horen altijd heel andere dingen....mijn vrouw weet niet eens dat er een chip in de auto zit....


05 apr 2007 21:02
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
:shock: :wink:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


05 apr 2007 21:04
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
ze moeten ook niet te veel weten.

Lijkt mij ook nog wel wat zo'n chip...
duur grapje zeker..?


05 apr 2007 21:04
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30
Berichten: 390
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
erhiemstra schreef:
Hij fluit heel af en toe.. vooral als je naar een hogere versnelling schakelt.

ik heb hem nu een week niet meer gehoord..
Mijn vriendin hoort het niet eens.. dus het geluid is ook niet echt heel erg..


Fluiten bij het schakelen of koppelen? Dat klinkt me dan niet als een turbofluit...

erhiemstra schreef:
ze moeten ook niet te veel weten.

Lijkt mij ook nog wel wat zo'n chip...
duur grapje zeker..?


Volgens mij rond de 400 euro, en een 2.0 HDi 110 gaat dan naar zo'n 140 pk en 300 Nm...


05 apr 2007 21:05
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hij fluit bij het schakelen...


05 apr 2007 21:07
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Jalu schreef:
Volgens mij rond de 400 euro, en een 2.0 HDi 110 gaat dan naar zo'n 140 pk en 300 Nm...

2.2HDi-waardes...

Maar dat fluiten heb ik op mijn 2.2 nooit echt gehoord. :o

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


05 apr 2007 21:13
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30
Berichten: 390
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Harm van Beek schreef:
Jalu schreef:
Volgens mij rond de 400 euro, en een 2.0 HDi 110 gaat dan naar zo'n 140 pk en 300 Nm...

2.2HDi-waardes...


Klopt, het klinkt dus ook heel verleidelijk, maar ik durf het niet: ben bang dat de koppeling en aandrijflijn niet op dat geweld is berekend...

Overigens, ik zit net ff te Google-en naar auto's die fluiten bij het schakelen, en het kan de koppeling zijn en het hoeft verder niets te betekenen.


05 apr 2007 21:19
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Oke... ik hoop maar dat het met de koppeling te maken heeft.

Hij rijdt voor de rest.. nog uitstekend..


05 apr 2007 21:24
Antwoord met een citaat
Bericht 
erhiemstra schreef:
Oke... ik hoop maar dat het met de koppeling te maken heeft.

Hij rijdt voor de rest.. nog uitstekend..


inderdaad 400 Euro voor een chip, 160 plus pk en 360 nm koppel.
Ik heb 170000 km met een xantia 110 Hdi gechipt gereden. Na 275000 km zat de eerste koppeling er nog, en de aandrijfassen zijn gewoon heel gebleven. Het is ook niet de bedoeling er continue stoplicht sprintjes mee te maken..


05 apr 2007 21:34
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hiermee impliceer je dat het doen van dergelijke acties funest is voor het mechaniek, indien de motor gechipt is.
Bedoel je dat ook?

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


05 apr 2007 21:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.