Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Probleem automaatbak 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Probleem automaatbak
Hallo,
Ik heb een C5 2.0 HDI break automaat (110 pk).
Al enige tijd heb ik problemen met mijn automaatbak.
Soms (vooral als de motor op temperatuur is) schakelt de bak van de 2 naar de 3. Direkt schakelt hij weer naar de 2 en daarna weer naar de 3. Dit bij gelijkblijvende stand van het gaspedaal. Als je vervolgens rustig doortrekt naar iets boven de 80 km/h dan schakelt hij naar de 4. Blijf je dan op constante snelheid rijden dan draait de motor ca. 2300 toeren. Dit betekend dus dat de bak staat te slippen want normaal draait de motor bij 80 ca. 1700 toeren. Laat je het gaspedaal dan los dan zakt het toerental terug tot iets onder de 1000. Je voelt de auto dan ook niet afremmen op de motor. Inmiddels zijn de regelkleppen van de bak al vervangen en is de bakolie ververst. Helaas zonder resultaat.
De dealer kan geen storing uitlezen op de computer en heeft niet een passende verklaring voor dit probleem.

Wie kent dit probleem ?
Wie heeft er een oplossing ?

Graag bericht want ik wordt al bijna wanhopig.

Groeten,
Andrew


09 jun 2007 21:45
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik denk dat je een behoorlijk probleem met je bak hebt
dit komt vaker voor,gezien de reperaties die je al hebt laten doen zit er maar een ding op helaas ik denk dat je contact moet opnemen met de firma autrans deze doen de garantie reparatie's van citroen de jongens van autrans hebben er echt verstand van.
het beste kun je dit regelen via je dealer,als je dat niet wilt dan moet je ze zelf bellen en vragen naar berny (de hotemetoot daar).
ik vermoed dat je bak uitelkaar moet gezien de slip die je hebt,vermoedelijk een slippende remband.
ik hoor het wel
groetjes arjan (p.s. wat is de km. stand?)


09 jun 2007 23:02
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
En voor we een paar simpele stappen overslaan, de bak is al wel eens gereset/verzien van nieuwe software?

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


09 jun 2007 23:07
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
als het goed is heetf de dealer met het vervangen v/d kleppen de software al vervangen dit is namelijk verplicht bij borg/warner kleppen (alle citroen dealers bekend)
anders hoef je de kleppen ook niet te vervangen dit heeft namelijk geen zin omdat de aanstuuring v/d borg/warner kleppen anders is dus een update is weldegelijk nodig als je de kleppen vervangt


09 jun 2007 23:20
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38
Berichten: 248
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ok prima, niet dat de simpele dingen over het hoofd worden gezien.

_________________
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.


09 jun 2007 23:58
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
je hebt helemaal gelijk zou ik ook doen :lol:


09 jun 2007 23:59
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52
Berichten: 935
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Overigens heb ik wat mindere ervaringen met Autrans en als het even niet hoeft ga ik daar dan ook niet naar toe. Als er nog garantie op zit dan is het niet anders. Als je zelf moet betalen zou ik even verder kijken. Maar bellen met Autrans kan natuurlijk altijd, in dit geval komt het denk ik neer op versleten delen en zal de bak volledig gereviseerd moeten worden. En de hotemetoot die Arjan bedoeld is Jerry Bresser.


10 jun 2007 00:23
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
De kilometerstand is ca. 160.000.
Dus op zich nog niet extreem veel zou ik denken.
De software van de bak was inderdaad ook geupdate bij de dealer.
Een bijkomend kleinigheidje:
Soms als ik de auto stilzet (met draaiende motor) en ik schakel de bak van D naar N, dan geeft het lampje op het dashboard niet aan dat hij in de N staat. Er brandt dan geen enkel lampje! De bak zelf staat wel in de N. Als je dan weer schakelt naar de D dan moet je soms de schakelhendel nog een keer stevig naar je toe trekken omdat de bak dan niet in de D staat. Vreemd, of is di een kwestie van afstellen?

Groeten,
Andrew


10 jun 2007 10:57
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26
Berichten: 1839
Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 292.292
Kleur: Magic Blue Pearl


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Probleem automaatbak
Hoe is dit nu afgelopen ?

_________________
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 :smt128


10 jul 2007 21:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.