Citroen C5 club forum
https://c5club.nl/c5forum/

kopen of niet, een C5 v6 automaat op lpg
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=23018
Pagina 1 van 1

Auteur:  silver944 [ 25 jun 2022 15:11 ]
Berichttitel:  kopen of niet, een C5 v6 automaat op lpg

Deze ziet er wel verleidelijk uit, alleen de prijs

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cit ... navi-uniek

7000 euro voor een 17 jaar oude C5

Auteur:  jantje1948 [ 25 jun 2022 15:19 ]
Berichttitel:  Re: kopen of niet, een C5 v6 automaat op lpg

:shock:

Auteur:  JW-C5 [ 25 jun 2022 15:22 ]
Berichttitel:  Re: kopen of niet, een C5 v6 automaat op lpg

Waar komt die auto vandaan?
Een LPG auto, met veel minder dan 10.000 km/jaar, hoe zit dat?

Groet,
JW

Auteur:  c5jan [ 25 jun 2022 15:36 ]
Berichttitel:  Re: kopen of niet, een C5 v6 automaat op lpg

Ingebouwd na import, 6 jaar geleden

Auteur:  JW-C5 [ 25 jun 2022 15:44 ]
Berichttitel:  Re: kopen of niet, een C5 v6 automaat op lpg

Dat doe je toch niet als je er heeeel weinig mee rijdt?

Vraag derhalve: acht jij die km-stand plausibel?

Groet,
JW

Auteur:  zweefbakkie [ 25 jun 2022 16:55 ]
Berichttitel:  Re: kopen of niet, een C5 v6 automaat op lpg

Kilometerstand daar gelaten,

Enige puntjes van aandacht voor wat betreft de motor, en ophanging.

Op deze leeftijd en km stand zijn er de volgende kosten posten aanstaande..

140 k distributie riem (met rollen en waterpomp) 1200,- bij een garage. (prijzen kunnen daar flink verschillen)

Bekend euvel van dit blok is dat ze allemaal uiteindelijk gaan lekken op de deling tussen cilinderkop en nokkenas kasten. Is dit laatste het geval dan word het dus D-riem wissel met af èn weer terugbouwen nokkenas kasten dit zijn er 4! dus, houdt uw stoel vast, 3300,- minimum zonder verdere tegenvallers.

Daarom altijd een lange proefrit maken zegge 100 km en ook ff goed trappen op de snelweg.
alvorens dit, de auto op brug inspecteren op vettigheid bij veerpoten, om, onder en rond het motorblok. ook effe dat grijze afdekplaatje er af en bij de bougies kijken of er sporen van olie te zien zijn, is het daar blinkend schoon dan is ook dat reden tot zorg, zie je daar water dan heeft men het blok "schoon gespoten" en is het tijd om beleefd afscheid te nemen van de verkopen en het gebakje te laten staan. na de proefrit weer kritisch naar de nokkenas kasten kijken.

Ander bekend issue: de nokkenas verstel ventielen (groene monsters) deze gaan op dit kilometer standje beginnen met hun probleem nl.. ze gaan lek. 2 stuks a +-250,- per stuk. (garage tarieven dan he?)

De hydraulische veerpoten zijn ook een kostbaar iets als ze kaduuk zijn garage prijs geen idee voor een ph2 maar GJO waarschuwde mij voor mijn ph3 dat nieuw, ik mocht rekenen op 600 plus per poot.

Ook gezien de leeftijd zullen er de diverse silentblocks en motorsteunen aan komen, geen wereld bedragen maar als er een heel ritsje tegelijk moet gebeuren dan is het toch zeker de waarde van een goed dinner in een sterren restaurant :smt193

Voordeel van dit blok? Op lpg onverwoestbaar, atmosferische motor waar niet de laatste pk's er uitgeperst zijn om maar een Eco-motor te mogen zijn.

Dus met alle pech, kan het zijn dat de auto je meer gaat kosten dan de aanschafprijs.
Enne... mrb 135,- plus afhankelijk van locatie.(per maand)

Mààr...... Wat rijden deze bakken toch geweldig! :smt203

Zweef...

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/