Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Aanschaf C5 2.0 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht 
pieter melissen schreef:

automaten zijn voor huurautos in Amerika, niet voor hier :)



heb je ooit zelf al een automaat auto gehad? dan zal je zien dat het echt relax rijd en heerlijk comfortabel is.
snap ook niet zo wat je er mee wil zeggen huurauto`s en amerika. alsof er hier geen langere afstanden gereden mogen worden.

Ik zou zeggen neem wat je zelf wil een Break is ideaal vooral voor de lekkere grote ruimte makkelijk met kids , honden en boodschappen
of hij goed een caravan trekt weet ik niet, misschien een nieuw draadje openen of en wie een caravan getrokken heeft met een citroen c5 en welk type etc etc.


13 feb 2007 20:54
Antwoord met een citaat
Bericht 
citroentje schreef:
pieter melissen schreef:

automaten zijn voor huurautos in Amerika, niet voor hier :)



heb je ooit zelf al een automaat auto gehad? dan zal je zien dat het echt relax rijd en heerlijk comfortabel is.
snap ook niet zo wat je er mee wil zeggen huurauto`s en amerika. alsof er hier geen langere afstanden gereden mogen worden.

Ik denk dat ik meer dan 30000 km met automaten gereden heb..
langere afstanden doe ik hier in de vijfde versnelling....met cruise control...en ik heb al moeite genoeg gehad om een 2.2 te vinden met een normale bak.


13 feb 2007 20:57
Antwoord met een citaat
Bericht 
Frank schreef:
Zo mag een 2.0HDI automaat 1500 kg trekken en een 2.2HDI 1300kg. :?: :(


Mijn 2.2 HDI mag 1500 kg trekken !

Een C5 als caravantrekker ? Persoonlijk heb ik goede ervaringen, het veersysteem draagt fors bij aan stabiel rijden met de caravan (niet doorzakken achtervering bijvoorbeeld). Qua 'trekken' heeft diesel bij mij de voorkeur boven benzine (door hogere koppel, lekker voor caravan trekken). Zelf heb ik geen ervaringen met caravan trekken icm automaat. Ik heb wel eens begrepen dat hoe meer vermogen de motor levert hoe beter een automaat tot zijn recht komt. Een lichte motor met automaat zou bij fikse belasting (trekken caravan) veel gaan 'zoeken' in zijn versnellingen, veel toeren draaien etc, maar nogmaals, geen ervaringen. Resumerend, C5 en caravan : JA, maar veel hangt natuurlijk ook af van de caravan die je erachter hangt (luchtweerstand, gewicht etc)

Suc-6 :!:


13 feb 2007 22:28
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
RobbertC5 schreef:
Frank schreef:
Zo mag een 2.0HDI automaat 1500 kg trekken en een 2.2HDI 1300kg. :?: :(


Mijn 2.2 HDI mag 1500 kg trekken !


Ging dan ook om een 2.2 automaat , en dan is het 1300 :wink:

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


13 feb 2007 22:49
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Alsof die 2.2 HDI icm met een automaat zo'n stakker is :?: :(

Vreemd.


13 feb 2007 23:00
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34
Berichten: 1565
Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zal wel een andere koppelomvormer hebben.
Wellicht dat het met een oliekoeler op de automaat op te lossen is maar dat gaat wel erg ver (en diep in de portemonee) :wink:

_________________

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018


14 feb 2007 00:53
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Kan natuurlijk ook aan iets anders knulligs liggen.
Hoeveel is die 2.2 zwaarder dan de 2.0? En de automaat zwaarder dan de handbak? Zit er misschien iets in het remmen?

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


14 feb 2007 08:05
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33404
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zal inderdaad wel met het totale gewicht te maken hebben :)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


14 feb 2007 10:36
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
M&M schreef:
Zal inderdaad wel met het totale gewicht te maken hebben :)

Ja, is het niet dat het totale treingewicht niet meer dan 3,5 ton mag bedragen? Zou me nix verbazen als die 2.2 HDi 200kg zwaarder is en daardoor 200kg minder mag trekken.

Btw, ik kijk nu even in de specs van de 2.0 en 2.2 HDiF die nu nieuw geleverd worden en daar zie ik dat de 2.0 break 1300kg mag trekken (berline 1400kg) en de 2.2 break en berline 1600kg mag trekken. Die verhoudingen zijn dus nogal anders komen te liggen.


14 feb 2007 11:48
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 12 jan 2007 13:08
Berichten: 25
Auto: C5 2.0i Break ligne prestige
Brandstof: LPG-G3
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Donker blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citroentje schreef:
M&M schreef:
Zal inderdaad wel met het totale gewicht te maken hebben :)

Ja, is het niet dat het totale treingewicht niet meer dan 3,5 ton mag bedragen? Zou me nix verbazen als die 2.2 HDi 200kg zwaarder is en daardoor 200kg minder mag trekken.

Btw, ik kijk nu even in de specs van de 2.0 en 2.2 HDiF die nu nieuw geleverd worden en daar zie ik dat de 2.0 break 1300kg mag trekken (berline 1400kg) en de 2.2 break en berline 1600kg mag trekken. Die verhoudingen zijn dus nogal anders komen te liggen.


Dat is alleen voor je rijbewijs dat je met B mag berijden als je BE hebt vervalt ook dat probleem, dus zal ergens anders de oorzaak liggen.

_________________
c5 break aut. 2.0I ligne prestige


14 feb 2007 18:55
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04
Berichten: 294
Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
het vermogen is niet doorslaggevend ,maar de stijfheid van de carroserie 8)

_________________
tot 31-3-2012.

2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907

Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010


15 feb 2007 08:06
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Afgelopen zomer ben ik met m'n (toen net aangeschafte) Rode Schicht met sleurhut naar Frankrijk gegaan. Kan niets anders zeggen dat dat het uitstekend functioneert. Nu dien ik er wel bij te zeggen dat mijn sleurhut nou niet de grootste/zwaarste is (max. 1000kg beladen), maar zo stabiel als het maar zijn kan (dank, dank, hydro-pneumat.vering :D )
Hellinkje omhoog is even terug naar "4", maar verders alles op de CC in 5. En ik ben blij dat ik een break heb (Echoooooo....)
En dat is dan nog een benzine-versie. De Hdi zal het nog beter doen.
Wat mij betreft: een aanrader.


15 feb 2007 14:04
Antwoord met een citaat
Bericht 
Co schreef:
Wat mij betreft: een aanrader.

Hoort, zegt het voort...


15 feb 2007 14:46
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citroentje schreef:
Co schreef:
Wat mij betreft: een aanrader.

Hoort, zegt het voort...


We doen niet anders :lol:

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


15 feb 2007 16:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja, hier..maar ook op een Slopel-, VW- of ander forum???


Dachutnie :wink:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


15 feb 2007 16:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.