Auteur |
Bericht |
cloudje
|
pieter melissen schreef: automaten zijn voor huurautos in Amerika, niet voor hier
heb je ooit zelf al een automaat auto gehad? dan zal je zien dat het echt relax rijd en heerlijk comfortabel is.
snap ook niet zo wat je er mee wil zeggen huurauto`s en amerika. alsof er hier geen langere afstanden gereden mogen worden.
Ik zou zeggen neem wat je zelf wil een Break is ideaal vooral voor de lekkere grote ruimte makkelijk met kids , honden en boodschappen
of hij goed een caravan trekt weet ik niet, misschien een nieuw draadje openen of en wie een caravan getrokken heeft met een citroen c5 en welk type etc etc.
|
13 feb 2007 20:54 |
|
|
pieter melissen
|
citroentje schreef: pieter melissen schreef: automaten zijn voor huurautos in Amerika, niet voor hier heb je ooit zelf al een automaat auto gehad? dan zal je zien dat het echt relax rijd en heerlijk comfortabel is. snap ook niet zo wat je er mee wil zeggen huurauto`s en amerika. alsof er hier geen langere afstanden gereden mogen worden.
Ik denk dat ik meer dan 30000 km met automaten gereden heb..
langere afstanden doe ik hier in de vijfde versnelling....met cruise control...en ik heb al moeite genoeg gehad om een 2.2 te vinden met een normale bak.
|
13 feb 2007 20:57 |
|
|
Robbert
|
Frank schreef: Zo mag een 2.0HDI automaat 1500 kg trekken en een 2.2HDI 1300kg.
Mijn 2.2 HDI mag 1500 kg trekken !
Een C5 als caravantrekker ? Persoonlijk heb ik goede ervaringen, het veersysteem draagt fors bij aan stabiel rijden met de caravan (niet doorzakken achtervering bijvoorbeeld). Qua 'trekken' heeft diesel bij mij de voorkeur boven benzine (door hogere koppel, lekker voor caravan trekken). Zelf heb ik geen ervaringen met caravan trekken icm automaat. Ik heb wel eens begrepen dat hoe meer vermogen de motor levert hoe beter een automaat tot zijn recht komt. Een lichte motor met automaat zou bij fikse belasting (trekken caravan) veel gaan 'zoeken' in zijn versnellingen, veel toeren draaien etc, maar nogmaals, geen ervaringen. Resumerend, C5 en caravan : JA, maar veel hangt natuurlijk ook af van de caravan die je erachter hangt (luchtweerstand, gewicht etc)
Suc-6
|
13 feb 2007 22:28 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
RobbertC5 schreef: Frank schreef: Zo mag een 2.0HDI automaat 1500 kg trekken en een 2.2HDI 1300kg. Mijn 2.2 HDI mag 1500 kg trekken !
Ging dan ook om een 2.2 automaat , en dan is het 1300
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
13 feb 2007 22:49 |
|
|
Robbert
|
Alsof die 2.2 HDI icm met een automaat zo'n stakker is
Vreemd.
|
13 feb 2007 23:00 |
|
|
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1565 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Zal wel een andere koppelomvormer hebben.
Wellicht dat het met een oliekoeler op de automaat op te lossen is maar dat gaat wel erg ver (en diep in de portemonee)
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
14 feb 2007 00:53 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Kan natuurlijk ook aan iets anders knulligs liggen.
Hoeveel is die 2.2 zwaarder dan de 2.0? En de automaat zwaarder dan de handbak? Zit er misschien iets in het remmen?
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
14 feb 2007 08:05 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Zal inderdaad wel met het totale gewicht te maken hebben
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
14 feb 2007 10:36 |
|
|
Citroentje
|
M&M schreef: Zal inderdaad wel met het totale gewicht te maken hebben
Ja, is het niet dat het totale treingewicht niet meer dan 3,5 ton mag bedragen? Zou me nix verbazen als die 2.2 HDi 200kg zwaarder is en daardoor 200kg minder mag trekken.
Btw, ik kijk nu even in de specs van de 2.0 en 2.2 HDiF die nu nieuw geleverd worden en daar zie ik dat de 2.0 break 1300kg mag trekken (berline 1400kg) en de 2.2 break en berline 1600kg mag trekken. Die verhoudingen zijn dus nogal anders komen te liggen.
|
14 feb 2007 11:48 |
|
|
MARTINO
C5club Rookie
Geregistreerd: 12 jan 2007 13:08 Berichten: 25
Auto: C5 2.0i Break ligne prestige
Brandstof: LPG-G3
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Donker blauw
Naar boven
|
Citroentje schreef: M&M schreef: Zal inderdaad wel met het totale gewicht te maken hebben Ja, is het niet dat het totale treingewicht niet meer dan 3,5 ton mag bedragen? Zou me nix verbazen als die 2.2 HDi 200kg zwaarder is en daardoor 200kg minder mag trekken. Btw, ik kijk nu even in de specs van de 2.0 en 2.2 HDiF die nu nieuw geleverd worden en daar zie ik dat de 2.0 break 1300kg mag trekken (berline 1400kg) en de 2.2 break en berline 1600kg mag trekken. Die verhoudingen zijn dus nogal anders komen te liggen.
Dat is alleen voor je rijbewijs dat je met B mag berijden als je BE hebt vervalt ook dat probleem, dus zal ergens anders de oorzaak liggen.
_________________ c5 break aut. 2.0I ligne prestige
|
14 feb 2007 18:55 |
|
|
sonnema
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04 Berichten: 294 Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
het vermogen is niet doorslaggevend ,maar de stijfheid van de carroserie
_________________ tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive leer schuifdak navigatie mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012 Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
|
15 feb 2007 08:06 |
|
|
Co
|
Afgelopen zomer ben ik met m'n (toen net aangeschafte) Rode Schicht met sleurhut naar Frankrijk gegaan. Kan niets anders zeggen dat dat het uitstekend functioneert. Nu dien ik er wel bij te zeggen dat mijn sleurhut nou niet de grootste/zwaarste is (max. 1000kg beladen), maar zo stabiel als het maar zijn kan (dank, dank, hydro-pneumat.vering )
Hellinkje omhoog is even terug naar "4", maar verders alles op de CC in 5. En ik ben blij dat ik een break heb (Echoooooo....)
En dat is dan nog een benzine-versie. De Hdi zal het nog beter doen.
Wat mij betreft: een aanrader.
|
15 feb 2007 14:04 |
|
|
Citroentje
|
Co schreef: Wat mij betreft: een aanrader.
Hoort, zegt het voort...
|
15 feb 2007 14:46 |
|
|
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Citroentje schreef: Co schreef: Wat mij betreft: een aanrader. Hoort, zegt het voort...
We doen niet anders
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
15 feb 2007 16:40 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ja, hier..maar ook op een Slopel-, VW- of ander forum???
Dachutnie
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
15 feb 2007 16:46 |
|
|
|