Citroen C5 club forum
https://c5club.nl/c5forum/

hallo C5 gilde
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=1&t=17381
Pagina 2 van 5

Auteur:  c5maarten [ 23 nov 2016 09:03 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

EGR-klep kan ook op benzine versies zitten, niet alleen maar op diesels. Hydro olie wordt volgens de boekjes een maal per 200dkm vervangen, echter zijn er dat weinig die dat doen. Mooie km-stand.

Auteur:  chris1985 [ 23 nov 2016 11:12 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

ik zie nu idd dat op de EW7J4(6FZ) een EGR klep zou moeten zitten.

Neem aan dat deze aan de uitlaat zijde zit, kom je daar een beetje goed bij?

Auteur:  c5maarten [ 23 nov 2016 13:09 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

Als je voor de auto staat rechts achter op het blok, UGR klep.

Auteur:  willy4 [ 23 nov 2016 13:16 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

ik denk dat je het moet veranderen in EGR klep ;)

Auteur:  goudfrank [ 23 nov 2016 13:31 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

Waarom Willy? UGR is toch de PSA benaming voor de elektro-klep 1628jf. :smt203

Groet, Jan :citrofiel

Auteur:  willy4 [ 23 nov 2016 13:51 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

wist ik niet , je leert alle dagen nog bij op de oude dag
hier nog nooit van gehoord

Auteur:  JW-C5 [ 23 nov 2016 14:05 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

Ik zag het laatst ook, het lijkt de NL vertaling van EGR te zijn: Uitlaat Gas Recirculatie :idea:

Groet,
JW

Auteur:  chris1985 [ 24 nov 2016 09:24 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

bij de zoektocht naar de UGR klep, zag ik dat de olie lekkage tussen de 2 koppen (waar de bobine bank zit) wel wat erger was geworden.

nu ff een vraagje moet ik daar een pakking voor bestellen of is dat gewoon vloeibare?

Auteur:  c5maarten [ 27 nov 2016 18:06 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

JW-C5 schreef:
Ik zag het laatst ook, het lijkt de NL vertaling van EGR te zijn: Uitlaat Gas Recirculatie :idea:



Correct en tevens juist ;) :smt023

Betreffende de olielekkage, de pakkingen van de kleppendeksels zijn rubber!

Auteur:  chris1985 [ 14 feb 2017 15:41 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

Hallo Specialisten,

ik heb jullie advies nodig.

Ik woon in duitsland en wilde voor hier ook een auto gaan aanschaffen. (mijn huidige blijft nog ff bij mijn vriendin in maasticht)
Nu heb je in duitsland nu eenmaal wat meer vermogen op de autobahn nodig dus ik was aan het denken aan een V6. diesel is geen optie met die milieu sticker geneuzel.

Ok na het forum door te lezen weet ik wel dat die nokkenas verstellers en de keeringen bij het nokkenas tandwiel kritisch is. dat is allemaal nog te overzien en daar maakt ik me niet zoveel zorgen over.

mijn vraag is Automaat nemen of een handbak.

staan namelijk een aantal mooie te koop in duitsland (ph1&2) met net een ton op de klok maar ben bang voor die automaatstoringen waar ik veel over lees. zeker als ze maar zo weinig km hebben dan is het veel start stop geweest.
of toch liever ene nemen met wat meer km?

verder zijn er ook clarsson uitvoeringen met een 2-tone leren interieur zitten daar nog meer speciale onderdelen op of alleen de plasticwinken aan de bumpers?

Verder zou ik hem graag weer op LPG om laten bouwen, goed ertegen bestand of ook de klepzittingen laten vervangen? en welk merk instalatie zouden jullie aanraden?

alvast bedankt,
Christian

Auteur:  akooiman [ 14 feb 2017 15:58 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

Mijn 2.2HDi is voorzien van een mooie groene ronde TUV sticker......

Grote automaat problemen kent de C5 eigenlijk niet, mits onderhouden door zo nu en dan een spoeling.... De AL4 automaat kan problemen krijgen met de solenoid klepjes, maar die zijn goed te vervangen...... De V6 heeft trouwens geen AL4 maar een 4HP20, en die zijn erg goed, het enige wat ik ooit meegemaakt heb daar is defecte oliepompen door vervuilde, oude olie.

Geen ervaring met carlson.

Auteur:  JW-C5 [ 14 feb 2017 16:03 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

Ook de Aisin AM6 van de PH2 V6 kent weinig problemen.
Op tijd de bak flushen is ook daar van belang, met name voor een goede werking van het brein.

Overigens, bij mijn weten is de PH2 V6 niet leverbaar geweest met handbak. Zeker in NL niet, maar ik dacht ook niet in andere landen.

Groet,
JW

Auteur:  Menno [ 14 feb 2017 16:05 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

Automaat in een ph1 Carlsson is gewoon een ZF4HP20 , en in de PH2 de aisin6 , niets bijzonders of anders dan een 'gewone' V6 ....

Bij gewoon en goed onderhoud zijn beide bakken prima.
Bij een V6 zou ik nooit een PH1 handbak zoeken, maar dat is persoonlijk , bij de V6 past de automaat uitstekend :smt023

Auteur:  chris1985 [ 14 feb 2017 16:55 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

Bedankt voor de tips dan ga ik eens op zoek naar wat moois.

kan ik meteen een calculatie maken wat alle preventief onderhoud gaat kosten. inc inbouw van lpg.

Auteur:  chris1985 [ 14 feb 2017 17:20 ]
Berichttitel:  Re: hallo C5 gilde

Misschien is een 2.2 HDI ook nog het overwegen waard, dan spaar ik me weer de lpg instalatie uit. en ik zie dat die ook 400.000 km halen.

Pagina 2 van 5 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/