Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Auteur |
Bericht |
Biedzjee
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 951 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Citaat: Ik begrijp of neem aan dat de elektrische klep vaak kapot gaat? Denk dat velen het onhandig vinden dat wanneer de auto in ecomodus staat, de klep ook niet meer elektrisch opent of sluit. Als je een poosje met geopende portieren staat of met geopende klep om spullen in of uit te laden, gaat de auto al snel in ecomodus. Op dat moment kun je de klep eigenlijk niet gebruiken. Er is wel een manier om via de instellingen de ecomodus later in te laten gaan, maar heel veel soelaas biedt dat niet. Ik heb nog niet veel gelezen dat er vaak defecten zijn aan een elektrische klep, anders dan wat hierboven staat over het ecomodus effect.
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
04 aug 2023 23:57 |
|
|
Vansloneker
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 20 dec 2015 22:44 Berichten: 181 Woonplaats: De Fryske Marren
Auto: 2.0 16V Comfort
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170440
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Dat klinkt inderdaad erg onhandig. Maar misschien als je dan met de AB de portieren probeert te vergrendelen of ontgrendelen dat die dan weer 'aan' gaat?
Is de elektrische achterklep misschien onderdeel van de Exclusive uitvoering? En kun je ook de ruiten weer bedienen met de AB?
De V6 lijkt me prachtig maar valt af wegens de kosten.
De zeer donker getinte ramen die je vaak ziet, waren die een optie of deel van een bepaald uitrustingsniveau?
_________________
|
05 aug 2023 10:59 |
|
|
Biedzjee
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 951 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Citaat: Dat klinkt inderdaad erg onhandig. Maar misschien als je dan met de AB de portieren probeert te vergrendelen of ontgrendelen dat die dan weer 'aan' gaat? Volgens mij niet, ik start de auto altijd even als ze in ecomodus terecht komt Citaat: Is de elektrische achterklep misschien onderdeel van de Exclusive uitvoering? Die is inderdaad niet op alle uitvoeringen geleverd. Of het altijd op een Exclusive zit weet ik niet 100% zeker, de uitrustingspecificaties zijn in de loop der jaren ook wel gewijzigd. Citaat: En kun je ook de ruiten weer bedienen met de AB? Als ik het me goed herinner: openen niet, sluiten wel. Was een mooie optie van de ph1/2. Citaat: De zeer donker getinte ramen die je vaak ziet, waren die een optie of deel van een bepaald uitrustingsniveau? Bij exclusive standaard. Andere uitrustingsniveaus mogelijk ook. Als je interesse hebt, ik heb van een paar verschillende jaren wel de uitrustingsspecificaties voor je. Kan ik wel posten hier binnenkort.
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
05 aug 2023 12:59 |
|
|
Vansloneker
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 20 dec 2015 22:44 Berichten: 181 Woonplaats: De Fryske Marren
Auto: 2.0 16V Comfort
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170440
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Bij warm weer zet ik de ruiten vaak even vanuit huis open met de AB, jammer dat dat niet meer kan.
Ik heb de gebruikershandleiding bekeken en ook het model overzicht van Autoweek. Wat voor mij niet duidelijk is bv is dat in het overzicht van ZW de achteruitrijsensoren pas sinds 4/2009 op de auto zitten?
En de hydraulische vering zat op de Comfort en Exclusive uitvoering maar kon het bijbesteld worden op de andere uitvoeringen?
In ieder geval word me duidelijk dat de twee liter benzine is geleverd van 2008 tot 2010.
Een overzicht van de uitrusting is best interessant, ik denk niet alleen voor mij.
_________________
|
05 aug 2023 14:19 |
|
|
Biedzjee
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 951 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Citaat: En de hydraulische vering zat op de Comfort en Exclusive uitvoering maar kon het bijbesteld worden op de andere uitvoeringen? Makkelijk te herkennen: versies met een traditionele handrem hebben wokkelvering, versies met elektronische handrem hebben hydraulische vering. Citaat: In ieder geval word me duidelijk dat de twee liter benzine is geleverd van 2008 tot 2010. Ja klopt. En volgens mij alleen met viertraps automaat of gewone bak met vijf versnellingen.
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
05 aug 2023 17:08 |
|
|
Bas1990
C5club Fan
Geregistreerd: 07 aug 2020 14:05 Berichten: 54
Auto: C5 2.0 16V Exclusive Tourer
Opties: Leder, pack detection, NG4 + hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: blauw
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Als je een 2L exclusive kunt vinden in Tourer uitvoering heb je wel echt een leuke auto. Zeker in de jaren 2008/2009 waarbij er nog sfeerverlichting onder het dashboard zit en de buitenspiegels!! nog automatisch dimmen naast de binnenspiegel. Ook hebben deze bijvoorbeeld nog een lampje met sensor in de portiervakken. Ook ziet het e.a. er wat mooier uit van binnen en zijn de stoelen van een Exclusive altijd elektrisch verstelbaar met geheugenstand. Stoelverwarming met massage is niet standaard, wel lekker.
|
05 aug 2023 19:50 |
|
|
Biedzjee
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 951 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
deze wacht nog (steeds) op een liefhebber
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
05 aug 2023 20:15 |
|
|
Biedzjee
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 951 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Citaat: Een overzicht van de uitrusting is best interessant, ik denk niet alleen voor mij. Een aantal prijslijsten en brochures in pdf-vorm, van verschillende jaren en verschillende landen, is hier in te zien en te downloaden.
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
06 aug 2023 13:33 |
|
|
Vansloneker
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 20 dec 2015 22:44 Berichten: 181 Woonplaats: De Fryske Marren
Auto: 2.0 16V Comfort
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170440
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Hartstikke bedankt dat je dat hebt willen delen!
_________________
|
06 aug 2023 20:59 |
|
|
MartijnC5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 06 mei 2015 19:20 Berichten: 238
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Leuk, die brochures. Mijn "karig uitgeruste" C5 2.016v comfort uit 2008 heeft dus het pakket met de parkeer sensors, parkeer assistent, maar géén bluetooth. De vorige (eerste!) eigenaar was niet zo van het bellen.
|
06 aug 2023 23:09 |
|
|
Romani
V.I.P.
Geregistreerd: 20 okt 2022 22:13 Berichten: 102 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Citroën C5 I Break 2.0i 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9146
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122549
Kleur: Gris Orageux EYTC
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Biedzjee schreef: deze wacht nog (steeds) op een liefhebber Import auto volgens het RDW.
_________________ Overige voertuigen : Yamaha NMax155, Yamaha Giggle XF50
|
07 aug 2023 18:59 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33401 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Dat gaf het nummerbord al weg …
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
07 aug 2023 19:22 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4559 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Ik ben niet zo van de import auto's, heel vaak gesjoemel met de km-stand, als ik de foto's van deze C5 zie, denk ik niet dat er gerommeld is met de teller, interrier ziet er netjes uit. Met name de bestuurstersstoel, een duidelijke foto, meestal word er een foto geplaats dat je dat niet goed kan zien.
|
07 aug 2023 20:13 |
|
|
Michel_B
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 maart 2019 23:19 Berichten: 374 Woonplaats: Lelystad
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 295000
Kleur: Zwart metallic
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Maar ondanks de maagdelijke kmstand best veel munten voor een toch al wat oudere auto.
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
_________________ "Goed zweven is ook een vak"
In het bezit van Lexia, maar (nog) een "rookie"
|
07 aug 2023 22:00 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4559 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: 1.8, 2.0 of toch een V6 ?
Inderdaad bijna 14 jaar oud, stel je kan en wil het betalen, dan komt vroeg of laat, het NFP spook om de hoek kijken
|
07 aug 2023 22:34 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|