Re: Voorstellen met 2011 C5 tourer
Maarten_V schreef:
Welkom. Een Thp is een erg fijne motor. Vooral als hij "schoon" is. Wij hebben ook altijd de granulaat reiniging gedaan. Nu doen wij het op een andere efficiëntere manier. Daardoor voordeliger voor klanten die geen garantie van Citroën hebben. Door al die spook verhalen klinkt het als een motor die je niet zou moeten hebben. Maar alles klinkt op het internet erger dan dat het is.
Veel plezier met je nieuwe wagen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik hou je opmerkingen in gedachten! Mijn motor begon 2 maanden geleden niet heel noemenswaardig wat in te houden en wat te stotteren, tja thp, ik wist vd mogelijke problemen en hij is vast niet voor niets ingeruild. De citroen dealer had ook eea uitgelezen wat kan duiden op vervuiling.
Ik doe het nu eerst even anders ipv mn voorgenomen reiniging. Op aanraden van verschillende monteurs/garages de opmerking "er zit niet voor niets een turbo op" ter harte genomen en de schakelindicator lekker links laten liggen. Dat luie "nieuwe rijden" is funest voor dit soort direct ingespoten motoren. (iets met egr, vooral rijden op de teruggeleidde uitlaatgassen bij lage toeren met weinig aanzuiging schone lucht).
Bij koud schakel ik onder de 3000 tpm en verder bij warm tussen de 3800 en 4800 (met soms doorschieters tot rood bij bijv. snelweg invoegen). Ik tank nu ook al even 98 bp excellent. Langzaam lijkt het beter te worden, en het lijkt of de auto steeds blijer kwispelend op t gas reageert, maar dat kan ook aan mij liggen
Nb: gem. km/l is niet denderend lager: ong 11,5 /l
Owja: idd lachend door de apk! Aantekening achterremmerij. Liggen al 2 brembo schijven en toebehoren klaar, evenals nieuwe accu, Bosch bougies en Shell helix 5w30 + filter en nieuwe plug. de 58PJR8 kan er weer een jaar tegenaan