Auteur |
Bericht |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 995 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Mail adres komt eraan!. Het probleem is dat als ik hem eronder uit haal,ik er ook niet meer mee kan rijden. moet ik dan nog dingen bestellen of halen (wat tijd kost).en niet rijden betekent. ook wordt hij compleet geleverd,dus een veertje of O ring apart bestellen zit er niet in.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
12 feb 2018 20:19 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 995 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Even gestoeid met diagje. 4 fouten in het veer systeem. 2 in de elektronische vering: U1116 storing ongeldige gegevens van de elektronische eenheid U2005 wekfase (storing ontvangst wagen snelheid) deze staat er jaren in. En 2 CSS C1195 gemiddelde uitslag vooras C1196 gemiddelde uitslag achteras. beide permanente storing en onlogische waarden. c5maarten hartelijk dank voor het 195 pagina,s tellende document.gelukkig hoef er maar 1/3 van te lezen. Ik heb er al wat van gelezen en het is een mooi systeem,maar best wel erg complex.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
14 feb 2018 18:07 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Op basis van deze foutcodes kun je zeggen dat de hoogte zowel voor als achter anders is dan op grond van aansturing zou moeten zijn.
Wat daarvan de oorzaak is zeggen deze fouten uiteraard niet. Een probleem in de stugheidsregelaar zou dit kunnen veroorzaken, maar daarvoor moet wel wat verder gekeken worden.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
14 feb 2018 19:42 |
|
|
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2468
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Graag gedaan. Het is een uitgebreid document, onder het motto 'je kunt maar beter goed beslagen ten ijs gaan' doe er je voordeel mee.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
14 feb 2018 21:46 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 995 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Net wat test gedaan met de DB. In CSS kom ik allen maar de variabele stuur bekrachtiging tegen. In suspension ecotech alle test gedaan op 2 na goed bevonden. Electroklep hyderactieve voor en achter zouden van soepel naar stug moeten gaan,daar kan ik geen verschil in ontdekken ook niet bij een herhaalde test het blijft soepel. Dus denk ik dat het dure (stijfheids regelaar)onderdeeltje toch kapot is
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
16 feb 2018 11:41 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Doe eens een eenvoudige test:
Draaiende motor voel de vering voor en achter Dan motor uit en auto in rust (na enige minuten), voel de vering voor en achter.
Wat is het verschil stug/soepel?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
16 feb 2018 20:48 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 995 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Ondanks het computer tijdperk,de auto heeft er al 7 geloof ik. De very old school methode ook geprobeerd. Ook mijn vriendin heeft de vering ingedrukt en kon net als ik geen verschil ontdekken. Hij blijft soepel.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
17 feb 2018 15:20 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Mm geen verschil dus?
Dan zou hij stug moeten zijn ipv soepel. Ook na een paar uur staan op slot niet stugger dan met draaiende motor?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
17 feb 2018 16:54 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 995 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
veercomputer (CSS)
voor we morgen naar hilversum en amsterdam en zeist gaan,ga ik dat ook proberen. ik verwacht geen verandering,maar laat t hier weten. 5277N7 zonder bollen 160€ + 10€ verzenden. 88.444 km bij de vos. de bitch slaap nu (op slot in de garage)
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
17 feb 2018 17:56 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 995 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Beetje laat misschien. Zondag ochtend weer met z,n 2 en de vering weer ingedrukt,beiden vinden hem soepel net als andere keren. Als uitbreiding van de test ook de sportstand geprobeerd,en die is op vakantie geloof ik.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
20 feb 2018 22:12 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Mm blijft wat vreemd, dan zouden de stugheidsregelaars beide mechanisch open moeten staan.
Of zijn er misschien ooit normale veerbollen op gezet omdat beide stugheidsregelaars niet werken (stug). Dat match met je klacht dat de wagenhoogte soms zakt. De regelaars werken normaal modulerend, de extra bollen worden trapsgewijs bijgeschakeld zeg maar. In rust is de boel dicht, dus uit. Maar als ze stuk gaan zie je dat de klep soms vooral bij inschakelen even opent waardoor de vering zakt.
Het is een suggestie, maar komt niet helemaal uit de lucht vallen. Ik heb dit eens gezien ergens.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
20 feb 2018 23:11 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 995 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Ik heb er nooit andere/nieuwe bollen onder gezet. En het heeft altijd gewerkt,tot een jaar terug ongeveer toen de 40 a zekering eruit ging.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
20 feb 2018 23:50 |
|
|
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Die 40 ampere gaat er ook niet zomaar uit. Dat een nieuwe erin steken wellicht blijft zitten hoeft niet te zeggen dat het probleem opgelost is.
Dit geeft dan vrijwel zeker aan dat het een elektrisch probleem is en niet mechanisch.
|
21 feb 2018 08:59 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 995 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
kan het niet zo zijn dat de nu verkeerde wagen hoogte de pomp niet op tijd laat afslaan en daardoor de 40 a zekering eruit gaat?.Er gaat trouwens een nwe stijfheidsregelaar in. De bitch begint een problem car te worden, net olie lekkage ontdekt,nu achterhalen of het lds is of gewone motor olie.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
21 feb 2018 11:36 |
|
|
Zeevijver
C5club Bikkel
Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54 Berichten: 375 Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Ik merk bij mij dat de pomp ook te lang blijft lopen als de hoogste stand ingezet wordt. Bij mij blijft de zekering er gewoon in. Ook een aandachtspunt voor mij.
|
21 feb 2018 11:40 |
|
|
|