olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Auteur |
Bericht |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Krukaskeerring heb ik al eens uit de losse pols gedaan. Is goed te doen. Nauwkeurig en rustig werken. Probeer een passende dop te vinden en zet hem eerst goed recht in de kamer voordat je hem verder drijft.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
12 jan 2017 14:03 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Was dat ook de teflon uitvoering?
Vraag aan Phoskam: lekt 'ie daar, of wil je 'm preventief vervangen?
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 jan 2017 14:06 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13873 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
ik zou het zeker en vast niet doen uit losse pols ,het is soms zo al erg om ze goed te monteren
|
12 jan 2017 14:13 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Zeker als de motor nog in de auto zit, en alleen de bak en het vliegwiel verwijderd zijn zou ik daar ook erg terughoudend in zijn........
Daarom die vraag: lekt het daar echt? Als dat niet het geval is zou ik het lekker laten zitten. Loshalen van een AL4 is op zich al een klus, dan ook nog het vliegwiel eraf, met vervolgens die aanhaal procedure van de nieuwe vliegwielbouten.......
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 jan 2017 14:19 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3557 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Bedoeld de keerring achter de krukaspoelie denk ik....?
|
12 jan 2017 14:23 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Wellicht, en hopelijk is dat het geval Ik werd dan eigenlijk door deze posting wat op het verkeerde been gezet: phoskam schreef: Heb mezelf toch maar getrakteerd op een Citroën/peugeot distributie timing/blokkeer set.
Dealer weet niet welk type oil Seals er geleverd worden, dus dat is afwachten, conventioneel of teflon.
Nu is het vooral een probleem bij grotere diameter seals als bijvoorbeeld krukas aan bakzijde, als ik het goed begrijp. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 jan 2017 14:33 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Het betreft inderdaad de keerring aan distributiezijde.
Kan iemand zien wat het verschil is tussen de keerringen 023665 en 023674 ?
Ik heb op orga de 023674 besteld maar ben benieuwd wat het verschil tussen beiden is, op internet vind ik dezelfde afmetingen voor beide artikelnummers, vandaar mijn nieuwsgierigheid.
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
12 jan 2017 14:52 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
In de DB zie ik daarover dat de 023665 gebruikt is tot ORGA 10528, daarna werd het 023674.
Wat de verschillen zijn kan ik hier niet zien.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 jan 2017 15:05 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13873 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
in sommige gevallen word aangeraden een dunne kegel over de as te plaatsen , om de olie keerring niet te beschadigen aan de scherpe kanten van de as. ik weet niet of het bij citroen van toepassing is
|
12 jan 2017 15:13 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
JW-C5 schreef: In de DB zie ik daarover dat de 023665 gebruikt is tot ORGA 10528, daarna werd het 023674.
Wat de verschillen zijn kan ik hier niet zien.
Groet, JW Wellicht ook teflon en conventioneel, op service.citroen staan bij beide ook dezelfde maten vermeld. En de elring catalogus geeft ook voor beide dezelfde vervanger op. Zou uit nieuwsgierigheid bijna de 023665 ook bestellen
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
12 jan 2017 15:22 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
De 023674 wordt geleverd met montagehuls en is in principe voor de Ph2 met EW10A.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
12 jan 2017 15:55 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3557 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Sowieso nooit vervangen als ze niet lekken met als enige uitzondering de krukaskeerring aan de bakkant bij een plaatwissel. En die moet je schijnbaar ook laten zitten bij een v6 diesel.....
|
12 jan 2017 15:58 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Bij mij lekt het vooral tussen de helften waar de nokkenassen ingeklemd zijn, om dat te herstellen moeten beide helften gedeeld worden en de nokkenassen eruit, dus de keerringen moeten dan sowieso vervangen worden.
Heb de spulletjes in huis, nu wachten op t vroege voorjaar.
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
12 jan 2017 16:05 |
|
|
phoskam
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jun 2014 09:37 Berichten: 632 Woonplaats: Rossum
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Heb de distributieset overigens van mister-auto, veruit de goedkoopste voor een gates set met waterpomp.
120 euro compleet
_________________ CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
|
12 jan 2017 16:42 |
|
|
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: olieLek, klepdeksel, nokkenashuis of keerringen
Dat is een mooie prijs. Groet, Jan
|
12 jan 2017 17:17 |
|
|
|