Hallo allemaal,
Mijn naam is Jan Walter ik wij wonen in Julianadorp (NH). Al jaren Citroën rijder en in 2008 onze dame aangekocht na een BX en Xantia. Een C5 PH1 automaat met 2.0 motor op LPG-G3. Wij kochten haar met 1,5 ton op de teller en inmiddels is de 3 ton gepasseerd. Volgens onze specialist, garage René in Breezand, kan de 5 ton nog wel gehaald worden. De auto rijdt en schakelt formidabel en heeft weinig makke, met uitzondering van de bekende C5 kwaaltjes. De dame is uiterst bedrijfszeker en heeft ons nog nooit laten staan.Voorts is er een HD slang van het hydraulieksysteem vervangen en krijgt ze haat beurten. Onlangs wederom de distriebutie vervangen, maar dat is regulier onderhoud. Ik heb de sturing voor de blower wel al een keer gerepareerd met een nieuwe MOSFET en op dit moment staan de motoren voor de luchtverdeling op het programma. Ook heb ik inmiddels 3x de deurknop aan de binnenzijde van de bestuurderskant vervangen. Die breken af als een lucifertje. Het inkorten van de Z in de deurbediening ben ik inmiddels al erg handig in geworden. Verder loopt de dame als een zonnetje met gemiddeld 1:10 op gas en zijn wij voorlopig niet van plan haar uit dienst te stellen
. Wel denken wij er over een CX er naast te nemen voor de hobby en nostalgische ritten. Liefst type 1 na modificatie. Dus geen smalspoor maar wel met chrome bumpers. Ik hoop hier nog veel te leren van jullie ervaring en wat ik afgelopen jaar hier heb mogen lezen zal dat prima gaan lukken. Groetjes, Jan