Auteur |
Bericht |
ahaconsultants
|
reset hydro vering
Afgelopen woensdag hydropomp vervangen, nu echter blijven alle 4 de lampjes branden van de hoogte verstelling na het starten van de auto en tijdens het rijden. Ook is de vering niet meer handmatig te bedienen. Heb ik een fout gemaakt of moet ik hydrovering nog op de 1 of andere manier resetten? vr.gr
|
03 sep 2010 19:25 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: reset hydro vering
Waarom heb je de hydropomp vervangen?
Weet je zeker dat die kapot was?
Zijn de hoogteregelaars in orde?
Is de nieuwe pomp van het juiste type?
Als de pomp vervangen is zul je toch met de Lexia aan de gang moeten om de nodige kleppen open te zetten.
Zoek maar eens in de draadjes van "Herman" die is er een tijd mee bezig geweest.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
03 sep 2010 19:36 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: reset hydro vering
Ik denk dat ze toch aan de Lexia-3 computer moet aanhangen om alles na telopen en resetten.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
03 sep 2010 19:38 |
|
|
ahaconsultants
|
Re: reset hydro vering
Pomp was zeker defect en nieuwe pomp besteld a.d.h.v. chassisnummer en autotype en deze heeft mijn oom a.d.h.v. de tips en trucs en foto's van Herman uitgewisseld. Echter hij is geen computer Lexia-specialist... Hoe moet je h.e.e.a. checken en aansluiten zoals die Lexia of moet je toch naar de garage?
|
03 sep 2010 19:58 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13903 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: reset hydro vering
of naar de meeting in Waalwijk daar zijn mensen die een lexia meebregen
|
03 sep 2010 20:37 |
|
|
ahaconsultants
|
Re: reset hydro vering
dank je voor de tip, echter 9 okt ben ik helaas verhinderd... vr gr Arie
|
03 sep 2010 20:43 |
|
|
ahaconsultants
|
Re: reset hydro vering
Vandaag bij de citroengarage aan de Lexia gehangen. Volgende meldingen: - Permanente storing Stuurhoeksensor - Permanente storing electrokleppen hydractive massasluiting of onderbreking in circuit. - Permanente storing electroklep variabele stuurbekrachtiging kortsluiting bij + of onderbroken circuit. - Permanente storing electrokleppen hydractive achter massasluiting of onderbreking in circuit.
Garage kon geen enkele indicatie hoe lang de zoektocht zou gaan duren en uiteindelijk kostenplaatje geven!? Dan maar doorrijden met de 4 lampjes van de hoogteverstelling aan! Wie heeft er nog een tip?
|
13 sep 2010 20:40 |
|
|
Xiphy
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 mei 2008 19:10 Berichten: 520 Woonplaats: Arnhem
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Naar boven
|
Re: reset hydro vering
even iets doms..... accu er af voor een uurtje?
je weet maar nooit.
|
14 sep 2010 08:03 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10671
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: reset hydro vering
ahaconsultants schreef: Vandaag bij de citroengarage aan de Lexia gehangen. Volgende meldingen: - Permanente storing Stuurhoeksensor - Permanente storing electrokleppen hydractive massasluiting of onderbreking in circuit. - Permanente storing electroklep variabele stuurbekrachtiging kortsluiting bij + of onderbroken circuit. - Permanente storing electrokleppen hydractive achter massasluiting of onderbreking in circuit.
Garage kon geen enkele indicatie hoe lang de zoektocht zou gaan duren en uiteindelijk kostenplaatje geven!? Dan maar doorrijden met de 4 lampjes van de hoogteverstelling aan! Wie heeft er nog een tip? second opinion door een garage die wel weet waarover het gaat....
|
14 sep 2010 10:11 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: reset hydro vering
Dat klinkt alsof je wat meer vervangen hebt dan alleen de pomp (hele BHI?) of dat je pomp niet het probleem was maar meer de elektronica erbovenop.
NB de melding stuurhoeksensor hoort niet bij jouw auto, omdat hij geen ha3+ heeft en geen ESP. Ook de melding hydractive kleppen achter hoor jij nooit te hebben! Het lijkt er zelfs op dat de melding electroklep stuurbekrachtiging heel specifiek bij een V6 hoort. (jouw type staat niet in je profiel) Heb je soms een BHI ingebouwd van een ander model, wat wél HA3+ had?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
14 sep 2010 11:54 |
|
|
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Naar boven
|
Re: reset hydro vering
EvilTwin schreef: Dat klinkt alsof je wat meer vervangen hebt dan alleen de pomp (hele BHI?) of dat je pomp niet het probleem was maar meer de elektronica erbovenop.
NB de melding stuurhoeksensor hoort niet bij jouw auto, omdat hij geen ha3+ heeft en geen ESP. Ook de melding hydractive kleppen achter hoor jij nooit te hebben!
Euh, waar lees jij dat? Wat mis ik nu? Een aantal PhI-modellen (meer zelfs dan bij de PhII) had toch Hydractive 3+?
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
14 sep 2010 18:33 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: reset hydro vering
http://www.autoweek.nl/autotest/662/Citroen-C5-20-16V-Ligne-Prestigestaat deze tekst in>>Het rijden met de C5 is absoluut geen straf. De standaard Hydractive III-vering strijkt oneffenheden prachtig glad en neemt verkeersdrempels op een statige manier. + Desondanks kun je met een druk op de knop in de middenconsole de Sportstand inschakelen. Een ons inziens enigszins overbodige "luxe", want het verschil met de comfort-stand is nauwelijks te voelen.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
14 sep 2010 19:06 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: reset hydro vering
Niet elke ph1er heeft HA3+ en ESP... hangt af van motor+uitvoering. Het is een Ligne Prestige met een dieselmotor, dus i.i.g. niet de 2.2 HDi (altijd Exclusive?) --> geen HA3+ maar HA3 en geen ESP.
Zo was het tenminste, dacht ik.
De verklaring van EvilTwin zou heel logisch zijn: de BSI verwacht een stuurhoeksensor (want geprogrammeerd voor een ESP-auto) maar vindt die niet --> storing. Idem voor bepaalde kleppen die alleen bij HA3+ horen.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
14 sep 2010 21:16 |
|
|
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Naar boven
|
Re: reset hydro vering
Maarten schreef: Niet elke ph1er heeft HA3+ en ESP... hangt af van motor+uitvoering. Het is een Ligne Prestige met een dieselmotor, dus i.i.g. niet de 2.2 HDi (altijd Exclusive?) --> geen HA3+ maar HA3 en geen ESP. Okeeeee... dat verband tussen 2.2 en Exclusive wist ik niet. Als een 2.2 altijd een Exclusive is, is dit dus geen 2.2 en heeftie dus inderdaad geen HA3+.
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
14 sep 2010 21:28 |
|
|
peterh
V.I.P.
Geregistreerd: 31 jul 2010 21:11 Berichten: 617 Woonplaats: intussen vlakbij Bodegraven
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Naar boven
|
Re: reset hydro vering
Nard (van Renard in Beneden-Leeuwen, waar ze zowel van hydrauliek als van diesels bovengemiddeld veel begrijpen) zegt iets in de trant van "ik heb wel een paar ideetjes". Hoewel hij ook niet vantevoren een garantie kan afgeven, zou hij wel eens kunnen kijken, en bijvoorbeeld een bovengrens voor de onderzoekskosten afspreken, zegt 'ie.
Misschien een idee om ze es te bellen?
_________________ Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire: DS23 CX 2400 Pallas BX 16 TZI GSA Pallas ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12) XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane) XM 2.1TD C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
|
14 sep 2010 21:38 |
|
|
|