Citroen C5 club forum https://c5club.nl/c5forum/ |
|
C5 Aircross vanaf 2018 https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=93&t=20458 |
Pagina 3 van 22 |
Auteur: | Roman [ 06 nov 2018 10:21 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
Heb je HP nodig in nederland? Waar de wegen zo glad als biljardlakens zijn |
Auteur: | R1200C [ 06 nov 2018 10:24 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
Had ik ook in mijn bericht staan maar heb het er uit gehaald omdat een redelijk aantal Nederlanders in België boodschappen doet Uit ervaring weet ik dat er best wel wat moderne auto's zijn zonder bollen die minstens zo comfortabel zijn... |
Auteur: | Roman [ 06 nov 2018 10:32 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
Ow daarom is er HP, voor nederlanders die in belgie gaan winkelen Kijk het is simpel zat, de andere suv merken bieden de 2wd en de 4wd aan. Psa niet. |
Auteur: | R1200C [ 06 nov 2018 10:56 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
In de hybride wel toch? Gewoon even wat langer wachten, het is dus niet dat ze het niet hebben maar het zit er niet bij vanaf de introductie... |
Auteur: | Roman [ 06 nov 2018 10:58 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
Dus een gemis bij de niet hybrides |
Auteur: | Menno [ 06 nov 2018 11:00 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
Is dat zo’n stekker ding die hybride ? Of a la Lexus .... zonder dat gedoe |
Auteur: | R1200C [ 06 nov 2018 11:04 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
Roman schreef: Dus een gemis bij de niet hybrides Dan moet je er eerst een keer in rijden om te weten of je het mist toch? |
Auteur: | Menno [ 06 nov 2018 11:05 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
Nee want het is een gemis richting de concurrentie , dat “cheap-ass” Hollanders er niet voor willen betalen en dus die 2wd wel best vinden is wat anders Hij moet zoals opgemerkt ook elders verkocht worden. |
Auteur: | Roman [ 06 nov 2018 11:08 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
Luister joost, voor je het vergeten ben ik rij een suv En eerst de 2wd en nu de 4wd variant, Ik weet echt wel waar ik het over heb. En C5jan bevestigde mijn gedachte gang. |
Auteur: | GSPallas [ 06 nov 2018 11:17 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
Ik zie dat hij behoorlijk meer weegt dat een vergelijkbare 3008 (ca. 250kg), is een opmerkelijk verschil (bijna 20%) Tractie is bij mijn huidige 3008 (1.6THP met EAT6)een serieus probleem, wielen slippen relatief snel door. Bij iets vochtig weer moet ik altijd behoedzaam gas geven. Misschien is dat straks bij een hybrid geen issue meer. (Gezien het comfort-verhaal van de C5 Aircross ga ik daar t.z.t. zeker naar kijken, hoewel ik toch ook wel weer terug verlang naar een laag exemplaar) |
Auteur: | Roman [ 06 nov 2018 11:21 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
en dat was bij mijn 2WD CRV ook en dat is nu totaal niet. en waarschijnlijk rijdt de auto 90 % van de tijd 2WD maar op het moment dat de electronica vindt dat het nodig is grijpt de 4WD in. en dat rijdt echt fijner, vooral icm de automaat. |
Auteur: | H_H [ 07 nov 2018 00:14 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
R1200C schreef: H_H schreef: een ware 4x4 Dat er plekken op de wereld zijn waar 4x4 handig is bestrijd ik niet ../..Dat geld komt niet van de mensen die hier rond hangen en in een auto van 10+ jaar rijden... In Frankrijk is er niet zo’n idioot “houderschapsbelasing” systeem als in NL. Je betaalt bij aanvraag van je kentekenbewijs eenmalig een bedrag over wat ze “fiscaal vermogen” noemen. Hoe meer pk, hoe hoger de oorspronkelijke aanschafwaarde en wat meer schimmige zaken bepalen het fiscaal vermogen. Veel Fransen hebben meerdere auto’s voor meerdere doeleinden. Op het platteland is een 4x4 onmisbaar bij de jacht, bij ritjes naar het bos om hout te halen etc. Het dagelijkse leven is daar gewoon anders dan in ons aangeharkte landje. Er is dus een potentiële markt voor betaalbare 4x4 wagens ter vervanging van de huidige logge, slurpende, lekkende en walmende toyota’s en zo In Wallonië geld iets soortgelijks alleen voor veel minder afzet. Ik weet niet hoe het in andere landen zit maar geografisch en regeltechnisch vermoed ik iets soortgelijks. In Spanje weet ik dat er ook veel gebruik gemaakt wordt van een zgn bij-auto voor specifieke doelen. En dat het verkoopmechanisme van de huidige automarkt gebaseerd is op een looptijd van 5 jaar weet ik. Gelukkig doet niet iedereen daar aan mee!!! Ik vind het een zorgelijke en verwerpelijke ontwikkeling. Net als met tv’s, computers, telefoons. Zo Gaat de wereld naar de kl•te, door die onverzadigbare consumptiedrang. |
Auteur: | R1200C [ 07 nov 2018 09:56 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
H_H schreef: Er is dus een potentiële markt voor betaalbare 4x4 wagens ter vervanging van de huidige logge, slurpende, lekkende en walmende toyota’s en zo Even los van de rest van je verhaal: dus jij ziet een C5 Aircross als een potentiële alternatief voor een Toyota Landcruiser etc.? |
Auteur: | H_H [ 07 nov 2018 10:35 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
Ik zie een C5 Aircross niet als een betaalbare 4x4. Als hier een jachtstoet voorbij zie komen zijn de nieuwere varianten allemaal van een kleiner calibre |
Auteur: | Menno [ 21 nov 2018 17:06 ] |
Berichttitel: | Re: C5 Aircross vanaf 2018 |
ANWB rijtest .... https://www.youtube.com/watch?v=3P56yiGIXt8 |
Pagina 3 van 22 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |