vervangen van hoofdremcilinder en booster
Auteur |
Bericht |
frommel
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 nov 2015 22:33 Berichten: 2
Auto: berline 1,8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 81000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
vervangen van hoofdremcilinder en booster
Beste C5 medebestuurders,
Ik ben sinds 5 jaar in bezit van Citroen CITROEN C5 I (DC_) 1.8 16V (115Pk) uit 2002 gekocht km 7900 nu 128000 op de teller, nooit problemen gehad. Nu voelde mijn remmen wat zacht aan en merkte dat mijn remolie verdween naar de garage geweest niets aan de hand gewoon bijvullen. Echter verdwijnt de remolie heel snel maar geen lekkage, waarschijnlijk herkent de expert dit al, maar nu blijkt de hoofdremcilinder kapot te zijn en de booster zit tjokvol met remolie, vervangen is de enige optie. Dat kost een beetje rond de € 1150,00. Ik als Hollander wonend in België, wil graag weten of de prijzen voor het vervangen van bovenstaande een beetje in buurt komt van prijzen in Hollandia. Of hebben jullie tips omtrent dit probleem.
Groetjes Pieter Frank van Dijk Bonheiden
alvast een heel goed 2020
|
30 dec 2019 17:26 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: vervangen van hoofdremcilinder en booster
De rembekrachtiger van jouw C5 is 4535K4 en kost €243,74. De HRC zonder ESP is 4601N9 en kost € 320,76, met ESP is dat 4601P0 die €505,76 kost. In verwacht echter niet dat jouw C5 met ESP uitgerust is.
Alle prijzen zijn incl. BTW, maar er wordt voor alle drie NFP aangegeven. Dat betekent dat Citroën ze niet kan leveren. Waar ze wel te vinden zijn weet ik niet, daar moet naar gezocht worden.
Voorts komen er een paar uur sleutelwerk bij.
Overigens vraag ik me af of de bekrachtiging wel vervangen moet worden, kan die niet leeggegoten en gereinigd worden? En een paar dagen geleden heeft iemand op dit forum geschreven dat hij de HRC zelf gereviseerd heeft, met nieuwe afdichtingen binnenin.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
30 dec 2019 18:28 |
|
|
frommel
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 nov 2015 22:33 Berichten: 2
Auto: berline 1,8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 81000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: vervangen van hoofdremcilinder en booster
Beste JW,
Bedankt voor je snelle reactie, De HRC leegmaken en her- monteren, dat is een goed idee, ik zal het vragen aan de garage, zelf niet echt een sleutelaar, ik zal er wel aan moeten geloven want zo rondrijden is levensgevaarlijk.
Ik laar nog even weten hoe dit afgelopen is.
Groetjes,
Pieter Frank
|
31 dec 2019 12:50 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: vervangen van hoofdremcilinder en booster
Even voor het goede begrip: ik had het over leeg- en schoonmaken van de bekrachtiging, de booster zoals jij dat noemt.
En verder over het reviseren van de HRC, de hoofdremcilinder dus, in plaats van vervangen door een nieuwe.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
31 dec 2019 12:55 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13879 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: vervangen van hoofdremcilinder en booster
Citaat: En verder over het reviseren van de HRC, de hoofdremcilinder dus, in plaats van vervangen door een nieuwe. een garage doet dat niet meer.
|
31 dec 2019 13:27 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: vervangen van hoofdremcilinder en booster
Daar kan ik me iets bij voorstellen.... Maar als ik DIT lees, kan het nog wel. En zijn er kennelijk onderdelen voor leverbaar. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
31 dec 2019 14:15 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13879 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: vervangen van hoofdremcilinder en booster
een garage doet dat niet meer voor het risico dat ze terug gaat lekken. om nadien geen klachten te hebben. en nu kunnen ze zeggen ja het was een nieuwe.
|
31 dec 2019 14:39 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7279 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: vervangen van hoofdremcilinder en booster
Er zal ook een aansprakelijkheid mee worden voorkomen.
|
31 dec 2019 16:07 |
|
|
|